Hej!
Jag har en dotter på tre år och fyra månader och en son på ett år och fyra månader. Vi har försökt bemöta trotsen så gott vi har kunnat och det har känts bra för de mesta. Nu har det varit lugnt med trotsandet ganska länge och jag har tänkt att det nog är över nu. Det som jag funderar på nu är hur hon reagerar när något går henne emot. Det kan t. ex. vara att hon slår sig lite, det fastnar lite papper på foten eller hon inte får mjölk på DIREKTEN när hon ber om det. Hon stönar då högt och grymtar på något konstigt sätt som är mycket irriterande för alla andra. Hur ska jag göra när dessa stön kommer? Jag brukar andas en gång innan jag säger något för att se om hon klarar ut det själv. Gör hon inte det säger jag att jag inte hör vad hon säger - att hon ska prata ordentligt. Det brukar få henne att försöka grymta fram några ord och snart löser det sig. Är detta trots också eller är det något annat, tror ni? Och hur ska jag bemöta det på bästa sätt? Ett problem är att det där ljudet hon gör är så otroligt irriterande så både jag och maken håller på att gå sönder när vi hör det. Vi försöker att inte visa det, såklart.
Hälsningar Carola
Stön och grymtningar
Hej
Vet inte om jag har ngn lösning men jag blev glad att läsa att det finns andra med linande problem. Här kan det också bli konstiga ljud när det inte går som det ska , mest med småsaker, stora grejer = illskrik.
Vi säger att vi inte förstår utan att de måste prata (vilket inte är så lätt eftersom de är sena med talet och inte kan uttrycka sig så bra utan då stönar, skriker, tjuter osv.
Men vi förstår ju verkligen inte vad de säger så vi är ju ärliga.....
TIPS?? ngn annan ....
Kramar pimm
Vet inte om jag har ngn lösning men jag blev glad att läsa att det finns andra med linande problem. Här kan det också bli konstiga ljud när det inte går som det ska , mest med småsaker, stora grejer = illskrik.
Vi säger att vi inte förstår utan att de måste prata (vilket inte är så lätt eftersom de är sena med talet och inte kan uttrycka sig så bra utan då stönar, skriker, tjuter osv.
Men vi förstår ju verkligen inte vad de säger så vi är ju ärliga.....
TIPS?? ngn annan ....
Kramar pimm