Hjälp!!, dagis eller inte!!??

Forum för nygamla barntillsynstankar, konstruktiva förslagsalternativ och samarbete under personligt ansvar.
Skriv svar
Ingela
Inlägg: 145
Blev medlem: ons 20 jul 2005, 08:00
Ort: Göteborg

Hjälp!!, dagis eller inte!!??

Inlägg av Ingela »

Hej!!
Vet nästan vad svaret kommer att bli men jag vill ivarjefall ha hjälp att reda ut alla mina tankar... Har bollat med vänner och familj men jag vet varken in eller ut..

Mitt lilla hjärta är tre år idag och han har en liten bror på två i maj...
De är bästisar, har hur kul som helst ihop....

Jag är oorganiserad och får ingen ordning på nåt, speciellt inte tankarna...

Joel har fått dagisplats på ett waldorf dagis, vi är vegetarianer och jag en konstnärlig typ så det passar oss bra. Han ska (kanske) börja i februari. Vet inte hur många dagar i veckan eller hur många timmar om dagen, man får välja själv... Men jag är totalt vilsen,,,,

Vad är bra för min Joel, vad behöver han, vad behöver han inte...
Många är självklart på mig att han borde börja, inte minst för egen del så jag får lugn men så känner nog inte jag... Jag har ju två vildbattingar...hehe

Jag skulle behöva egen tid också, jag och min sambo har svårt att få ihop den egna tiden kontinuerligt. Har även lite olika tankar kring egen tid. Han har inget bestämt schema så kurs är uteslutet...
I början sökte jag till dagis i ren desperation för att få en paus och lite andrum, efter en tuff tid hemma....

Kan ni snälla hjälpa mig i mitt beslut, skriv vadsom, lite tankar kring dagis och kanske waldorf...

Tack
Mamma till två pojkar
ilindstrom
Inlägg: 2797
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 14:56

Inlägg av ilindstrom »

Hej Ingela!

Såg att ingen svarat dig. Har läst din fråga några gånger och försökt reda ut vad du egentligen frågar efter :wink:

Jag kan ju bara svara vad jag själv tycker. Om du trivs med att ha båda barnen hemma tycker jag absolut att du ska ha det. Min personliga åsikt är att de har det bäst hemma. Men om det är så att du går på knäna och behöverr andrum så kanske det bästa är att han går några timmar. Då får han en gladare mamma och då mår han bra :) .

Det jag egentligen vill säga är att jag tror inte han behöver dagis för sin egen skull. Jag tror att det står i BB att barn innan fyraårsåldern inte behöver dagis utan det räcker med familjen och hemmet (rätta mig gärna om jag har fel). Men om du behöver det så är det bättre för honom att få en mamma som mår bra. Hoppas du förstår mitt förvirrade inlägg :wink: :heart: .

Kan tyvärr inte så mycket om Waldorf att jag kan råda dig :cry:

Lycka till, och vilket val du än gör kommer det att vara det bästa för just din familj och strunta i vad vi andra tycker :heart:
Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Ingela
Inlägg: 145
Blev medlem: ons 20 jul 2005, 08:00
Ort: Göteborg

Inlägg av Ingela »

Haha!, nej jag förstår vad du menar för jag är totalt kluven här och vet inte vad jag vill. Det är klart att jag ska göra vad jag vill men visst blir man påverkad av ALLT... Du har rätt att han mår bättre när jag mår bra...Och jag har väl inte mått så bra...

Vi har haft det jobbigt hemma länge men nu har det vänt...
Min minsta har vaknat mycket och vi har inte fått bukt med det... Han har varit sjuk så mycket och så vips var sömnen en katastrof och ingen orkade nåt...Vi lät det pågå alldeles för länge tyvärr..

Men det lutar mot att jag blir hemma och tar hand om mina älsklingar. Ser plötsligt hur kul det är och inte att allt är tungt och jobbigt som det känts en stund....Sömn är A och O, å det vet ju alla här....
Tack för svar
Mamma till två pojkar
ilindstrom
Inlägg: 2797
Blev medlem: ons 14 nov 2007, 14:56

Inlägg av ilindstrom »

Å vad härligt att höra att du mår bättre och kan njuta av dina små älsklingar :heart: Absolut ett klokt beslut tycker jag. Visst är det härligt att få dela vardagen med sina barn? :heart:

Ida
Storbus :heart: -02
Mellanbus :heart: -04
Lillbus :heart: -07

www.sovgott.net
Ingela
Inlägg: 145
Blev medlem: ons 20 jul 2005, 08:00
Ort: Göteborg

Inlägg av Ingela »

Ja, det är underbart. Synd att det inte uppskattas i pengar :wink:
Mamma till två pojkar
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Ett beslut som känns rätt är ett bra beslut :D
Och nu får ni vara hemma tillsammans också, vilket är en bonus.

Skönt att ni mår bättre nu också.

Sophie
Gäst

Testa

Inlägg av Gäst »

Hej
Bara ett tips.Du kan ansöka om dagisplats och testa hur det känns att lämna barnet, man kan alltid säga upp platsen och stanna hemma.
Du förlorar inget men du kommer att få svar på dina frågor.
Lycka till
Kram Linda.D
Skriv svar

Återgå till "I stället för dagis - tankar och idéer"