Efter lite försening av kurstart... 1:a natten avklarad

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Yrv?dret

Efter lite försening av kurstart... 1:a natten avklarad

Inlägg av Yrv?dret »

Hej! :D
Jag hade egentligen satt datumet för kurstart förra fredagen men då pappa o dotter insjuknade ordentligt sköt vi på det med en vecka!!

Trots att jag är hur trött som helst just nu så är jag jättelycklig!
Jag var riktigt stark HELA natten lång o hade inte en varg i närheten!!!!
Vi valde dessutom att ta bort nappen.. ENGÅNG FÖR ALLA!! :)
Och det funkade ju precis som Anna säger, hur bra som helst!!!

Så här gick det:

Efter bad bus o nattslurk så var det dags....
19:30 Godnatt - Ramsade inledningsvis o buffade i 2 min ramsar ut x4
Gnäller lite och efter buff/solfjäder o utramsande flera ggr så lugnar hon ner sig och tar bekräftelseramsan med sig in i sömnen... 19:48 :D

20:20 Vaknar Buff/solfjäder+Ramsa ut x4, skriker ramsar.. in o buffa lugn/solfjäder, ramsa ut x4 fram o tillbaka till kl. 20:37 då hon accepterar bekräftelseramsan o somnar in... :)

21:10 Hostar
21:14 Hostar så hon vaknar... blir arg.. in o buffa 10-15 sek/solfjäder ramsa ut... TYST!!!! :) Bekräftelseramsa... fortsatt tyst....

22:12 Vaknar Buffar/solfjäder, ramsar ut... "diskuterar" blir upprörd.. in o buffa/solfjäder ramsa ut... om o om igen tills hon blir lugn o tar bekräftelseramsan med sig 22:45 tyst....

23:06 vaknar...ramsar.. gråter in o buffa/solfjäder + ramsa ut
fram o tillbaka diskuterar vid dörren en stund.. hon lyssnar... sen blir hon tokarg.. in o buffa/solfjäder snabbt ramsa ut... ramsa vid dörren ett slag (diskuterar) hon svarar o accepterar till slut... bekräftelseramsa.. tyst!!! 23:28 :D

23:37 går in o kollar så att hon inte "trasslat" in sig o ifall jag behöver lägga henne tillrätta.. HON HAR BAJSAT!!!! :shock: Visste inte riktigt hur jag skulle göra... låta det va tills hon vaknar nästa gång el ta det i sömnen...??
beslutar mig för att ta det direkt (00:02) (i sängen) då jag ser att det verkligen är veckans dunderladdning ALABAMA!!! Hon vaknar o jag får börja om med buffning/solfäder ramsa ut... diskuterar vid dörren avvaktar o lyssnar ramsar buffar/solfjäder... ramsar ut... 00:35 lugnar hon ned sig o tar med sig bekräftelseramsan in i sömnen!! 00:37 fortsatt tyst! :D

01:30 Gnyr till i sömnen
01:44 Grymtar till... jag avvaktar... tyst... :)
02:40 Hostar lite... men sover vidare!!
03:20 Vaknar Buff/SOlfjäder Ramsa ut x 4,väntar,får reaktion ramsa x4, väntar, får ny reaktion.. dock inte alls lika stark ramsa x4... hon lyssnar till den... blir tyst o jag ger en bekräftelseramsa o det är TYST 03:25!!! Wow!! :o :shock: :D

03:51 Gnyr till

04:40 Vaknar, buff/solfjäder ramsar ut, håller på med diskussion fram o tillbaka till 04:50 blir ARG in o buffa lugn.. solfjäder ramsa ut accepterar
gerv bekräftelseramsa... 05:00 tyst.. gnyr lite så jag ger en extra bekräftelseramsa 05:05.. fortsatt tyst

05:30 gnäller i sömnen antagligen
06:27 gnäller till men hör att hon "fixar" det själv o låter henne vara!
06:29 gnäller till igen men samma sak igen hon "fixar" det själv...

07:00 GODMORGON!!!! + Frukost!!

Jag är SÅÅÅÅÅ glad, det har inte alls varit jobbigt! Liiite men det hör ju till...

Ja det var min lilla rapport! Återkommer med mer rapport!!

Tack för att ni finns.. snacka om att ni bidrar till den RÄTTA ATTITYDEN!!!

*kram på er ALLA!!!* :D
Petra, Mamma till Lilla My f?dd 040805
Kurade 050218 :D med SUCC? som resultat!!!
JH

Inlägg av JH »

Heja, heja! :D :thumbsup:

Duktig mamma och bebis! :D

Nu är ni ju flera stycken här inne som kör kuren på ett exemplariskt sätt - vad kul! :D
Jenny, mamma till
Elsa :heart: 25 juli 2004 - SHN-kur vid 4 månader
Siri :heart: 18 april 2007 - SM från start
Bilder på Elsa och Siri!
Gäst

Inlägg av Gäst »

=D> Underbar läsning och rapport! Sanslöst rätt rakt igenom om det är attityden som gör det hela - den känns i varje textrad!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"