sa kan det bli...

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
schnokie

sa kan det bli...

Inlägg av schnokie »

Fick för mig att jag skulle lära Annelie 19 man. att spotta vid tandborstningen... (eftersom hon sväljer tandkräm + vatten samt säger mmmmm med ett leende :D )
Resultatet blev (hon lärde sig väldans fort) att hon spottar hemma titt som tätt! (än sa länge har hon aldrig spottat vid tandborstningen)
Jag försöker att ignorera och säga "man spottar i handduken och inte pa golvet" men det börjar lata tjatigt nu, det har hallt i sig i ca 3 veckor.
I och för sig torkar hon oftast upp efter sig och jag ser det inte som ett problem men jag var nog lite överambitiös där, vissa saker behöver man nog inte lära ut :D

Kram pa er!
Anki
Bor i Wien och ?r mamma till Annelie (juli-03) som kurades vid 9 manader och
Erik (juni-05) som fick en mjuk kurning vid dryga 5 manader!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Ja herre milde, först ska man lära sig att man spottar, sedan ska man lära sig att man INTE spottar :roll: Inte lätt att vara liten :shock: Jag minns när min tandläkare talade om för mig att numera skulle man INTE spotta, eller i varje fall inte skölja munnen. Tandkrämen var så nyttig och bra så den skulle vara kvar och jobba fluor. Jaha :shock: Där hade jag lärt nio ungar skölja och gurgla som galningar i åtminstone tre omgångar, spottandes mellan varven så det fräste... :lol: Jag måste säga att jag sa ingenting. Varken till dem eller till tandläkaren :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
viola theresa

Inlägg av viola theresa »

Som sagt,inte lätt att vara liten! Min lilla ettåring har lärt sig att plocka ur vår minimala diskmaskin och är till en enorm hjälp,vi är en suverän langningskedja,snabb och effektiv.
Tyvärr ser hon ingen skillnad på rent och smutsigt, utan så fort jag försöker smyga IN något i diskmaskinen upptäcker hon det och pilar fram, kastar sej över koppen eller vad det nu kan vara och räcker tillbaka den med energi: "Du missade nästan den här mamma!"
Jag vill ju inte förstöra hennes hjälpglädje, så diskhon är full.
viola theresa,har en dotter f?dd 31 januari 2004
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"