Ett litet skräp är på väg...

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Ett litet skräp är på väg...

Inlägg av SusanD »

... till vår lilla familj i Skåne. Idag var Pappan och jag på UL och tittade på det lilla underverket. Det är så fantastiskt att få se ett tickande litet hjärta, sprattlande armar och ben, en leende mun och en liten fulländad kropp. :heart: :)

Lyckan står högt i tak och Emil pussar och klappar fint på magen. Det är klart att han inget begriper än men han förstår ju att det är något fint med mammas mage som bara växer och växer. Fast mest intresserad är han av tuttarna :oops: som också vuxit. Typiskt killar :heart:

Skräpet beräknas komma den 30 oktober men har den lilla krabaten lika brått som Emil hade så är det slutet på september som gäller. Vår barnmorska tyckte att vi skulle ha väskan packad i mitten på september för säkerhetsskull. :wink:

Jag mår, som vanligt, alldeles utmärkt. Visst mådde jag lite illa de första sju veckorna, men aldrig så att jag behövde kräkas. Lyllos mig va :?: Foglossningarna började redan v. 11 men med hjälp av ett bälte runt bäckenet så tar jag mig fram ganska bra om än inte så länge. Trött :?: Jo har jag möjligheten så somnar jag gärna på soffan framför tv på kvällarna. Men det blir inte så ofta för när Pappan är borta på jobb måste jag ju ta kvällsrundan med hundarna och då är det ju inte läge att först sova på soffan för att sen försöka masa sig ut i mörkret.

Av underbara släktingar har jag fått låna massor av fina mammakläder så några pengar på det behöver jag inte lägga ut. Har ju kvar lite från tiden då Emil låg i magen men då var ekonomin så krass att jag bara köpte det allra nödvändigaste.

Jag ska vara mammaledig med Emil ända tills Skräpet anländer vilket chockade chefen något. De vill ju gärna att jag jobbar och jag försöker vara tillmötesgående. Jag har till och med helt ändrat mina arbetsuppgifter, utvecklat firman helt enkelt, för att kunna jobbar söndagar och varannnan torsdag. Alla nöjda och glada. :)

Dessvärre kommer vårt Barnaboksdagis i miniformat hålla stängt nästa termin. Tösen ska eventuellt flytta till Stockholm ett år så vårt lilla dagis har ändå inga barn till hösten. Och inga står på kö heller....

Nu ska jag klappa magen och njuta.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:heart: :heart: :heart:

så klart han förstår ALLT kloke Emil!

:heart: :heart: :heart:

Varm kram, vännen..

/Fjällmor
kokos
Inlägg: 1031
Blev medlem: ons 01 dec 2004, 08:48
Ort: Härnösand

Inlägg av kokos »

:lol: Nu såg jag den här tråden så jag gratulerar här också :lol: . Jag vill också haaaaaaaaaaa (men herregud nu får jag ge mig!).
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Vilka härliga nyheter, Susan :D Så nu har du avverkat halvtid, då! Tänkom h*n kommer på Emils födelsedag :!: Min sambo och hans (enda) syrra är födda samma dag, men fyra år emellan, då! Jag håller med kokos - blir svårt avis :lol: Sköt om er, allihopa, och njut av magen :!:
Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Härlig läsning!
Grattis! :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
J och Å
Inlägg: 1256
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 11:03
Ort: Västmanland-Norberg

Inlägg av J och Å »

Jättegrattis kramar från oss alla. Stolta Emil, vilken lycka. :heart:
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Lua

Inlägg av Lua »

:D Grattis till Er och till lilla skräpet :heart: som ska få komma till en sån varm och härlig familj :!:

Kram Lua med familj :heart:
kvacke
Inlägg: 543
Blev medlem: tis 18 apr 2006, 09:46
Ort: Borås

Inlägg av kvacke »

Grattis än en gång underbara du! :heart:

Kramar Åsa
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
Nancy

Inlägg av Nancy »

:heart: :D Är innerligt lycklig för er alla och skickar mina varmaste hälsningar, kramar, lyckönskningar och gratulationer :D :heart:

Nancy
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Vad härligt underbart fantastiskt!
Grattis :heart: \:D/ :heart:

KRam
Sophie
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

:lol: Barnaboks dagis bara fortsätter ju. Ett barn slutar och ett nytt tillkommer. Hoppas på KANON rapporter från er framöver. :lol:

\:D/ Grattis EMIL, du skall bli storebror!! \:D/

Ja grattis till er andra också så klart, men det har jag ju redan sagt i en annan tråd :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
anna
Inlägg: 4526
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

Nämen... :!: :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D ojdå, fingret fastnade visst :heart:
Vad GLAD jag blev för er skull nu!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Pia Pojkmamma
Inlägg: 362
Blev medlem: ons 06 jul 2005, 19:42

Inlägg av Pia Pojkmamma »

KUL, KUL, KUL :D :lol: :!: Grattis i massor :!:

Pia
Mamma till tre herremän födda -03, -05 och -07
och moster till en lady född -09.
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

:heart: Gullebulle-Emil då! :heart:

Krama och gratta pappa A och sköt om dig. Det gjorde ni bra! :wink: :lol:

Kram Jannika
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

:heart: :heart: Kramar till dig vännen och dina herrar. Vi får se vems bebbe som har mest bråttom :wink:

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"