Jag tänkte ställa om till den nya tidszonen när vi kommer fram - vill inte riskera att han inte är utsövd under resan för att jag har börjat skjuta på sovtiderna. I kombination med våra flygtider innebär det att han kommer att få sova en 1,5-2 timmar försenad middagslur efter flygbyte i Europa och att han sen kommer att vara vaken ca 4-5 timmar innan det är dags att sova natt.
Är det någon som har tips och idéer om vad jag ska tänka på?!
Han är ganska stor, men har ingen egen flygstol.....
Sysselsättning?
Bra flygmat (hållbar, nyttig, god)....
Peppingtips för att behålla attityden om det blir jobbigt (skrik....)
Kör man nattningsrutin med pjamas, skratt till godnattet och ramsa på flyget? Även om han sitter i famnen (vet inte om det finns någon annan lösning)???
Jag har hört att vissa tar med sig sömnmedel till barnen, omutifall att de blir övertrötta och börjar tokskrika. Känns inte OK - och dessutom, varför skulle han tokskrika på flyget, när han inte gör det hemma.
Jag har aldrig använt bärschal. Kan man börja med det nu, för att ha under resan? Vi lämnar vagnen hemma och ska låna en vagn när vi kommer fram. Eller finns det någon smart bärsele, som vi kan använda som bärstol också (eftersom de är så otympliga, funkar nog inte som handbagage)?
Vad är era erfarenheter och tankar?