Hej igen!
Nu ska vi inte ägna oss åt hårklyverier här

men jag har samma tankar som Ida. Är det möjligt tror jag du får bättre förutsättningar för lurarna om du har 2 tim vaket innan långluren (kanske 1:a 9-9.45, 2:a 12-14, 3:e som förslaget). Lite petimetrigt, men en kvart kan göra mer än man tror.
07.00 Vaknar och får mat
08.00 Morgontoa och allmänt stök i hemmet
08.45 Mat
09.15-10.00 Sova
11.15 Mat (puré + så mycket mjökersättning han bara orkar)
11.45-13.45 Sova
15.30 Mat
16.00-16.20 Sova
18.00 Nattoa
18.30 Nattmaten
19.00 Skratt till godnatt och sova
Har en liten fråga kring målen bara. För att riktigt se till att en liten kropp blir så purmätt att man sover gott HELA natten så krävs 4 STORA mål och en nattslurk. Sista målet och nattslurken ska helst ligga ganska nära varandra i tid. Annars brukar man ju rekommendera 3,5-4 tim mellan målen för att aptiten ska vara på topp. Mål 1 och 2 ligger väldigt nära, medan det är väldigt långt till 3:an, och 4:an kommer väldigt tidigt för att man ska stå sig gott hela natten.
En tanke vore att Mål 1 börjar 7 och sedan ha påfyllningen vid 7.45 (vad det nu är du idag ger vid 8.45). Så gjorde jag, jag ammade vid 7 och gav gröt och macka vid 7.45 och det blev då som ETT mål.
Därefter Mål 2 (lunch) som idag.
Mål 3 skulle nog jag gärna ge lite tidigare - 4,15 är väl länge att gå, tycker jag.
Ger du då nattslurk 18.30 skulle du kunna ge Mål 4 någonstans mellan 16.30-17.30, vilket som passar bäst.
Återigen, nu blir det verkligen alltför detaljerat här, och det är bara DU som vet vad som passar er bäst. Det här var bara några tankar från mig, eftersom mina sötnosar ätit betydligt mer än vad din rara gör och jag tror att du kunde vara betjänt av att få in ett mer REJÄLT mål till.
Och korta till 20 min tror jag du kommer kunna göra när du funderat färdigt kring vad som blir de bästa tiderna för er