Tio fingrar och tio tår!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Tessan
Inlägg: 1292
Blev medlem: lör 25 jun 2005, 15:32
Ort: Sthlm
Kontakt:

Tio fingrar och tio tår!

Inlägg av Tessan »

Hej :-)
Idag var jag på UL. Skönt att se hjärtat igen :heart:
Det är en Rasmus där inne, tog reda på det och är nu jättelycklig över att få en liten pojke :lol:

Lite jobbigt att hinnsäcken släppt lite från väggen (förmodligen det som orsakade bloödningen) och nu hoppas man att den växer tillbaka.
Minsta blod och direkt in till sjukhus igen, dock ingen fara som dom sa men att det inte går att göra något åt. Rasmus har ju växt som han ska så det verkar vara oke än så länge :!:
Men jag gillade inte när doktorn som blev inkallad för att förklara läget sa "Nu håller vi tummarna att det här går vägen". :?

Ska på extra UL efter v 24 när viktuppskattning kan göras så vi ser att han fortsätter växa som han ska!

Kram Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Vad härligt att få se det lilla hjärtat picka! Vad roligt med en lillebror :heart: Ta hand om dig och ta det lugnt! Jobbar du eller är du sjukskriven? Vilken okänslig doktor du stötte på :evil:

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
LindaVega
Inlägg: 2443
Blev medlem: tis 13 sep 2005, 22:20
Ort: Östersund

Inlägg av LindaVega »

:D Skönt att höra att allt är bra. Och en liten kille :heart: Vega hälsar att det är super med en lillebror :D

Bra att du blir ordentligt kollad under vägen :!: Jag fick göra sammanlagt 8 UL denna grav + några viktuppskattningar utöver det. Allt för att se så att allt "gick vägen" denna gång. Är otroligt glad och tacksam för att de följde mig så noga ( även att min andra grav inte alls visade några tecken på havandeskapsförgiftning) Ta läkarens ord på allvar ( även om han uttryckte sig konstigt) och ta det lugnt. Fick höra en del liknande kommentarer själv och är man inte orolig innan så blir man ju det garanterat då

Är övertygad om att allt kommer gå bra....

Kram :heart: Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Grattis till en liten Rasmus i magen :heart:
Jag är också säker på att det kommer att gå finemang, och nu är du ju lite extra bevakad också :wink: Hur gick det, blev du sjukskriven?

Kram på dig!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

ÅH!!! :heart: :heart: \:D/

Du vet vars min telefon bor... 8)

:P :heart:

/Fjällmor
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Härliga goa Tessan, vad mysig med en lillebor i magen och att han mådde bra. Det glädjer mig alldeles enormt. Tänker på dig.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Tessan
Inlägg: 1292
Blev medlem: lör 25 jun 2005, 15:32
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

:lol:
Alldeles särskilt bra känns det nu också att jag slängde iväg cigaretterna dagen efter att jag kom hem från Gastsjön i augusti :thumbsup:

Jag är lite orolig dock för jag känner inte av Rasmus speciellt mycket ännu och med Emma vet jag att jag i början av vecka 18 kände de första sparkarna.
Nu är jag ju i slutet av vecka 18 så jag börjar bli riktig otålig :twisted: :? och orolig ändå. Så dumt när jag har sett hjärtat.

Mia;
Ingen sjukskrivning men det känns helt okej faktiskt. Värre om jag skulle börja blöda igen och de bråkar om det då!

Kramar så länge,
/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej Tessan :heart:

Oroa dig inte - jag kan lugna dig med att jag känt sparkarna väldigt olika! Nu sistm när jag väntade Frida, så kände jag ingenting förrän i vecka 20 :shock: och när jag väntade Oline sparkade det som tusan redan i vecka 15 :!:
Min bm sa att det kunde bl a bero på hur moderkakan låg, och såklart hur barnet ligger - kanske sparkar Rasmus bakåt ryggen istället :wink: även vattenmängden spelar roll! Snart nog kännerdu sparkar så det räcker till och blir över :wink: :lol:

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

... oj, glömde: grattis till sluta rökningen :thumbsup:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D :heart: Grattis vackra Tessan till UL:et och de spännande nyheterna :heart: :D

Då var det ju som du gissade då :D :lol:

Var nu rädd om dig, lova det. Känner på mig att allt kommer att gå jättebra, har haft en positiv känsla ända sedan jag fick höra att du väntade barn :thumbsup:

Instämmer med övriga talare om sparkar. Varierar och ibland mycket.

KRAM
Tessan
Inlägg: 1292
Blev medlem: lör 25 jun 2005, 15:32
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Jag måste fråga en sak nu...
Har de senaste veckorna fått en jävlig :evil: huvudvärk på kvällarna.
Dricker ordentligt tycker jag, järnsaft dricker jag osv..
Vad kan jag göra för att slippa den?

Kramar till er så länge,
/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
ÅsaB
Inlägg: 875
Blev medlem: tor 10 maj 2007, 17:05
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Grattis Tessan! Skönt att allt verkar gå bra - och extra grattis till att du slutat röka!

Jag kände inte sparkar säkert förrän i vecka 23!!! Moderkakan låg framåt, så den tog mycket. Dessutom visste jag väl inte säkert hur det skulle kännas, så jag visste inte om det var magen eller GlennMelody (Walles arbetsnamn!). När det stod i min bok att man kunde se på utsidan, DÅ kände jag äntligen! Hade säkert känt innan, men utan att veta. Det är ju jätteolika hur snabbt man känner. Barnet mår säkert jättebra ändå, så det behöver du inte oroa dig för.

Kramar// Åsa
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
Susanne*
Inlägg: 2027
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 15:11
Ort: Ny Skåning

Inlägg av Susanne* »

Hej Tessan :heart:
Så skönt att höra att det går bra och du ska se att den lille växer och frodas. Liten goding. :heart:

Huvudvärk känner jag väl till. Speciellt kring de veckorna. Har haft det med alla tre och i princip migränliknande. De sa att det var vanligt runt den tiden och ofta gav sig sedan. Och det har det gjort. :idea: Vila, avslappning, simning...jag allt blev jag rekommenderad. Vet dock inte om något direkt hjälpte. Men det går över.

Stor kram
Susanne :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

GRATTIS Tessan till att du lyckats sluta röka. STARKT gjort!!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Tessan
Inlägg: 1292
Blev medlem: lör 25 jun 2005, 15:32
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Hej :lol:
Jag ska ta tillbaka det där med att jag var orolig över sparkar.
NU kan jag inte sova när jag ska eftersom NÅGON håller på mellan 22-23 typ varje kväll :lol: :heart:

Tänk att vecka 23 redan är här och nästan förbi...

Var på UL i onsdags morse, och hinnan har fastnat i väggen igen, ingen moderkaka som ligger lågt heller :thumbsup:

Allt är faktiskt bara bra nu förutom min förbannade depression som inte ger med sig. Har dock varit på en ledarskapsutbildning där kursledaren (utbildad psykolog med MASSOR av erfarenhet, Olof Berne) bad mig ta kontakt med psykolog redan nu så det inte blir värre efter leverans!
Ska ringa på måndag.....

Imorgon ska jag in till stora stan ochl kolla in julskyltningen 8) med alla andra i Stockholm som har fått lön och ska hitta julklappar!!

Kram Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"