Erfarenheter av hinnsvepning

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Åse
Inlägg: 323
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 17:54
Ort: Stockholm

Inlägg av Åse »

Nya mamman, en tanke bara: är du HELT säker på att det är vanlig klåda på magen? Bara så att det inte är förhöjda värden av hepatos. Jag tog min megaklåda på benen för en överreaktion på några myggbett som jag fått och väntade en vecka med klådan från helvetet innan jag sa något till BM. Då tog hon ett enkelt prov och dagen efter ringde hon och sa att värdena var skyhöga och att jag skulle packa väskan och åka in för igångsättning. Bara en tanke, du kanske har full koll på klådan!

:D Åse
Mamma till lille J född sep -06 och lilla T född jan -10
Åse
Inlägg: 323
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 17:54
Ort: Stockholm

Inlägg av Åse »

Nya mamman, en tanke bara: är du HELT säker på att det är vanlig klåda på magen? Bara så att det inte är förhöjda värden av hepatos. Jag tog min megaklåda på benen för en överreaktion på några myggbett som jag fått och väntade en vecka med klådan från helvetet innan jag sa något till BM. Då tog hon ett enkelt prov och dagen efter ringde hon och sa att värdena var skyhöga och att jag skulle packa väskan och åka in för igångsättning. Bara en tanke, du kanske har full koll på klådan!

:D Åse
Mamma till lille J född sep -06 och lilla T född jan -10
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Jamen hungrig!!! Jag med, som en skogshuggare! Har inget minne av att jag var så himla hungrig med Hugo! Samtidigt känns det för jäkla obehagligt när jag blir för mätt. Då spänner huden över magen ännu värre och jag tror ibland att det ska gå en reva rakt genom alla hudlager. Balans, balans...

Men hur menar du, bebisen ligger med huvudet mot lakanet?
Min var ju också rätt voltbenägen ända tills för bara två-tre veckor sedan, men jag tror inte det har någon betydelse för NÄR det stora äventyret sätter igång.

Den som ändå visste.

Själv vet jag inte vad jag ska göra. Jag har nu så ont i huvud och bihålor att jag inte kan ligga ner längre. Och inte kommer det att bli bättre förrän barnet är ute. Snacka om moment 22. Den enda lukt jag känner är INFEKTION.

Ååååå.... Nu är det faktiskt mer än bara vanlig rastlöshet. Bihålevärken gör mig faktiskt desperat. Nästan i alla fall. Och för varje dag som går, kommer jag att bli allt tröttare och allt sämre rustad för en förlossning. Och inte får jag tag min BM. Buhuuuuuu!!!!
kattklo

Inlägg av kattklo »

Jo alltså, den lägger sig liksom på sniskan, huvudet nedåt iaf, men vilandes på lakanet, genom magen förstås. :wink:
Byter jag sida (aj aj aj) byter bebisen också sida och fortsätter vila huvudet ned genom magen på lakanet.
Skulle behöva rita det här störtintressanta känner jag. :lol:

Stackars dig!!!
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Åse, tack för tankeväckaren!

Klådan är dock väldigt lokal, precis bara på magen, som ser ut som ett rött handarbete, typ virkad duk eller något, vid det här laget.

:oops:

Har fått en tid för undersökning och ev. igångsättning i morgon bitti.
Ska be dem kolla gallan då också, tusen tack för upplysningen igen - har inte haft en tanke på att det skulle vara något annat än vanligt klåda!

Kram
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Ah, då fattar jag kattklo!
Men det betyder ju att den inte letat sig nedåt i bäckenet alls?
Det kan visst dröja ända fram tills värkarna startar, om jag förstått saken rätt, speciellt för oss som har varit med en gång.

