Hej!
Vi håller på att standardmodella barn nummer två och har nu ett par frågor.
1. Storebror har parklek 3 dagar per vecka, föräldra-barngrupp i kyrkan 1 gång per vecka. Övriga tre dagar inga aktiviteter. Eftersom dagarna har så olika tider då vi är hemma respektive sitter i bilen blir det omöjligt att ha samma schema varje dag. Bebisen måste ju ändå hänga med i storebrors och min vardag med de aktiviteter vi har. Med honom kunde jag ju sitta hemma med klockan och bara koncentrera mig på att köra in samma tider dag efter dag. Nu funkar ju inte det. Jag har däremot stenkoll på att lilla tjejen får tillräckligt med sömn respektive vakentid varje dag och tiderna hålls på ett ungefär. Eftermiddagarna är lättare att hålla samma varje dag. Erfarenheter?
2. När ramsan senare skall införas, hur fungerar det med en sovande bror i rummet bredvid. När vi i början ramsade honom blev det ju tidvis ganska livat och ljudligt så att säga. Han lär ju bli ganska störd? Hur funkar det?
Tacksam för tips
ramsan och storebror
-
Jeanette R
ramsan och storebror
Erik 0503
Elise 0709
Elise 0709
Hej!
Välkommen in i flerbarnmammornas värld
1. Så har jag också gjort, dvs räknat vakentimmar på dagen, och vi har alltid fått ihop det, trots att dagarna varit olika! Bara du agerar som om det vore alldeles självklart, kommer tösen att köpa det rätt av
2. Ingen fara! Man ramsar på, mina tre minsta delar rum, och vaknar en får alla sig en ramsa vare sig de vill eller inte
Inte en enda gång har de protesterat!
Kram!!!
Välkommen in i flerbarnmammornas värld
1. Så har jag också gjort, dvs räknat vakentimmar på dagen, och vi har alltid fått ihop det, trots att dagarna varit olika! Bara du agerar som om det vore alldeles självklart, kommer tösen att köpa det rätt av
2. Ingen fara! Man ramsar på, mina tre minsta delar rum, och vaknar en får alla sig en ramsa vare sig de vill eller inte
Kram!!!