Kotte påväg

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Jamen, det här är ju toppen, Gablex! Känns RIKTIGT bra att du håller ställningarna. Hade lilla hjärtegull varit född på Gablex födelsedag just år 2007 hade ho/han varit en fisk men den 22:dra startade väduren direkt vid datumbyte. Däremot har hjärtegull Månen i oxen och det är en MYCKET sömn-och aptitbefrämjande månplacering. Min Milo äger en dylik måne och ääälskar att sova och äta, mysa och kramas. Fysiska livsnjutare brukar de vara Mån-oxarna.
kattklo

Inlägg av kattklo »

Hej!
Här är jag!
Nu håller vi hårt i tummarna och hoppas att allt inte lägger av lagom till Aktuellt. Jag har rejäla sammandragningar och tryck nedåt. :D
(Men det har ju varit så här förut kära vänner! Bara inte på eftermiddagen...)

Jo ,en urgullig läkare, kanske 70 år gammal och mycket vis, har vispat runt i min pärleport. 8)
Jag var givetvis inte lika öppen som brudarna E och NM, men väl mogen. Tappen inte helt utplånad men tillräckligt öppen iallafall för den lilla gummans fingrar. (Nu får ni alla detaljer kära trådföljare :D )
Hon klappade kotten på huvudet!

Sen, efter hinnsvepningen tog jag in på närmaste Kina-ställe och fick akupunktur. Det var en mycket intressant upplevelse efterom jag är stickrädd. :lol:
- Känns det i magen nu?
- Öh nej men i fötterna. (Som hoppade som två färska fiskar i en panna)
Hon stack ju allvarligt på några viktiga nerver i underbenen, som hade conections till fötterna, men jag hoppas att dom hade connections till magen också.

Där låg jag i en timme med nålar i händer och underben medan min käre make satt vrålhungrig i väntrummet och läste cosmopolitan.
Sen hade vi en super-mysig eftermiddag på stan med lunch och promenad och fika. 8)
Vår ju!

Väl hemma tog vi ytterligare en promenad (nu fan, känner jag, som ni märker :twisted: ), hittade tussilagor.

Dom erbjuder mig en igångsättning på tisdag om det inte har startat före dess. Inte på Södra BB dock eftersom jag inte är mogen nog.
Men jg är inte så sugen på det. Jag hoppas på nu. :D
kiki
Inlägg: 2322
Blev medlem: lör 11 nov 2006, 15:26
Ort: Norrtälje

Inlägg av kiki »

kattklo skrev:
Hon klappade kotten på huvudet!

Kom nu kotten, imorgon är det internationella kvinnodagen, en bra dag för en liten tjej :?: att fylla år på, firad av alla.

kram Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gäst

Inlägg av Gäst »

Men Jannika (och Gablex), detta är ju bara såååå intressant. Jasså, hon är Vädur. Snacka om att lillan är en liten sov- ät- och gosnjutare. En riktig semla som Anna skriver om. Men hur i hela friden kan månen bestämma det??? För mig är det här med astrologi helt obegripligt! (Då är ju allt det här med Jesus betydligt mer begripligt, eller hur?! 8) :roll: )

Min ögonsten 031122 då?
kattklo skrev:Hej!
Jo ,en urgullig läkare, kanske 70 år gammal och mycket vis, har vispat runt i min pärleport. 8)
:lol: Pärleport, jag döööööör :lol: :lol: :lol:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Kiki kan citera! :-({|=
kiki
Inlägg: 2322
Blev medlem: lör 11 nov 2006, 15:26
Ort: Norrtälje

Inlägg av kiki »

Tinis skrev:Kiki kan citera! :-({|=

ja det kan jag, ja det kan jag :-({|= :-({|= :-({|=

Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Åh, katten, nu så! Jag gissar på typ nu! SPÄNNANDE!

Alla mina varmaste lycka till nu på färden. Jag ser verkligen fram emot att få veta vem lilla kotten kan vara. :heart:

KRAAAAAAM!
Sussi
Inlägg: 1314
Blev medlem: fre 03 dec 2004, 21:50
Ort: Uppsala

Inlägg av Sussi »

Oj, spännande, nu kanske det är på G på riktigt! *håller tummarna*

Jannika, att fiskarna är gullepluttar lät ju trevligt :) Både jag och mina två äldsta är det, fiskar alltså ;) Och det där med fötterna stämmer otroligt bra på mig... Kattklo, förlåt för trådkapningen!
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

kattklo skrev: Jo ,en urgullig läkare, kanske 70 år gammal och mycket vis, har vispat runt i min pärleport. 8)
Jag var givetvis inte lika öppen som brudarna E och NM, men väl mogen. Tappen inte helt utplånad men tillräckligt öppen iallafall för den lilla gummans fingrar.
:lol: :lol: Humorn är i alla fall på topp! :lol: :lol: Jag hoppas jag också att det håller i sig och att Kotten börjar arbeta sig neråt och UT!!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Gablex
Inlägg: 777
Blev medlem: mån 08 maj 2006, 11:46
Ort: Skåne

Inlägg av Gablex »

Spännande!! Tänk om Kotten redan är ute?! Ur Pärleporten :lol:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Lua

Inlägg av Lua »

:-({|= Sjunger frikyrkligt och vänt "Värken öppnar pärleporten, så att du kan komma ut" :-({|=

All lycka och hållna tummar till favoritkissen från Lua. :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:-({|= everybody now... :-({|=

"h*n har öööppnat pärlepooorrrteen..."

8-[

/Fjällmor
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Jamen, jamen, jamen, JAMEN! Haaaar pärleporten öppnats? Haaaar Kotten behagat visa mer av sin gudomliga lekamen än bara huvudsvålen? Eller är Kotten bara en chimär, en illusion, ett tankefoster utan förankring i verkligheten? Haaar Katten bara inbillat sig? Eller är Kotten den hittills enda bejbi som faktiskt valt att inte komma ut någonsin utan kommer att stanna vid sin läst? Känns som skolgången kan bli lite lidande men det går nog att ordna med lite kreativitet. :roll:

KOOOTTEEEEN! :heart:
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Shit. Här går man ut i parken en helt vanlig lördag och var tar kattklon vägen då. Va?
Har kotten forcerat pärleporten?
Hör aaaav dig dåååå!
Kram
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Okej. Skvallerkärring som jag är, tar jag mig friheten: Mobilen är avstängd!!

Nagelbitare... :lol:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"