EyeQ, lite frågor

Många föräldrar har hittat lösningar som fungerar för deras barn, men som inte nödvändigtvis kommer från IAHP. Ex. homeopati, dieter, kosttillskott o.d.
Här kan man diskutera.
Mata
Inlägg: 806
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 10:31
Ort: J?rna

Inlägg av Mata »

Fast jag har läst att tablett är bättre än flytande för att det bästa är att kapseln smälter i tarmen och vitaminerna tas upp där snarare än att bli påverkade i magsäcken...Alltså det läste jag om omega-3.
Hmmm....knepigt.
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
Hege
Inlägg: 1590
Blev medlem: mån 31 jan 2005, 15:39

Inlägg av Hege »

Hej Nancy

Jag tror ju att man måste ta en större dos till fettbalansen blir återställt. Sen gå över till normaldos.
Och så tror jag att man kan ge omega-3 till bebisar som man ger AD-droppar. MEN!! Jag är ingen expert vare sig på Eye-Q eller omega-3. Så här tror jag bara. Men andra visar sig ha stor kunskap här, så du får nog svar.

Kram, Hege
Nancy

Inlägg av Nancy »

Tack Hege :heart:
Då ökar jag dosen ett tag. Har ju gått en tid men det kan ju inte skada att kanske dubbla dosen några veckor.

Jag slänger in mina frågor en gång till och hoppas på fler svar då :wink:

1. Ger för närvarande eqe-q baby (6 mån - 2 år) till Lucine och flytande "Vanilla" till Leia. Lussi grinar illa och spottar ut minst hälften. Provade igår att ge henne motsvarande mängd "vanilla" istället. Mycket bättre

Skulle det kunna vara tänkbart att ge båda samma olja fast ge Lussi mindre mängd :?:

2. Vad ger man till en baby som är yngre än 6 månader Jag förstår att de tänker att man ger omega 3 via bröstmjölken men jag är inte så framgångrik inom amningskarriären...

:idea: Har även mailat till equazen och lovar att redovisa vad de säger.

Kram från Nancy
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Så har jag fått citrusdrycken till Tintin och tabletter till oss andra... och vad händer?!
Jo, dottern var jätteintresserad att öppna paketet och att HON skulle få flaskorna! Så skulle vi lukta och sedan smaka, och hon HULKAR och kräks upp det lilla hon fått i sig :shock: :!:

Provade att blanda lite i vatten och det gick si så där att ta en klunk av det. Testade att blanda i vällingen och det gick bra.
MEn de första 3 månaderna ska man ju ta 3 matskedar om dagen och så mycket välling dricker hon inte!

Hur ska jag få i henne detta?
Kan man blanda i exempelvis te och välling, eller förstörs något av den ljumna värmen (det är inte varmt men lite värme ändå).
Kan man nöja sig med en matsked om dagen i vällingen även om det skulle vara 3 matskedar?

Hur gör ni?
Hege
Inlägg: 1590
Blev medlem: mån 31 jan 2005, 15:39

Inlägg av Hege »

Børja smått! (Jag er på sportlovresa i Norge...)

Børja med några droppar om dagen. Øka på efterhanden. Jag kreks också om jag får en hel matsked. (Det er derfor jag bara tar kapslerna...)

Kram, Hege
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Vad härligt med sportlovsresa! :D

Jag har inte trugat i henne stora mängder men det var väl "chocken" när hon skulle smaka denna olja som luktade så gott som det inte blev som vi tänkt... Men i vällingen går det bara bra så vi kör på det och så får vi se sedan.
Vill inte att det ska bli några negativa vibbar runt detta så hellre backa lite än att truga henne med detta!

Ha det så härligt på semestern nu.
Kram
Sophie
Skriv svar

Återgå till "Frågor om alternativa vägar som inte är IAHP"