långflygning

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
jennymaria

långflygning

Inlägg av jennymaria »

I september ska vi flyga till Kalifornien på semester. Härligt :D. Men jag funderar såklart också på hur det funkar att flyga så långt med en snart tvåårig kille med upptäckarlusta i kroppen och spring i benen.

Jag tänkte ställa om till den nya tidszonen när vi kommer fram - vill inte riskera att han inte är utsövd under resan för att jag har börjat skjuta på sovtiderna. I kombination med våra flygtider innebär det att han kommer att få sova en 1,5-2 timmar försenad middagslur efter flygbyte i Europa och att han sen kommer att vara vaken ca 4-5 timmar innan det är dags att sova natt.

Är det någon som har tips och idéer om vad jag ska tänka på?!
Han är ganska stor, men har ingen egen flygstol.....
Sysselsättning?
Bra flygmat (hållbar, nyttig, god)....
Peppingtips för att behålla attityden om det blir jobbigt (skrik....)
Kör man nattningsrutin med pjamas, skratt till godnattet och ramsa på flyget? Även om han sitter i famnen (vet inte om det finns någon annan lösning)???

Jag har hört att vissa tar med sig sömnmedel till barnen, omutifall att de blir övertrötta och börjar tokskrika. Känns inte OK - och dessutom, varför skulle han tokskrika på flyget, när han inte gör det hemma.

Jag har aldrig använt bärschal. Kan man börja med det nu, för att ha under resan? Vi lämnar vagnen hemma och ska låna en vagn när vi kommer fram. Eller finns det någon smart bärsele, som vi kan använda som bärstol också (eftersom de är så otympliga, funkar nog inte som handbagage)?

Vad är era erfarenheter och tankar?
En solstråle okt-05
En älskad lillebror 08-07-14
jennymaria

Inlägg av jennymaria »

är det ingen som har några tips på hur vi ska klara vår långflygning och resa bättre???
En solstråle okt-05
En älskad lillebror 08-07-14
br

Inlägg av br »

hej
det finns ganska mycket skrivet på forumet om att resa med barn. Sök t ex på tidsomställning.

Jag har rest mycket med mina barn (bla en del långflygningar) och har alltid fixat tidsomställningen när vi kommit fram. På flyget kan man bäda på golvet åt barnen, dvs där ens fötter eg ska vara. Försök att få platser så ni har en vägg framför er, där kan det finnas plats för många små¨barn att sova :D
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej

Nu svarar jag som Miar70 men jag heter Nilam (orkar inte logga in).

Förra sommaren så flög vi till Boston, E då knappt 2 år hade inget eget säte, ditresan satt vi som br skrev vid en vägg och då fick E ligga på golvet, övrig sysselsättning behövdes inte så mycket, vi flög på sovtider.

På hemvägen så hade vi säte mitt i planet och vi fick inte lägga E på golvet pga säkerhetsrisken (kan vara ganska turbulens över atlanten) hon var inte alls nöjd över att sova i vårat knä, än mindre fastspänd :evil:

Positivt tänk det här fixar ni, det finns långa flygplansrader man kan springa av sig i.

//N
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"