Morgon kl 8??

Skriv svar
susanneethel

Morgon kl 8??

Inlägg av susanneethel »

Tror ni det kan fungera? Mina två sötnosar har alltid haft morgon kl 7 och de har tendens att vakna lite tidigare. Men nu ska jag börja jobba på helgerna, jag börjar imorgon. Barnen vara hemma hos pappa. Han arbetar kvällar resten av veckan så att gå upp 8 passar bättre än 7. Plus att jag får vara lite längre med dom när jag kommer hem om jag jobbar dag.
Det är ju ett bra tillfälle att ändra om några veckor eftersom det blir sommartid. :idea:

Är det någon som har ändrat tid sådär, efter flera år? :? Jag är mest fundersam över Karl, Liv lär nog om fort.
Några tips? Mörkt ska det vara, det är iallafall mörkt i deras rum nu, fast det börjar bli ljusare. Annars får jag väl fixa något. :-k
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej
VI har de senaste två somrarna ändrat från 8-8 istället för 7-7. Det har inte varit några problem.
Vi har ju gjort det för att det är lätt att vara uppe länge på sommarkvällen och då sova lite längre (förutsatt att det är mörkt i rummet).

Vi har ju ändrat tillbaka när semestern är slut, men det behövar man ju inte.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
norna

Inlägg av norna »

vi har sen i julas 8 - 8 och det har funkat jättebra! (nu har vi haft lite uppvak och långa dagslursinsomningar, men det är nog en annan historia...)

vi har gjort så för att hon och pappsen ska hinna träffas lite mer på kvällarna. vi ändrade nog över en dag, med marginalkvartarna, om jag minns rätt.
dotter född april 2007, v 38+2
son född april 2010, v 34+1
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

En sak som jag brukar kommentera när det gäller tidiga uppvak. Det är att inte tänka på att det är morgon snart utan att behandla situationen som om barnet hade vaknat kl 2.
Jag är nämligen övertygad om att barnet hör ens tankar om "att det är ju snart morgon".

Lite OT, men bra att ha i huvet när man ska ändra till senare morgon.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Tack för svaren. :)

/LO skrev:En sak som jag brukar kommentera när det gäller tidiga uppvak. Det är att inte tänka på att det är morgon snart utan att behandla situationen som om barnet hade vaknat kl 2.
Jag är nämligen övertygad om att barnet hör ens tankar om "att det är ju snart morgon".

Lite OT, men bra att ha i huvet när man ska ändra till senare morgon.

/LO
Ja, det är nog smart. :idea: Jag har nog inte varit helt konsekvent på mornarna. Nu har dom iallafall en väckarklocka som ringer.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej! :D

Jag funderar på att följa sommartiden och i samband med framflyttning av klockan göra om natten till typ 20-8. Det har man ju gratis nu vid omläggningen och precis som /LO skriver så tänker jag mig att det passar sommarkvällarna lite bättre. Jag tänker mig nog att flytta tillbaka i höst igen.

/Tinis
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"