Namnförslag och vadslagning ang kön önskas!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Ann1977
Inlägg: 27
Blev medlem: tor 05 okt 2006, 13:15
Ort: Västerbotten

Namnförslag och vadslagning ang kön önskas!

Inlägg av Ann1977 »

I februari kommer min trea, om allt nu går som det ska. Graviditeten har gått bra. Har två små älsklingar sedan tidigare. En på 4 och en på snart 2. Lillen sover som en klocka och har gjort det sedan han blev kurad vid 8 månader. Ett vilt litet busfru med ljust hår. Dottern som är 4, har jag precis kurat och hon sover rätt ok hon oxå, så nu känns det som att jag har lite förutsättningar att orka med en trea. Dottern är en ganska känslig tjej som är betydligt lugnare än lillebror och har mörkblont hår. Syskonen har båda tilltalsnamn på T. Nån som har ett förslag på namn till lill*? Gärna på T då... Är det kanske nån som törs slå vad om vad det blir? Maken tror på tjej, jag på kille och övrig omgivning ca 50 - 50... Tuff case med andra ord! :lol: Vad är det man packar i BB-väskan nu igen? Har gjort det två gånger förut, men det är som bortblåst. Igen! :D Tack på förhand för ev svar! Sköt om er alla!
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej :D

Härligt att graviditeten gått så bra :D

Världens bästa namnsajt:
http://www.babynamesworld.com

Du kan leta efter namn på T och även efter olika kategorier, kanske mytologiska, historiska eller skandinaviska :?:

Min gissning: flicka

BB-väska:
-lypsyl
-mobil + laddare
-kamera
-egen kudde
-hårsnoddar
-anteckningsblock + penna
-egna kläder (mjuka)
-mascara (om man blir kvar länge...)
-andningslarm
-nån liten gosefilt till bebisen
-SM-kompendiet utskrivet om man vill repetera

Kram och lycka till :heart:
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jag är inne på Nancys gissning, jag tror du får en lite tös :!:
Mitt favvonamn på tjej är Tilde, så finns ju Thea, Tove, Tindra, Tilda... och pojknamn: Truls, Trond, Tim...
Lycka till med fölossningen, spännande att få höra sen vilken sort det bidde :wink:
(glöm inte amningsbehå och bekväma kläder om du ska stanna kvar på BB!)

Kram :heart: Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Nancy

Inlägg av Nancy »

:wink: Kom på några mer saker till BB-väskan:

-hygienartiklar som schampo/balsam/bodylotion
-kläder till bebisen (finns ju att låna men jag har tyckt att det varit roligt att klä i egna kläder)

Lycka till ännu en gång :heart:
Lobilina
Inlägg: 444
Blev medlem: fre 08 dec 2006, 11:38
Ort: Skåne

Inlägg av Lobilina »

Tjej tror jag! Thea, Tilda, Tova, Tove är mina favoriter.

Glöm inte:
- Kläder (+mössor) till bebben, så slipper du ju BB:s fula
- Vetekudde/värmedyna
- Massagegrejer
Om ni blir kvar ett tag:
- Amningskupor
- Kräm att smörja sarjade bröstvårtor med (bästa tipset: Lancinoh - kanske inte stavas så)
Elin, 24 oktober 2006. Standardmodellad från ca 7 veckor.
Klara, 8 juni 2010. Standardmodellad från start.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Mina namnförslag:
Tilde (vill själv ha det, men inte sambon :? )
Har en förkärlek till gubbnamn på små pojkar, men kommer inte på något på T :lol:
Torsten :?: (gubbigt)
Timtothy :?: (modernare :?: )

Mina twins kan komma att få heta Helge och Ragnar, eller valdemar och Hjalmar :lol: :lol: eller Harald och Erling.
En del reagerar kraftigt, och förfasar sig.
Och andra tycker att det har sin charm :lol: tur att smaken varierar :lol:

Jag gissar på pojke jag då :wink:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Tore, Torkel
Tora, Tuva, Tilly.

En liten Tora? :D
Tina-Stina
Inlägg: 431
Blev medlem: tor 03 feb 2005, 12:39
Ort: Halland

Inlägg av Tina-Stina »

Hej!
Troj/Troja, timjan, timotej eller kanske Tilly/Tillie?
Jag gissar på pojke :D
Stolt mamma till:
Dotter Mars -04
Son Mars -06
Dotter Juli -08
ela
Inlägg: 128
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 11:05
Ort: göteborg

Inlägg av ela »

Vill bara ge ett av mina favorit namn på en pojke som lyckligtvis råkar vara på T!
Min sambo tycker dock inte om namnet alls :(
så om vi får en son blir d iaf inte detta namn, tyvärr!!!

