Syskon

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
Sköldis
Inlägg: 269
Blev medlem: ons 05 sep 2007, 20:35
Ort: Stockholm

Syskon

Inlägg av Sköldis »

Hej

Vet inte om jag skriver i rätt forum, men jag gör ett försök.
Vi har en liten knodd som har blivit stora killen, drygt 6 mån. Min sambo och jag har börjat prata om syskon till Alfred :D
Skulle gärna vilja höra andra mammor och pappor med erfarenheter av att ha barn som är födda tätt. Jag har själv en lillasyster som är 14 månader yngre än jag är och vi bråkade väldigt ofta. Vet inte direkt vad jag villl säga med det :roll: Frågar jag andra mammor så säger många att det är mycket jobbigare med två....Vänta med en till, osv :? Tråkig inställning till dom underbara små :x
Så finns det några där ute som vill dela med sig med erfarenheter blir jag glad :lol:

/ida
Mamma till Alfred - April 07. Kur september 07.
Och nu även mamma till Majken född den 8 oktober 08. Vecka 40 plus 3 SM från start
Det blir bara roligare och roligare
father of sons
Inlägg: 1369
Blev medlem: tis 07 dec 2004, 20:06
Ort: Stockholm

Inlägg av father of sons »

:D

Kort svar (barnen ska upp)

Våra barn är 7 månader, 22 månader och 3 år.
Tätt kom de.

De har en alldeles fantastiskt underbar relation!

Kör på!

:D
Sköldis
Inlägg: 269
Blev medlem: ons 05 sep 2007, 20:35
Ort: Stockholm

Inlägg av Sköldis »

:lol: :lol: :lol: det var ett bra svar.
Berätta gärna mera vid tillfälle
ida
Mamma till Alfred - April 07. Kur september 07.
Och nu även mamma till Majken född den 8 oktober 08. Vecka 40 plus 3 SM från start
Det blir bara roligare och roligare
father of sons
Inlägg: 1369
Blev medlem: tis 07 dec 2004, 20:06
Ort: Stockholm

Inlägg av father of sons »

:lol:

Vi tycker att det var "jobbigare" med ett barn.
Lättast nu med tre.

Visst blir det mer tvätt o s v men livet med barnen är så underbart! De har sån otrolig glädje av varandra. Rörande.

Har du Barnaboken? Läst syskonkapitlet?

Syskon är verkligen en gåva :heart:

/ Mamman till sönerna :D
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej Sköldis :D

Jag har både tätt och långt mellan barnen :? och kan ärligt säga att jag tror INTE att det beror på åren mellan barnen hur det funkar, utan jag tror det beror jättemycket på hur föräldrarna förhåller sig till det!

Min 4-åring och min 2-åring leker JÄMT ihop, de månar om varandra och saknar varandra när de inte är ihop, och jag ser att lillan (11månader) snart är med dem på samma sätt!
Och mina stora barn står också varandra mycket nära, och vi ska inte tala om hur måna de är om sina småsyskon :heart:

SJÄLVKLART är det bråk ibland, det måste det få vara, men jag tror absolut inte att fler år mellan barnen automatiskt betyder att det funkar problemfritt, det kräver jobb och engagemang från föräldrarna för att hjälpa till med syskonrelationerna!

Kram :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"