Omega 3

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Hege
Inlägg: 1590
Blev medlem: mån 31 jan 2005, 15:39

Inlägg av Hege »

Hej Antonias mamma. Eye-Q/omega-3 finns i kapslar och i flytande form. Inne i kapslana flyter det, så man kan även klippa hål på dem om man vill ge dem till en bebis, t.ex.
Eye-Q kan man köpa på Hälsokost, men är mycket billigare att beställa från equazen.com.

HannaMaria, jag tar Eye-Q nå, och det rekomenderas att man tar 6 kapslar om dagen i tre månader för att hjärnans och ögonens fettbalans ska komma i ...balans. Sen kan man gå ned till 2 om dagen. Jag har gjort detta en gång för, med det resultat att jag kunde lägga bort min glasögon. Sen blev jag slarvig, och var tvungen börja med glasögon igen. Något händer som sagt med båda ögon och hjärna, som ju till mesta består av fett, när man äter omega-3. men här är jag ingen expert. Googla lite, så hittar du säkert den infoen du behöver.

Kram, Hege
Tina-Stina
Inlägg: 431
Blev medlem: tor 03 feb 2005, 12:39
Ort: Halland

Inlägg av Tina-Stina »

Hej!
Köpte morepa med jordgubbssmak till barnen, och det fungerar bra!
Sedan köpte jag mumomega till mig...räkningen slutade på på drygt 600 kr! :shock: Sjutton va dyrt för lite fiskolja..
Någon som vet om det finns någon bra sida på nätet man kan köpa lite billigare?
Antonias mamma..om jag inte såg fel så är du gravid :D Då är det tydligen en speciell omega sort man ska äta..mumomega, Finns på hälsokosten och det är 1 kapsel om dagen..
Mvh Tina
Stolt mamma till:
Dotter Mars -04
Son Mars -06
Dotter Juli -08
HannaMaria
Inlägg: 293
Blev medlem: sön 22 jan 2006, 09:08
Ort: Finland

Inlägg av HannaMaria »

hej antonias mamma!
jag köpte lysis omega3 forte kapslar från s-market för 12.90. (ja e ju också från finland). sen tog jag kontakt med dem på deras hemsida och de sade att det är en bra sort att äta då man är gravid eftersom de inte innehåller a-vitamin. så du kan köpa i en vanlig mataffär också, men ta inte det billigaste märket! (de säljer samma på apoteket också, men där är de dyrare)
Mamma till vårt lilla busfrö (16.10.05), underbar liten tös(17.12.06), lillprinsen (05.08.08 ) och prinsessan (20.9.2010)
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"