Tips och information

Hjärnan växer och utvecklas när den används. Som förälder har du många möjligheter att påverka hur hjärnan utvecklas hos ditt lilla barn. Här kan du ställa frågor och bli inspirerad!
Skriv svar
ms Sophie

Tips och information

Inlägg av ms Sophie »

Sitter och fnular på matte, ord och fakta till dottern och började söka på Internet. Dök på wikipedia där det fanns fakta i massor.
Tänkte skriva och tipsa om det och såg en annan tråd här med tips om en sida där man kunde söka om böcker på bibliotek och tanken började gro.

Kan vi inte ha en "tips-tråd" här. Där man samlar just tips till andra som letar efter inspiration, hjälp, etc. rörande detta med läsa, räkna och lära sig fakta etc.

Jag börjar med det jag hittat och det var som sagt var:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Portal:Huvudsida
Faktatexter och bilder

Jag har även ett dokument med röda prickar 1-100 som jag kan maila till de som vill ha det så slipper någon annan sitta och pilla med det.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

Och jag jobbar på läs dokumentationen för datorer. Ord på både svenska och engelska. Meddelar när det känns ok att sprida. :wink:

Tanken är att man sen lätt skall kunna montera ihop ord och även lägga till bilder om man vill. Men så långt har jag inte ens hunnit komma. :lol:

SNART [-o< :-$

Vill man bara vill köpa 1 bok och inte orkar läsa 3, med matte, läsa och encyclopedia knowledge. Kan jag rekommendera "how to multiply your babys intelligence". :thumbsup:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Hege
Inlägg: 1590
Blev medlem: mån 31 jan 2005, 15:39

Inlägg av Hege »

Bra, bra! :D :D :D

Det kommer bli använding för en ordbank, så småningom. Alla ord ska ju samlas i kategorier, så det kommer hjälpa att det finns en bank där man kan hitta många ord i olika kategorier, och även synonymer till ord.

Detta var en bra tråd!
Alexander
Inlägg: 13
Blev medlem: tis 16 jan 2007, 11:05
Ort: Göteborg

Inlägg av Alexander »

Vill tipsa om http://theclassicalmommy.com/. Här finns bits och även dots för matte.

Mvh Per
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

:lol: Hej, och välkommen! :lol:

Tack för länken! Denna var ju så bra att jag nog lägger ner mitt försök. De som vill kan ju lättare ladda ner dessa och modifiera. :thumbsup:

Men vill någon kan de få min också. Säg bara till och PMa mailadressen. :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

http://www.entomologi.se/ en länk med spindlar, insekter och andra smådjur! Har inte fördjupat mig i den, än, men det var många fina bilder att använda.
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Vilken underbar tråd och vilka toppen-länkar :)

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Frågor om IAHP och program för friska barn "