Hej!
Min lilla ängel är 20 månader nu (kurad vid 10 månader). Hon sover natt mellan 19-07. Hon somnar oftast runt 19.30 och sen vaknar hon varje morgon någonstans mellan 06.00 och 06.15. Alltid! Iaf de senaste månaderna. Hon gnäller nån minut och tystnar sen. Ibland slänger vi dit en ramsa och ibland inte. Sen sover hon till 7, oftast. Ibland kan hon gnälla fram och tillbaka en halvtimme innan det är dax för väckning. Någon väckarklocka behövs inte. Hon vaknar jämt kl 7, också! När vi går in och säger godmorgon får vi känslan av att hon redan varit vaken ett tag. Hon sover middag 1,5 timme.
Ska vi hantera situationen på nått annat sätt eller bara hoppas att det löser sig med tiden? Som det är nu gör vi just ingenting.
lilla mia.
vaknar kl 06!
vaknar kl 06!
Linnéa 30 okt -05 (40+1), kurad vid 10 månader. Ett litet hjärta.
Selma 18 okt -08 (39+3), SM från början. Ett litet gryn.
Elias 17 okt -10 (39+4), SM tänk från start men ändå kurad vid 6 månader. Ett litet hjärtegryn!
Viktor 18 mars -13 (39+0). Alldeles ljuvlig!
- Efter regn kommer solsken! -
Elias 17 okt -10 (39+4), SM tänk från start men ändå kurad vid 6 månader. Ett litet hjärtegryn!
Nemas problemas - då behöver man heller inga åtgärder. Förtrots - och lite tankar som far, eller så - och då kanske man inte sover just varje minut som ges. Sen kan du ju alltid dubbelkolla att det är verkligen är beckmörkt i rummet och tänka på att det behövs åtminstone ETT rejält utepass om minst 1,5 tim per dag. Får hon det, och ligger och filosoferar en stund, så är det upp till HENNE. Precis som jag tror att du redan insett
.
Härlig semester nu!
Härlig semester nu!
Mamma till Stora guldklimpen född april -04
& Lilltufsan född feb -06 
hej!
tack för snabbt svar!
och det var väl ungefär ett sånt svar jag förväntat mig. men det är alltid skönt att få sina funderingar ventilerade och besvarade!
och vi ska försöka njuta av segelsemestern! ( som jag skrev om på barnafostran) om det var den du syftade på. ser faktist fram emot att få sova tillsammans med min lilla ängel för en gång skull.
lilla mia
tack för snabbt svar!
och vi ska försöka njuta av segelsemestern! ( som jag skrev om på barnafostran) om det var den du syftade på. ser faktist fram emot att få sova tillsammans med min lilla ängel för en gång skull.
lilla mia
Linnéa 30 okt -05 (40+1), kurad vid 10 månader. Ett litet hjärta.