"SÖK" fungerar inte?

Här hjälper vi varandra med användartekniska frågor om forumen
Skriv svar
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

"SÖK" fungerar inte?

Inlägg av TorsMamma »

Hej, jag kan inte få "SÖK"-funktionen att fungera. Mest får jag tillbaka inga träffar på mitt sök. Och detta trots att jag använt detta förr.

Det slutade fungera igår vad jag kan se. Har någon annan problem med detta?

Hjälp :?:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Fungerar inte här heller. Om man inte tycker att fyra träffar på ordet "sömn" får räknas som godkänt :roll: :wink: :?: Eller en träff på "buffa"...

Vi får hoppas att det bara är tillfälligt fel :D
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

Samma här! Märklich!
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

Allvarligt talat, någon som vet vad som hänt? Jag märker att jag genast blir betydligt latare med att svara på tämligen enkla inlägg när jag inte kan länka till relevanta trådar :roll: :oops: :?.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

Jag skulle tippa på att "indexeringen" på webbservern inte fungerar som den skall eller har stoppat vid något tillfälle och startat om utan att fungera som det skall?

NÅGON!! [-o< [-o< [-o<
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

Min smarte make :heart: tipsade just om hur man kan göra tills söket börja funka igen:
Gå in på Google, i sökfältet skriver du:
site:www.annawahlgren.com
följt av mellanslag och sedan sökordet! Det funkade! :D \:D/
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

:thumbsup: :heart: :mrgreen:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Jag ber Alex & Alex titta på detta :!:

Tack :thumbsup:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

Ewa skrev:Gå in på Google, i sökfältet skriver du:
site:www.annawahlgren.com
följt av mellanslag och sedan sökordet!
:D Alex ska titta på forumets sökfunktion som ju tycks ha ballat ur totalt. Men han förklarar att konstruktionen så att säga följer med paketet - taskig konstruktion som man inte kan gnälla över genom att jag envisas med att forumet ska vara gratis att använda. Vi har liksom ingen webmaster - någon hyresvärd att gå till med klagomål... Säkert skulle Alex förklara mycket bättre men jag är usel på att redogöra för saker och ting (som inte har med små och inte så små barn att göra :P ).

Summa summarum - Google fick jag pröva nu med Alex hjälp och det var ju strålande :!: Aldrig har jag lyckats få sökfunktionen här på forumet att hjälpa mig så elegant :!: Jag fick sätta citationstecken kring sökordet / sökorden och vips, kom det upp en tjusig lista med ordet / orden markerade. Överblickbart, enkelt, tacksamt och heltäckande :wink: :lol:

Så så kommer jag att leta i fortsättningen, och det rekommenderar jag alla att göra som sliter sitt hår över vårt eget konstiga "Sök".

Tack, Google :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

wow! :o jag hade ingen aaaning om att man kunde göra så :!:

:lol: \:D/

/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Teknisk Användarhjälp"