Adoption?

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Gäst

Adoption?

Inlägg av Gäst »

Hej vänner! :D

Egentligen har jag lite forumpaus, men mest från sömn- och fostransdelarna. Jag vill gärna prata om något som jag nästan aldrig sett dryftats på forumet. Nämligen adoption!

Just nu är det ju inte aktuellt hos oss, eftersom nr 2 ligger och jäser i magen :D . Men vi pratar ändå mycket om adoption härhemma, och om det sättet att bli begåvad med barn. Vi pratade även mycket om adoption innan vi halvt oplanerat blev gravida första gången. Hade vi haft fertilitetsproblem, så hade olika hormonella hjälper att bli gravida inte känts aktuellt. Vi var i princip på väg att ställa oss i kö hos någon adoptionsbyrå efter att ha försökt bli gravida i 7 månader den här gången, men det blev inte av. För oss känns det alltså mycket möjligt att något eller flera ( :D ) av våra förhoppningsvis kommande barn skulle komma till oss genom adoption.

Jag undrar om det är någon på forumet som har erfarenhet av adoption, antingen som adopterad eller som adoptivförälder. Är SÅ nyfiken på berättelser och erfarenheter ur olika synvinklar.

/Jenny
Tessan
Inlägg: 1292
Blev medlem: lör 25 jun 2005, 15:32
Ort: Sthlm
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Jag är också intresserad av att höra berättelser från er som kanske varit med om en adoption.
Följer just nu en kollegas resa mot sitt/sina barn som han förhoppningsvis ska få adoptera.

//Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"