Andnigslarm, recensioner tack.

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Boris
Inlägg: 88
Blev medlem: mån 13 aug 2007, 12:36
Ort: Oslo

Andnigslarm, recensioner tack.

Inlägg av Boris »

Ni som tidigare använt Andningslarm vi skulle uppskatta om ni kan lista några för o nackdelar med just de märke ni använde er av. Har förstått att det kanske ej ska vara trådlöst då det där avges viss strålning men annars har jag inget att gå på i valet. Hur är kvaliten på dem håller de till fler barn :?:
Finns det redan en tråd om detta då klistra gärna in den (jag hittade ingen när jag sökte).

:idea: tack
Prinsessa född 06/04/2008
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Babysence II vi var jättenöjda. Larmade bara när jag glömde stänga av det - eller ville testa det. Viktigt att lufta madrassen med jämna mellanrum. Blev lite kondens och började lukta lite skumt. Och mögel vill man ju undvika.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

Håller med /LO. Babysense II har gått som en klocka här i 9 månader. Inte ett enda fellarm, inte ett problem. Mycket nöjd!

Och vet ni! Jag har aldrig lagt i platta nr 2 i sängen. Trots att lillan rör sig endel har det funkat så bra så med bara en.

Mitt larm ska nu vidare till blivande brorsbarnet, så då får vi se om det håller för fler. Å andra sidan var mitt begagnat från början för jag hyrde i två månader.

Rekommenderas!

/Tinis
nilam
Inlägg: 1098
Blev medlem: ons 02 nov 2005, 21:40
Ort: Göteborg

Inlägg av nilam »

Hej

Håller med både /LO och Tinis, är jättenöjd med mitt babysense ll :D

Angelcare's andningslarm är inte CE märkt i europa som medicinsk utrustning, kan vara bra att veta då det är det som säljs i barnvagnsaffärerna, gå in på andningslarm.se så finns det en jmf mellan alla larm

//N
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Hej!

Vi har också mest gott att säga om vårt Babysense II. Dock fick vi byta ut larmet, för plötsligt en kväll började det fellarma ett flertal gånger, utan att vi kunde hitta någon orsak. Ungen andades, plattorna låg där de skulle och alla sladdar satt som de skulle. Tyvärr fick vi aldrig någon förklaring från återförsäljaren, trots upprepade förfrågningar om det. Det nya har funkat bra.

Vi köpte vårt på www.andningslarm.se

Lycka till!

Ulrika
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

Jag köpte Nanny II.

Jag har läst om några Babysense här på forum som har fellarmat men inte om några Nanny. Mitt är också köpt på andningslarm, aldrig fellarmat (om jag inte glömt stanga av då förstås).

Skillnaden som jag fann på babysense och nanny är att Nannys plattor är större. Fördelar, det täcker större delar av sängen och man slipper lägga över den andra plattan i sängen så tidigt. Nackdel, om man har för liten insats till vagnen så får inte plattan plats, men så liten liggdel anser jag inte att NÅGON AW förälder bör ha!

Vad jag har förstått så är det i princip bara babysense och nanny som är riktigt bra och inte har någon strålning då de går på vanliga AA batterier och inte går att ladda osv... Sladd mellan plattan så du har heller ingen radio strålning osv...

Dessa är mina tankar i alla fall.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Boris
Inlägg: 88
Blev medlem: mån 13 aug 2007, 12:36
Ort: Oslo

Inlägg av Boris »

Wow så många :shock: svar så snabbt. Tackar, hoppas andra har nytta av dem med nu ska här beställas :D

Kramar från oss och bebis i magen som helt klart har bosatt sig på min högra sida. Högra sidans revben försöker protestera mot alla sparkar men det struntar bebis fullständigt i. :P Ska försöka berätta för h*n att det finns plats på andra sidan :? får se hur det går.
Prinsessa född 06/04/2008
Puffis
Inlägg: 699
Blev medlem: ons 01 nov 2006, 23:24
Ort: Gamleby
Kontakt:

Inlägg av Puffis »

köpte babysense II begagnat här på forumet. Har inte hittat något negativt med det. Det enda jobbiga är att jag alltid glömmer att stänga av det... :lol: :roll: tycker att det borde finnas en inbyggd våg eller nåt, så att det stänger av sig självt när tygden försvinner, men men...

