Ny här...

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Hej igen!

Tack för utförlig info, haha! :D

Du måste ju ha en kropp gjord för barnafödande, jag blir lite avis. Tycker du att det är stor skillnad att bära dem nu mot för de första?

Jag kan gissa att det kanske blir barnbarn snart? Dina äldst flickor är ju ganska stora.

Jättekul att du finns här tycker jag.

Kram Jannika
beccisen
Inlägg: 324
Blev medlem: fre 18 feb 2005, 12:02
Ort: Blekinge

Inlägg av beccisen »

Har gratulerat dig och välkomnat dig i en annan tråd, men är väl likabra att göra det på "rätt" ställe :)

Vilken rikedom och styrka du har. Fattar inte hur man klarar det :)

Grattis :heart: :thumbsup:

Kram Rebecca
Mamma till Bustjejen -04, Flinkillen -06 och
Coola-killen -08
Marisch65
Inlägg: 100
Blev medlem: fre 14 mar 2008, 20:47
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

Jannika skrev:Hej igen!

Tack för utförlig info, haha! :D

Du måste ju ha en kropp gjord för barnafödande, jag blir lite avis. Tycker du att det är stor skillnad att bära dem nu mot för de första?

Jag kan gissa att det kanske blir barnbarn snart? Dina äldst flickor är ju ganska stora.

Jättekul att du finns här tycker jag.

Kram Jannika
Visst är det skillnad nu mot när jag var tjugo, som allas vår Anna skrev någonstans: Ett resårband kan inte töjas hur många gånger som helst. Ja, nåt liknande var det i alla fall. Under de två senaste graviditeterna hade jag mycket ont i ligamenten som livmodern hänger i. Känndes ibland som om nåt skulle ga tvärt av på var sida om magen. Inte jämt, men om jag tex nös eller hostade eller nåt. Det kan ju oxå berott lite på att de två senaste bebisarna var ganska stora, omkring 4,5 kg båda två.
Men jag är precis lika förväntansfull nu som jag varit alla andra gånger. :)

Barnbarn? Hahahaha! Det har jag redan ett. Hon föddes den 7 dec förra året och heter Linnéa. :D

Jättekul att vara här! Jag tycker stämningen verkar vara väldigt positiv härinne. :D

Kram på er alla! Mari :heart:
Fem flickor och sex pojkar. :heart::heart::heart:
ilindstrom
Inlägg: 2797
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 14:56

Inlägg av ilindstrom »

Hej Marisch65!

Jag vill inte lägga mig i men jag har hört att ryktet går både i Mora och Orsa om att du väntar ditt 11:e barn. Du skrev tidigare att du bara berättat för de två älsta barnen. Jag tänkte bara att det finns ju en stor risk om det är många som skvallar att dina andra barn får höra det på omvägar. Vill verkligen inte lägga mig i men om jag var du skulle jag vilja veta det :roll:

Kramar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Marisch65
Inlägg: 100
Blev medlem: fre 14 mar 2008, 20:47
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

ilindstrom skrev:Hej Marisch65!

Jag vill inte lägga mig i men jag har hört att ryktet går både i Mora och Orsa om att du väntar ditt 11:e barn. Du skrev tidigare att du bara berättat för de två älsta barnen. Jag tänkte bara att det finns ju en stor risk om det är många som skvallar att dina andra barn får höra det på omvägar. Vill verkligen inte lägga mig i men om jag var du skulle jag vilja veta det :roll:

Kramar :heart:
Ida
Nu hänger jag inte riktigt med... Vad har Mora och Orsa med mig att göra?... känner ingen där. Alltså vi bor i Södermanland.
Och naturligtvis ska jag berätta för mina andra barn oxå. Men vi har bestämt att vänta till efter NUPP som ska göras på tisdag.

Kram Mari
Fem flickor och sex pojkar. :heart::heart::heart:
ilindstrom
Inlägg: 2797
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 14:56

Inlägg av ilindstrom »

Förlåt så mycket :oops: :oops: .Jag blandade ihop dig med en annan familj som också väntar sitt elfte barn :oops: . Ber så mycket om ursäkt. Tänkte bara att om det var du så skulle inte rycktet komma fram till barnen innan. Kan kanske bli fel då. Hoppas du tog det på rätt sätt. Menade absolut inget illa. Önskar dig all lycka till och jag förstår absolut att du vill vänta med att berätta, men jag tänkte väl lite för mycket som jag absolut inte har med att göra.

Vilken njutning att ha tio juveler och en på tillväxt :heart:

Kramar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Marisch65
Inlägg: 100
Blev medlem: fre 14 mar 2008, 20:47
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

ilindstrom skrev:Förlåt så mycket :oops: :oops: .Jag blandade ihop dig med en annan familj som också väntar sitt elfte barn :oops: . Ber så mycket om ursäkt. Tänkte bara att om det var du så skulle inte rycktet komma fram till barnen innan. Kan kanske bli fel då. Hoppas du tog det på rätt sätt. Menade absolut inget illa. Önskar dig all lycka till och jag förstår absolut att du vill vänta med att berätta, men jag tänkte väl lite för mycket som jag absolut inte har med att göra.

Vilken njutning att ha tio juveler och en på tillväxt :heart:

Kramar :heart:
Ida
Det är lugnt. :D Jag blev mest förvirrad över varför ryktet skulle gå om mig i Mora och Orsa... :? Men då förstår jag. Nej då jag tog inte illa upp, som sagt bara lite confused... :)

Kram Mari
Fem flickor och sex pojkar. :heart::heart::heart:
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

:lol: :lol: Ja det kan du väl bjuda på i så fall, haha! Rykten i Mora och Orsa alltså. :wink: Tänk att få vara kändis DÄR, haha! Top of the world, liksom. Typ nästan Hollywood. :lol:

Kram Jannika
Marisch65
Inlägg: 100
Blev medlem: fre 14 mar 2008, 20:47
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Marisch65 »

Jannika skrev::lol: :lol: Ja det kan du väl bjuda på i så fall, haha! Rykten i Mora och Orsa alltså. :wink: Tänk att få vara kändis DÄR, haha! Top of the world, liksom. Typ nästan Hollywood. :lol:

Kram Jannika
Hahaha :lol: Ja tänk att bli rikskändis. Eller varför stanna vid det?? Kanske kan bli internationella nyheter oxå... :lol:

Nä ingen fara alls... det kan jag ta...

Kram Mari
Fem flickor och sex pojkar. :heart::heart::heart:
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

:lol: :lol: :lol:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"