Ett litet skräp är på väg...

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

:heart: GRATTIS :heart:
F'lippas mamma
Inlägg: 103
Blev medlem: ons 30 nov 2005, 20:39
Ort: Stockholm

Inlägg av F'lippas mamma »

:D Många sena varma grattiskramar till nytillskottet! :D

Du är en härlig inspiration och jag ser verkligen fram emot att få följa er lilla familj :P :heart: . Vilken härlig storebror. Tack för att du delar med dig! Om drygt tre månader kommer en liten plutt till oss också och det ska bli så kul att se hur Filippa tar emot sin lillebror. 8)

Kram igen från Jenny och Filippa
Jenny, mamma till Filippa 7/11-05 :heart: , SHN-kurad i Gastsjön i augusti 2006, Gustaf 5/2-08 :heart: . Trogen AW & BB-angängare!
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Mitt i all amning och bebislycka och storebrorslycka har jag nog drabbats av ett litet hjärnsläpp är jag rädd. När Sigge och jag kom hem från BB låg här ett paket och väntade på oss.

Inuti paketet fanns en present till Emil, boken med Mamma Mu när hon halkar på en sten och slår i huvudet, får en bula som botas med fryst spenat och sen får hon ett stort plåster på magen som hon, i fallet, river upp på taggtråden. Det finaste i hela boken är det som är skrivet med silverpenna, det står: Grattis till storebror Emil. Och sen är det ritat ett litet silverhjärta inunder texten.
Lillebror Sigge hittade en jättefin tröja i paketet och små söta vantar som kommer passa perfekt när vi är ute och promenerar i vinter.
Tack snälla Ewa :heart: för de fina presenterna till killarna. De blev riktigt, riktigt glada.

Emil vill så gärna hälsa till sin "storesyster" och älskade vän Vera som idag skickat honom och Sigge ett fint paket där hon själv skrivit: Till Emil och Sigge från Vera, på ett papper. :heart: Emil fick en målarbok och han satt länge, länge vid köksbordet och färglade alla fina figurer. Sigge fick en jättefin tröja med byxor till som kommer klä honom otroligt fint. Tack Vera och, ja hela goa familjen. Självklart ska vi träffas framöver, Emil längtar efter Vera och vill mer än gärna umgås.

Ja för övrigt traskar vi på i sakta mak här hemma. I natt sov Sigge fram till klockan tre då han åt som en liten häst för att sen sova till strax efter sju då han var hungrig igen. Han gillar mat kan man lugnt säga. Fast inte korvbröd som Emil bjöd på när vi var ute och grillade korv idag. Emil satte korvbrödet mot Sigges mun men när han inte var intresserad så Emil nej och så pekade han på mina tuttar istället. :)
Sigge är ingen liten unge som spyr inte som Emil faktiskt gjorde. Inte en gnutta tuttmjölk kommer över de små läpparna som knips ihop när han fyllt sig allt vad han orkar. :) Han är lite lik Nalle Puh, njuter av det som är gott och njuter av livet för fulla muggar. Och vi njuter av honom. :heart: Nu ska jag befria Pappan från vår lilla son som mer liknar en sugfisk mot Pappans arm än en lite bebis just nu. :wink: Ska se om jag kan få loss honom och byta Pappans arm mot en tutte mjölk istället.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

:heart:
Vera hälsar att Sigge är ett svårt namn, med både S och G - inga lätta bokstäver när man är 3,5 år. Emil däremot är hur lätt som helst 8) :D

Hoppas du noterade orden på tröjan - Undrar varför jag fastnade för just den :lol:

Hälsa familjen!
Kram
/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

:lol: :lol: :lol: nu har jag läst texten på tröjan och visst förstår jag varför du föll för den :)

Texten som står på bröstet är: Hoo Hoo in the forest! :lol:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:lol: :heart:

Kram!
/Fjällmor
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

Mmmmmmmmm, så ljuvligt mysigt det låter! Tur för Sigge att han har en Emil med störtkoll på tillvaron i sin närhet!

Ja, lillebror Sigges present var nog mest vantarna. Den där tröjan tror jag mest fungerar som gosedjur eller något att pillra med när den tiden infinner sig :roll:. Mamma Mu är Antons favorit, så det var han som valt boken. Även om han tycker den är LITE läskig just när hon slår sig, så går det ju väldigt bra sen på slutet... Tänkte inte just då på att den ömma lider av koskräck ](*,) - kanske inte den lämpligaste formen av litteratur hos Familjen D 8-[ :wink:

Kram på er allihop! :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Mamma Mu är den enda kon jag kan umgås med och jag tycker att hon är en föredömligt trevlig ko. Däremot vägrar jag bekanta mig närmare med andra kor.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Vill härmed meddela att vi nu bestämt att lillebror ska heta SIGGE BENJAMIN :heart:

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Nancy

Inlägg av Nancy »

Coolt och jättefint namn :thumbsup: 8) :heart:
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Vilka fina namn lillprinsen fått!

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

:lol: :heart: Härligt GRATTIS! Sigge var dessutom ett av våra favvonamn. :heart: :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

:lol: :heart: Sigge heter grannens katt och Benjamin var en syrsa - eller :?: :lol: Men ni bor ju i skogen, på landet :lol: HooHoo in the Forest

Kram
/LO

PS. Det är fina namn :heart: jag bara skojar lite :wink:
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
anna
Inlägg: 4525
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

:oops: :oops: :oops:
Det va länge sedan jag läste den här tråden uppenbarligen... :oops:

GRATTIS!!!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:heart: Välkommen till världen, lilla söta rara fina Skräpet SIGGE :lol: :heart: :lol: :heart: :lol: :heart: :lol:

:heart: Kära älskade SusanD :heart: Käre, käre Father A :heart: Gulle Emil :heart:

G O:) R O:) A O:) T O:) T O:) I O:) S O:) :heart: :heart: :heart: :heart:

För några dagar sedan fick jag ett PM från SusanD i ett helt annat ärende, om man säger - där beteckningen TVÅBARNSMOR användes så där lite i förbigående :mrgreen: Och jag svarade på Ärendet och TVÅBARNSMOR hamnade i bakhjärnan i ett kortslutningsområde :oops: :shock: :oops:
Sedan körde jag en massa bil och stressade hit och dit mellan olika begivenheter och är f ö inte hemma än, och hela tiden kom små frågetecken från det där kortslutningsområdet :oops: TVÅBARNSMOR :?: Hade jag missat något :?: Men skulle inte (dåvarande) :heart: -barnskontrollanten uppmärksammat mig om det HÄNT något :?: SusanD och Elle, här skulle ju födas, men has det det :?: :!: Det där TVÅBARNSMOR - var det ett uttryck för [-o< eller för =D> :?: :?:

På vägen hem efter senaste svängen i barn- och barnbarnscivilisationen har jag så det underbara nöjet att mellanland hos Jannika med Älskling, tre ljuvliga barn OCH ett eget litet Skräp :heart: och min första fråga är: HAR JAG MISSAT NÅGOT :?: :!: Och det hade jag. Kära, kära nån :oops: 8-[

Nu har jag läst alla jublande, söta, fina, vackra rapporter, och alla gratulationer, och medan skammens rodnad övergår i varmaste lyckorosor på kinderna sällar jag mig till den jublande glada skaran :lol: HURRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :!:

Vilken lycka :-({|= :P :P :P :P :-({|=
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"