Har aldrig behövt byta batterier, de som satt i när jag fick hem den funkar utmärkt fortfarande. (efter 3 månader)
Tuva, född 060304 SHN-kurad vid 9 månader, Leo född 071001, SM från start och minikurad vid 4 månader.
mammajenny
Inlägg: 111
Blev medlem: fre 14 jan 2005, 23:15
Ort: Stockholm

Inlägg av mammajenny »

Hej,
har inte varit inne på forumet på länge men nu med tvåa på väg blir det ju aktuellt igen. Ska bli jättespännande med ett litet syskon som jag hoppas kommer snart - är tung, trött och otålig :-({|=
Denna gång ska det bli BB-tekniken från start, och därför planerar jag att använda sömn på mage och andningslarm. Ser inget omdöme här om Techno Medica, som AW rekommenderar att man kan hyra. Någon som använt det och kan säga ngt?
En annan fråga om att sova på mage: var ni inte ett dugg nervösa inför att lägga er spädis på mage? Jag har en liten varg på axeln som säger att det är riskabelt som jag gärna vill få tyst på. :wink: Det är framför allt utesovandet, med mer inbonad vagn, ytterkläder etc som jag tycker verkar läskigt.
Mamma till en pojke född feb. -04
SHN-kurad jan. -05, BB-barn sen dess
Nu också mamma till en flicka född feb. -08
BB-barn från start!
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Hej mammajenny!

Vi hyrde av Tecno Medica till Olle när vi började kuren. Fungerade jättebra men det blir dyrt i längden så jag skulle köpa ett larm beg eller nytt och sedan sälja när man inte har behov av det längre. Vi hade med oss larmet till BB och Lilly låg på mage på direkten och det var sååå skönt att ha larmet och hon sov så gott :sleep: För magsovare i vagn så isolera värmen underifrån med ex fårfäll, ha lite tunnare(men varma) kläder närmast kroppen och ha varm filt/åkpåse över. Hvudsaken är att det är slätt under huvudet. Ha lite extra koll när ni promenerar och ställ sedan vagnen i lä. Så har vi gjort :D

/Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
susanneethel
Inlägg: 1014
Blev medlem: mån 16 jan 2006, 22:44

Inlägg av susanneethel »

mammajenny skrev: Ser inget omdöme här om Techno Medica, som AW rekommenderar att man kan hyra. Någon som använt det och kan säga ngt?
En annan fråga om att sova på mage: var ni inte ett dugg nervösa inför att lägga er spädis på mage? Jag har en liten varg på axeln som säger att det är riskabelt som jag gärna vill få tyst på. :wink: Det är framför allt utesovandet, med mer inbonad vagn, ytterkläder etc som jag tycker verkar läskigt.
Jag hyrde av Technomedica till Karl. Men jag hade inte fattat att man kunde skicka efter en till platta, så det tjöt en del när han började kava runt. När han började resa sig blev jag knäpp på det och skickade tillbaks det. :) Men det funkar säkert bättre med två plattor. Fast det är inte ekonomiskt när du vill ha larm från början. Då kostade det 350/månad.
Till Liv har jag Babysense, det har aldrig tappat kontakten fast hon kryper runt och jag bara har en platta. Den plattan är mycket större än den jag hade till Karl var.

Det där med utesovande slapp jag ju oroa mig över, över tjocka kläder alltså eftersom Liv är född i maj. Men jag skulle ha bäddat tjock åkpåse, tjock mössa och mindre kläder på kroppen. Böka in små nyfödda i jättetjock overall brukar de knappt kunna röra sig. Ta en tunnare. Se till att det är lite rörelseutrymme. Jag vet faktiskt inte hur jag hade gjort vintertid med magläget. I början kanske jag hade lagt på rygg i vagnen och mage inne. De första veckorna lade jag båda mina på sidan iaf, det kändes riktigast. Vet inte varför men jag tyckte nog huvet såg "bäst" ut när de låg så. :roll:

Angående larm i vagnen så fick jag kondens på det. Fukten gick igenom madrassen och samlades under, så jag fick lyfta och torka den varje gång. Det är nog för att plattan var så stor.
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"