Som en äggsjuk....

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Som en äggsjuk....

Inlägg av Jannika »

Ja, här går jag och vankar som en äggsjuk höna i väntan på vår första kusin! Jag ska bli moster för första (men förhoppningsvis inte sista) gången. Det är SÅ spännande!

Men bebin vill inte komma ut än. B.f. är 11 februari och om lillsyrran ärvt min och mammas gen lär den inte dyka upp på ett tag än. MEN... man vet ALDRIG! Så jag är beredd och laddad.

Det är värre att vänta på någon annans bebis än sin egen om jag får säga vad jag tycker. Syrran är less men stencool. Tänk om man varit så där påläst, samlad och lugn som nittonåring! Inte en chans i mitt fall, haha!

Jag gissar på en flicka runt fyra kilo så finns det på pränt.

Kram från blivande moster Jannika
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D
Cool syrra! Hon verkar ha koll på läget. Själv har jag en syster som är 17, och läser in tredje året på gymnasiet samtidigt som andra året (ambitiös eller? :shock: ), för att kunna åka till Sydamerika nästa år :shock: . Med sina (mina) föräldrars tillåtelse :shock: :D . Jag däremot tycker hon är alldeles för liten för sånt :heart: . Hon kanske kommer hem lagom till sin 19-årsdag med en liten söt brunögd spansktalande bebis?

Jag vill OCKSÅ bli moster!! :lol:
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Jag vill OCKSÅ bli moster!!
ja, jag veeeet! Man, JAG vill ju det! Och har velat länge men inga släktmagar eller familjebebisar så långt ögat nådde förrän nu. :heart: Till saken hör att hon är min minstaste syrr och den vi tippat sist bara pga av ålder. :lol:

Och alla barnen väntar med spänning på KUSINEN. :D

Kram Jannika
Gablex
Inlägg: 777
Blev medlem: mån 08 maj 2006, 11:46
Ort: Skåne

Inlägg av Gablex »

Syskonbarn :heart: är en höjdare! Jag tror det är ungefär samma känsla som att få barnbarn (lite barnbarn light liksom!) - man kan ta det roliga och slippa det tråkiga.... :wink:
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Ungdomar... Ingen rastlöshet alls! :lol:
Ja, ja vi 30-plussare är ju lite annorledes. Eller pratar jag om mig själv nu igen??? Så var det nog visst, ja...

Håller tummarna för att det börjar hända grejer med systerbebin snart!

Kram
U
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Hej vänner!

Ingen bebis i sikte. Mamman med magen kommer hit i eftermiddag och äter semlor så vi får klämma på den åtminstone en gång till innan det är dags. :lol: Idag får den nämligen inte komma tycker syrran för idag är det min födelsedag och det tycker hon verkar bökigt med två kalas på samma dag, haha! JAG däremot tycker att det vore en finfin födelsedagspresang. Den bästa. :heart:
lite barnbarn light liksom!
Så sant, så sant Gablex!
Eller pratar jag om mig själv nu igen???
:lol: :lol: :lol: Tålamod? Jag? Nya mamman? No way, José! :lol:

Kram på er /Jannika
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:heart: GRATTIS Jannika :heart:

Det vore väl ändå en finfin present med en liten systerbebbe :D !

Ha en fin dag med din stora familj!!!

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

\:D/ Grattis Jannika :heart: Det vore väl en alldeles underbar present att bli moster på sin egen födelsedag :D Mumsa på semlorna och NJUT!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Tack gulliga ni! :heart:

Kram Jannika
Gablex
Inlägg: 777
Blev medlem: mån 08 maj 2006, 11:46
Ort: Skåne

Inlägg av Gablex »

Grattis grattis i efterskott till moster Jannika! Har det kommit något syskonbarn än?!
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: Instämmer i Gablex efterskottskör med ett rungande GRATTIS till Jannika och med en lika nyfiken fråga om huruvida det dykt upp nån liten systerdotter ännu :?:

Kram från Nancy
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Hej smala, snygga Gablex! :heart:

Inga så långt ögat når! :roll: 8-[

Väntar och väntar...[-o<

Ja, du är ju van med mina långkörare. Kanske ett arv?

Kram Jannika
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Hej Nancy!

Vi måste ha skrivit samtidigt förra gången. Nej, nej, ingen KUSIN. Vi väntar, vi tränar tålamod, vi väntar lite till. :lol:

Ringde syrr igår. Hon är cool, tror inte det är nåt på gång. Har haft sammandragningar på nätterna i flera dagar men inte mer än så. Nu är hon ju snart en vecka över datum. Jag har faktiskt inte räknat med bebbe innan den 18:onde. Trot tom att det kan dröja lite längre än så. Syrran är för cool. 8)

Kram Jannika
Gablex
Inlägg: 777
Blev medlem: mån 08 maj 2006, 11:46
Ort: Skåne

Inlägg av Gablex »

Hur gååååår det? Du har inte skrivit något, så jag antar att det inte har kommit någon bebis... Isch ja, inget är som väntans tider :x :twisted: Den som väntar på något gott väntar ALLTID för länge, som Mellansessan brukar säga...
Anna, stolt mamma till Storprins född -98, Sessa född -00 och Pojkpiraya, född -04!
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Men Jannika, var har ni fått ert tålamod ifrån? Du verkar ju cool som en frysbox för egen del (utom nu när du väntar kusin, då...)
Men din syster, har hon ett helt isberg i magen eller hur kan hon vara så cool och tålmodig...??
Förtell, förtell!!

Håller tummarna för att du får din längtan stillad snart!

Kram
Ulrika
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"