Fyra i familjen

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Emma80
Inlägg: 1751
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 13:08
Ort: Stockholm

Inlägg av Emma80 »

Åh tack igen för alla fina svar :heart: . Vilket ställe detta är, vet inget annat som är i närheten av all klokskap och värme :heart: . Vi får helt enkelt se vad det är för en vän som ska komma (och Mia, majoriteten gissar som du :wink: ) och vad den har för aptit. Jag tar nog med lite ersättning bara för att ha möjligheten. Jag bjuder gärna på mina boobs men det vore trist om de blev såriga redan på BB.

Kom ut snart skruttis! Sitter just nu och har lite mys med en spetsig fot som bonkar.

Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Hej Emma!

BF närmar sig med stormsteg! :D :D Har du några känningar? När kom Emil, i vilken vecka?

Så spännande. Mår du bra?
Kram :heart: ,
Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Emma80
Inlägg: 1751
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 13:08
Ort: Stockholm

Inlägg av Emma80 »

Hej och tack för omtanken! Ja, nu är det inte långt kvar, är så pirrig så jag kan ligga klarvaken länge på nätterna och bara längta. Och drömma om citron, har en total hangup på citron. Många timmar av min vakna tid går åt till att drömma om citron i alla former. Sorbet, lemonad, läsk. Mmmmmm.

Jag mår jättebra, kan fortfarande cykla omkring med Emil på dagarna och har inte ont någonstans. En del SD, men det känns bara bra. Annars känner jag ingenting. Han kom 10 dagar sent och mamma gick över minst två veckor med mig och mina två syskon. (En månad med min bror :shock: ) Så jag är inställd på att vänta några veckor. Men väskan är packad av Emil och mig, kändes som en fin ritual.

Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

:lol: längta citron säger du. Vad härligt det låter!

Underbart att du får må så bra, och såklart vill man ju ha lite sammandragningar så att man känner att kroppen förbreder sig såhär på slutet.

Men en månad alltså? :shock: Guuud, nog bland det värsta jag hört om! Sålänge man får må bra är det ju inga problem, om man inte hinner bli koko :lol: 8)

Låter mysigt att ni packade väskan tillsammans. Skall nog ta fasta på den ritualen :heart:

Kram, Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Vad skönt Emma att du mår så bra! Jag var också så inställd på en pojke och blev nästan chockad när lillasyster kom ut :shock: :lol:

Det är så roligt att följa er resa! Känns som nyss som vi träffades i Gastsjön :D

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Emma, det är ju JÄTTESNART ju!
Packat en tetra ersättning?

Kram!
Emma80
Inlägg: 1751
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 13:08
Ort: Stockholm

Inlägg av Emma80 »

Äntligen funkar mitt tangentbord, säkert bra med trådlöst men inte när det inte går att skriva med :roll: .

Ja, det är ju jättesnart :D . På min och Emils morgonrunda sitter jag på en bänk och profylaxar mig medan han samlar kottar och pekar på flygplan. Så underbara morgnar, stress finns inte.

Bra påminnelse där, nu är ersättningen inhandlad och packad.
Idag är det koll hos BM, alltid lika roligt.
Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
ilindstrom
Inlägg: 2797
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 14:56

Inlägg av ilindstrom »

Hej Emma!

Följer din tråd men har inte kommit mig för att skriva förren nu :oops: :wink: . Låter som härliga mornar. Bra att du profylaxar på. :wink:

Hur går det med Emils ensamlek?

kramar :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Emma80
Inlägg: 1751
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 13:08
Ort: Stockholm

Inlägg av Emma80 »

Min tråd går ju inte till världshistorien som den mest uppdaterade, men det är kul att ni har hittat hit ändå :heart: !

Ensamleken går åt skogen, har gjort allt tycker jag med mutor och roliga saker och musik, men sällan mer än 5 min går det trots att jag försöker trappa upp långsamt. Men jag funderar på om em kanske skulle passa honom bättre. På något sätt hittar jag inte den sista motivationen som krävs för han leker så bra ensam ändå :oops: . Jag kan ändå sitta och läsa tidningen på morgonen för han reder sig själv. Så en viss attitydsbrist hos mamman föreligger.

Kram!
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Emma80
Inlägg: 1751
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 13:08
Ort: Stockholm

Inlägg av Emma80 »

En dag kvar till BF :heart: . Jag är så pirrig på något sätt på nätterna, sover nästan ingenting. Det största som kan hända är på väg när som helst men helt utom min kontroll, så svårt att bara vänta. Men det där känner ni ju till allihop :) .

Känner mig lite missmodig för första gången. Emil är nu inne i en period när han vill köra saker; cyklar, vagnar och annat tungt. Han kan ju bara gå bakom och köra framåt, inte svänga samtidigt och han blir så frustrerad när det inte går. Jag är med och styr så han kan fortsätta köra, men jag orkar inte böja mig så länge. Och även om han kommer framåt så blir han ändå så frustrerad till slut att tårarna bara sprutar. Försöker visa hur han ska göra om han fastnar, men han är så genomledsen att ingenting hjälper. Då bryter jag, sätter honom i vagnen eller på cykeln och åker. Lättnaden kommer ofta fort. Men saken är att han letar upp sådana situationer så fort vi kommer ut och om vi inte går ut så blir han såklart inte nöjd heller. Så jag är osäker på hur jag bäst kan hjälpa honom, uppenbart att han inte mår bra av det men ändå känner han att han måste dit och lära sig verkar det som.

Vi har köpt en billig inomhusvagn på Blocket och jag är rädd att det blir samma där, att han kommer vilja köra omkring med den hemma och gå in i saker och fullständigt bryta ihop. Men den är ju svår att ställa på en plats där han inte kommer åt. Tips någon? Om jag lyckats göra mig förstådd :roll: .

Idag var vi alla tillsammans på utflykt vid en underbar allé upp till ett slott. Marken var helt täckt av gula, orange och röda löv. Framför slottet står ett finklätt gäng och väntar. Så dyker ett brudpar upp och skrider uppför allén med en violinist som spelar framför. :-({|= . Vackert!

Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Men Emma, snart är ju lilla vännen ute och då är det ingen stor mage i vägen för dig när du böjer dig fram för att hjälpa Emil! Säger optimisten. Han måste ju få ta sig den tid det tar att manövrera vagnar och annat. Och det kostar några tårar. Det gör ont när knoppar brister, du vet... Men rätt vad det är, och med lite god hjälp på vägen, så slår han ut i full blom med körkort på Vagn. Och då kommer lugnet igen.
Tror jag.

Kram!
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Åh Emma vad spännande :D
Håller alla tummar för att allt ska gå bra och att du får jobba lagom mycket :D

Och kom ihåg att ta det lugnt och ta det som det kommer när du kommer hem. Det glömde jag och det tog ett tag innan jag fattade det :roll:

Sköt om dig nu, det sista, så får du snart gosa bebis!

/LO

PS. VIsa honom hur man gör när man vagnar liten bebis. Tacka för hjälpen!
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Tessan
Inlägg: 1292
Blev medlem: lör 25 jun 2005, 15:32
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Tänker på dig Emma, snart kommer liten :-)

:heart:
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

snaaart så

:heart: :-({|=

/Fjällmor
ilindstrom
Inlägg: 2797
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 14:56

Inlägg av ilindstrom »

Hej Emma! :heart:

Nu är det inte långt kvar så får du snusa bäsbis. Kom ihåg att det är smekmånad. :wink:

kram :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"