Heja, heja!
kattklo

Inlägg av kattklo »

Igångsättning igångsättning... (tar en upphetsad näve popcorn.)
de poppar dina hinnor skulle jag gissa. :)
När du ändå är så öppen menar jag. Herreminje, kan du blogga från sjukhuset tror du? :lol:

Nej just det, kotten svävar fritt därinne.
Men jag svävar inte längre.
Om jag hinner vara ledig ska jag äta choklad varje dag, sova middag varje dag och läsa deckare i sängen. Undra hur många dagar som kommer vara lyx och när den stora rastlösheten tar över?
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Japp, hinnbräckning it is och sen blir det förhoppningsvis action.
Ska vila nu, för tydligen är det lättare att få igång grejerna ju mer utvilad man är.
Inget bloggande från sjukan, haha!

Och får din del: Var det jobb den här veckan också och sen vila?
Vila är klart överskattat, tycker jag! Gillar speed och action mycket mer :lol: :lol: :lol:

(NU överdriver jag naturligtvis en del, som du förstår... Fast lite menar jag det nog ändå...)

Ta hand om dig och spaceman!
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Ulrika, vad spännande! Ska hålla koll på denna tråd extra mycket nu. Looooova att rapportera så fort du kan och orkar, är sååå nyfiken :oops: :wink: Du :heart: finns i mina tankar! Jag är lite avis på dig som ska få föda, det var en sån häftig känsla när jag födde Lilly :D

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

:lol: :lol: :lol:
Igångsättning igångsättning... (tar en upphetsad näve popcorn.)
de poppar dina hinnor skulle jag gissa.
När du ändå är så öppen menar jag. Herreminje, kan du blogga från sjukhuset tror du?
Kattklo, du är rolig! :lol:
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Jamen förlåt blivande mamman, LYCKA TILL! jag har en bra magkänsla, det kommer gå suuuuper!

Kram Jannika
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Men nu du! Koko! :roll: Nya mamman menar jag SÅ KLART! Måste ni ha så lika användarnamn... (Ni observerar hur jag försöker urskuldra mig, eller hur? :lol: )
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

:lol: :lol: :lol:
Ni kan tro att jag känner mig lättad!
Var faktiskt lite oroad över min mentala hälsa i förmiddags, men nu har jag pratat med alla kompetenta och härliga doktorer och barnmorskor och alla tycker samma sak: "Ut med bebisen och läk ihop!"
Så vi får hoppas att det går vägen i morgon. Att det inte har krampat ihop där inne på något vis och växt ut en ny livmodertapp, typ...

Nu kör jag frenetiska nässköljningar, sitter på boll och försöker vidga bäckenet och vilar om vartannat.

Kattklo:
Å popcorn! Det måste jag ha att ladda med inför imorgon!! Pop-pop!

Elle:
Jag förstår dig! Jag är ju själv supersugen på att föda, jag hade en så positiv förlossningsupplevelse med Hugo, även om det var segt och trögt på många sätt, men jag var en av alla dem som sa direkt: Det här vill jag göra i morgon igen!! (Nåja, jag tog väl förnuftet till fånga och väntade en behaglig stund, men du fattar...)


Jannika:
Det är lugnt, vi har ju lite lika namn jag och blivandemamman. Dessutom är ju mitt namn helt konstigt, Nya Mamman???!!! Jag har ju varit mamma i över1,5 år nu. Men jag tänkte ju inte så lång när jag reggade mig här... :roll: :roll:
Åse
Inlägg: 323
Blev medlem: mån 22 jan 2007, 17:54
Ort: Stockholm

Inlägg av Åse »

Jösses så spännande, och skönt att höra att du är på banan igen. Lycka till - i morgon :shock: :D

Åse
Mamma till lille J född sep -06 och lilla T född jan -10
Emma80
Inlägg: 1751
Blev medlem: ons 27 jun 2007, 13:08
Ort: Stockholm

Inlägg av Emma80 »

Det är så spännande att följa er havande gudinnor :wink: . Ni skriver så roligt! Lycka till imorgon Ulrika. Ska bli så kul att läsa om förlossningen sen! Och Kattklo, hoppas du hinner vila upp dig lite innan det är dags. Ser fram emot rapport från dig också!

Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"