Som rubriken lyder så är vi desperata, jag sitetr just nu med tårarna rinnades, jag orkar inte med min dotters sömn (eller uteblivande av sömn ska jag väl säga). Vi har inte haft några direkta problem, hon slutade äta på natten för ca 2-3mån sen och då vakande hon max 3ggr/natt efter det. Sen kom separationsångest fasen för ca 2mån sen och nu är allt kaos. Hon vaknar minst varannan timme mellan 19-07, oftast fler ggr. Nattningen funkar äntligen men jag inser att jag kanske borde gå ut tidigare (nu lägger vi ner henne och har en hand på ryggen, väntar ca 10min så somnar hon) Men som sagt, behöver hjälp med natten. Jag har läst och läst här men förstår inte riktigt allt (antingen är jag trött, eller väldigt trög
1. Vid läggningen ska jag stå tyst med handen på ryggen och sen efter 1minut vända mig om och gå ut och säga ramsan? Vad gör jag när/om hon börjar skrika när jag lämnat hennes rum?
2. Vad ska jag göra alla gånger hon vaknar på natten? Samma som vid nattningen, gå in, lägga handen på ryggen, vända om, ramsa och gå ut? Vad gör jag då om hon skriker?
3. Man ska aldrig vara kvar vid sängen läng och lugna eller? Nu när hon vaknar så går vi in, lägger ner henne (hon stå eller sitter alltid upp) och lägger handen på ryggen och få stå så ca 10min, sen OM hon somnar om så går vi ut, och hon vaknar direkt då.
Kanske blir ett väldigt yrigt inlägg. dagen funkar bra, vi har alltid haft samma tydliga mat och sov tider (hon sover nu 1ggr/dagen ca 2tim i vagnen) tydliga natt rutiner (men kanske inte "skratt till god natt" direkt)
Hoppas att någon orkar läsa och svara, vi känner att det här går inte längre och jag vill inte ta till en massa sömntabletter.