TRISTAN
ela m barnen
:heart: -0211 v30 :heart:
:heart: -0507 v40+1 :heart:
:heart: -0802 v42+4 :heart:
Dixie
Inlägg: 182
Blev medlem: tis 30 okt 2007, 11:07

Inlägg av Dixie »

Hej Ann!
Jag gissar på en tjej :D
Mina namnförslag till kille är Ture, Tord eller Ted.
Till flicka Tyra, Tina eller Tira.

Jag önskar att jag haft en "snäll" form av vattenfärg och fint aquarelle 8) papper så vi kunde
gjort hand- och fotavtryck på BB.

Förutom det som alla de andra skrivit hade jag tagit med mig:
Sköna tofflor, varm tröja, vattenflaska,
och så en gosig filt till bebisen!

Varma hälsningar Marie
Mamma till Älsklingen :heart: 060501 i mitt hjärta. Godbiten :heart: 070629 här på jorden och i mitt hjärta. Underbaringen här på jorden och i mitt hjärta :heart: 090414
Ann1977
Inlägg: 27
Blev medlem: tor 05 okt 2006, 13:15
Ort: Västerbotten

Tack alla!!!

Inlägg av Ann1977 »

Hej igen och tack så mkt för alla svar!
Verkar som om det är en liten övervikt på tjej-sidan. Har inte berättat det för maken. Tror han skulle bli alldeles för stolt om han får medhåll i sin gissning! :D Är fortfarande inne på en kille jag, men den som lever får se heter det ju. :) Tack för alla namnförslag och packningsförslag oxå! Jättekul att få lite tips i sitt väntande. Vad gäller namn har jag redan en son som heter Tristan, så det går ju inte. Det är därför jag gärna vill ha ett T-namn med nästa knodd oxå. Tjejnamn är jag nog mest inne på Tilia, just nu iaf. Killnamn är värre, funderar på Timmy, Teddy eller kanske Tiam. Men befinner mig alltså fortfarande på funderingsstadiet. Det är väl oxå så långt jag hunnit i packandet ännu oxå. :oops: Nu till nästa fråga. Ni som har barn sedan innan, har ni några bra tips på böcker att läsa inför förlossningen? Jag är nämligen en sådan som måste ha instruktionsbok om jag ska byta en glödlampa... :) Tack igen på förhand!
ela
Inlägg: 128
Blev medlem: sön 13 aug 2006, 11:05
Ort: göteborg

Inlägg av ela »

Har själv läst:

:arrow: "barnaboken" anna wahlgren
:arrow: "att föda barn utan smärta" av pierre vellay
:arrow: "innan du föder" av anna wilsby

Första boken antar jag att du redan har :wink:, andra mkt svår att få tag på och tredje går att få tag på utan större problem.

Ska ju ha nu om [-o< 9 dagar \:D/ o läst böckerna om o om o om igen. ALLTID bra att ha mkt kött på benen oavsett villken del i livet vi står inför.
Själv har jag ju då inriktat mej mest på själva andningen som tas upp i böckerna men naturligtvis läst d andra oxå.
ela m barnen
:heart: -0211 v30 :heart:
:heart: -0507 v40+1 :heart:
:heart: -0802 v42+4 :heart:
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Hej hej,

kul med namn o lite gissning!
Jag har tips ang med till BB...sköna tofflor och nån bra bok/tidning, och förströ tid med när little junior sover eller så!

Innerst inne har man nog en känsla, tror jag...och namn till den lilla kommer komma naturligt en vacker dag! :D

Varmt lycka till!
Ann1977
Inlägg: 27
Blev medlem: tor 05 okt 2006, 13:15
Ort: Västerbotten

Svar och ny fråga

Inlägg av Ann1977 »

Väskan är packad sedan lääänge nu. Tror jag fick med alla bra tips ni svarat mig. TACK! :D Har BF på lördag, men har fått mina två andra 5 dgr-1 vecka för tidigt, så fast man inte SKA, så har nedräkningen börjat för länge sen. :oops: I söndags eftermiddag började jag blöda lite och trodde det hela var på gång. Inte mycket blod, utan klarar mig med trosskydd. Kommer framförallt på mornarna. Saken är den att idag är det onsdag och jag blöder fortfarande lite, och även nu mest/bara på förmiddagarna. Trodde det var slemproppen först, men det var då en rejäl slempropp som sitter i dag efter dag! :lol: Jaha, tänkte jag, då är det väl en initialblödning, men om jag har fattat det hela rätt ska det ju komma en förlossning och bebis rätt snabbt efter en sådan! :lol: Känner dock bebben och är inte orolig på något sätt, eller borde jag det? :? Ska till min BM imorgon, men tänkte att det kanske finns någon klok själ här igen som kan ha några tankar, för jag fattar då ingenting! Vill ju snusa bebbe nu!
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Snart så blir det bebissnus!

Tilia tyckte jag var fint. Och Teddy är ju urgulligt.

Jag gissar på en flicka men har inte en aaaaaning om varför. :roll:

LYCKA TILL!

Kram Jannika
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"