mattefrågor

Hjärnan växer och utvecklas när den används. Som förälder har du många möjligheter att påverka hur hjärnan utvecklas hos ditt lilla barn. Här kan du ställa frågor och bli inspirerad!
Hege
Inlägg: 1590
Blev medlem: mån 31 jan 2005, 15:39

Inlägg av Hege »

Mycket intressant!
Mata
Inlägg: 806
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 10:31
Ort: J?rna

Inlägg av Mata »

Ja, verkligen intressant!
Lena, jag har en kompis som har matte-boken på ryska i datorn. Alltså en del av Domans böcker finns översatta till ryska på nätet så man kan ladda ner dem. Själv gillar jag inte att läsa böcker på det sättet, men om du är otålig så kan jag fråga henne var man hittar den.

Jag såg häromdagen på youtube ett litet barn som kunde se skillnad på lappar med 88 respektive 89 prickar etc på (mamman visade lappar med olika siffror på och barnet pekade på den rätta siffran. Fascinerande.
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
LenaK
Inlägg: 179
Blev medlem: fre 02 nov 2007, 12:15
Ort: Stockholm

Inlägg av LenaK »

Hej, Mata,
du får gärna fråga var dem hittar böckerna. Just matteboken har jag redan fått, nu är det bara att hitta tid för att läsa den :roll:
Svaret jag fortfarande letar efter är VAD DET ÄR BRA FÖR, alltså att kunna se om det är 88 eller 89 får på ängen. Allmän hjärnstimulans? Jag kanske hittar svar i boken?
Förresten, när åker du till USA? Redan tillbaka?
Lena, mamma till
pojke -juni 02,
flicka -januari 05,
pojke -september 07
LenaK
Inlägg: 179
Blev medlem: fre 02 nov 2007, 12:15
Ort: Stockholm

Inlägg av LenaK »

Ju, du behöver inte svara på sista frågan, då jag läste svaret på BARNAFOSTRAN :wink:
Lena, mamma till
pojke -juni 02,
flicka -januari 05,
pojke -september 07
Skriv svar

Återgå till "Frågor om IAHP och program för friska barn "