Ny här...

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Marisch65
Inlägg: 100
Blev medlem: fre 14 mar 2008, 20:47
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Ny här...

Inlägg av Marisch65 »

Hej! Jag är ny på forumet och tänkte bara säga hej och presentera mig lite. Jag heter Mari och är 43 år och är gravid i v10. En icke planerad graviditet men är välkommen ändå.
Jag har många barn, 10 st, så det här blir nr 11...

Hoppas ni har det bra!

Kram/Mari
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Heeej och jättevälkommen :D

Visst var det du som skrev i gästboken?
Jag är DJUPT imponerad, tänk att få elva barn!

Ett stort grattis!

Och din megaerfarenhet behövs här på forumet :!: Tänk, nu låter ju sex barn väldigt lite :wink:

Håller mina tummar för att allt går bra för dig!

Kram :heart: Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Hej Mari och välkommen till Forumet :D

Hoppas att du får må bra under hela graviditeten. Vilken gåva att få en till juvel :heart:

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Hej! :D

Varmt välkommen, vilken glädje med så många barn! :heart:

/Fjällmor
Marisch65
Inlägg: 100
Blev medlem: fre 14 mar 2008, 20:47
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

Hej hej! Ja jag skrev i gästboken för ett par dar sedan.
Vilket välkomnande :D ... Känns jättekul att ha hittat hit.

Jag har för övrigt fått se den lilla pärlan idag... man ville beräkna hur långt gånget det är... jag ska göra NUPP/KUB...

Kram/Mari
cissii
Inlägg: 1256
Blev medlem: lör 24 mar 2007, 22:10
Ort: göteborg

Inlägg av cissii »

Hej :D

Jag läste i gästboken att du väntade ditt elfte barn. Jag är oxå DJUPT impad! Tänk att få ha så många barn, jag som sitter såhär :shock: och inte kan förstå hur mitt ENDA underverk kan vara så underbart fantastisk. Tänk då att ha elva att förundras över :D

Lycka till med graviditeten och allt annat :heart:
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Välkommen till forumet och grattis till lilla skräpet i magen. Vilken gåva att få ett elfte barn, så många, så härligt.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
blomman
Inlägg: 1775
Blev medlem: fre 28 apr 2006, 17:01

Inlägg av blomman »

Oj, 11 barn, det är inte många som lyckas med idag!
Härligt!

Välkommen till världens bästa forum :wink: ( jag är inte aaalls partisk i frågan.. :roll: )
kiki
Inlägg: 2322
Blev medlem: lör 11 nov 2006, 15:26
Ort: Norrtälje

Inlägg av kiki »

miar70 skrev:
Tänk, nu låter ju sex barn väldigt lite :wink:
Jag som trodde 6 var rekord på nåt sätt :o Anna har ju 9 men 11 jösses :lol: :lol: :lol:

super grattis och varm välkommen till det bästa, mest kärleksfulla, ärligaste, finaste, forumet som finns :lol:

kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Välkommen till det här underbara forumet!

Tänk vad härligt, med 11 barn! Fantastiskt. Jag är djupt imponerad av människor som du, som har ett så rikt och unikt liv! Tänk att få se 11 små människor växa upp! :heart:

Ta hand om dig och liten i magen.

Kram och än en gång välkommen,

Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Marisch65
Inlägg: 100
Blev medlem: fre 14 mar 2008, 20:47
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

Åter igen tack för alla positiva svar... :D
Som jag skrev i gästboken förut så är det inte alltid omgivningen är så överseende. Man vet med andra ord aldrig riktigt hur man ska bli emottagen, det är inte alla som är så snälla som ni varit... :D

Och visst är det härligt med barn... oavsett hur många man har. De är små mirakel allihopa.

Ha det gott allihopa!

Kramar//Mari
ilindstrom
Inlägg: 2797
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 14:56

Inlägg av ilindstrom »

Vill också välkomna dig hit :heart: :)

Vad härligt att få följa så många små på deras väg framåt i livet. Så många att älska och bli älskad av :heart: :heart:

Och grattis till liten i magen, vilken gåva ni får. Hoppas du fortsätter att dela med dig av din erfarenhet här på forumet :)

hälsningar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

:D MEEEEEEEEEN GUUUUUUUUD VAD KUL! :D

:heart: VÄLKOMMEN! :heart:

Jag såg att du skrivit i gästboken, vad roligt att du registrerat dig så vi alla får frossa i dina elva. Nu vill vi höra om de första tio! :lol: Ålder, kön, förlossningar you name it.

Vad säger barnaskaran om det nya lilla livet?

Och lilla Älvan då! :heart: Vad tror du att det blir för en liten sort den här gången? Några aningar? Förkänningar?

Och 43, pytt! Skulle det vara nån ålder att bråka om? 8) Speciellt inte om man redan fått flera barn.

Ja. Sådär, nu hade jag nog inga fler frågor den här gången. :lol: Om du tycker jag är för nyfiken och lägger näsan i blöt behöver du bara låtsas som om du inte läst det och enkom svara på det du har lust med, jag blev bara så uppspelt av hela saken. :D

Kram Jannika
Marisch65
Inlägg: 100
Blev medlem: fre 14 mar 2008, 20:47
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

Jannika skrev: Jag såg att du skrivit i gästboken, vad roligt att du registrerat dig så vi alla får frossa i dina elva. Nu vill vi höra om de första tio! :lol: Ålder, kön, förlossningar you name it.

Vad säger barnaskaran om det nya lilla livet?

Och lilla Älvan då! :heart: Vad tror du att det blir för en liten sort den här gången? Några aningar? Förkänningar?

Och 43, pytt! Skulle det vara nån ålder att bråka om? 8) Speciellt inte om man redan fått flera barn.

Kram Jannika
Oj! Det var mycket på en gång... :D
Vet inte riktigt hur jag ska få ihop detta utan att det blir en hel roman... Hahaha!
Men ok... Fick mitt första barn 1985 en flicka som föddes efter en helt vanlig förlossning som tog 5 timmar. Sedan fick jag i rask takt tre flickor till, -87, -88 och -90. 1992 kom så första pojken och -93 kom pojke nummer två. Nästa barn var en flicka som föddes 1997 och strax efter det gick jag igenom en skilsmässa och blev ensamstående med 7 barn... rätt tufft kan jag säga men det funkade. Sedan träffade jag en ny man och det blev barn nästan genast, tyvärr kanske man kan säga, för det höll inte mellan oss. Vi gick skilda vägar långt innan pojken, som föddes 2000, ens var född.
2002 träffade jag så min nuvarande man, Micke, med honom har jag två pojkar födda -04 och -05 och så lilla Älvan i magen.

Mina förlossningar? Jo de har gått fort allihopa, på nån timme eller så. Inga komplikationer alls.

Har ingen aning om vem som bor därinne, hoppas kanske lite på en flicka då men egentligen spelar det ju inte så stor roll. Huvudsaken är ju att den lilla ängeln mår bra.

Det är bara mina två äldsta döttrar som vet något än, den största blev glad och den näst äldsta blev sur. Fast hon har accepterat det nu.

Hoppas detta har stillat lite av nyfikenheten... :D

Kram//Mari
wifsta
Inlägg: 270
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 23:06
Ort: Timrå
Kontakt:

Inlägg av wifsta »

Ja, den första nyfikenheten är i alla fall stillad :)
Välkommen hit - vilken rikedom med 11 barn - GRATTIS till dem!
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"