Pepp inför kvällen urklättrare!!!

Skriv svar
Fialoppan

Pepp inför kvällen urklättrare!!!

Inlägg av Fialoppan »

Son, snart 2, sovit gott enligt verkygen sen spädis, flera månader sen minsta strul, men...Har någon gång klättrat ur spjälisen på dan, men har då legat o vilat, någon timme, o han har fixat dan ändå, med lite tidigare nattning, så jag har inte gjort så stor affär av det. På natten sover han i annan spjälis på övervåningen, o har inte kunnat klättra ur där o allt har varit frid o fröjd. Tills igår. Lagd kl 18, glad o nöjd, jag plocka undan lite nere, o gick ut i kvällssolen på trappen. Döm av min förvåning, efter 30 min då sonen kom o spatserade!!!! Helt nöjd o lugn hade han klättrat ur, o gått ner föt trappen. :shock:

Kvällen igår vill jag knappt tala om, jag la honom ett par ggr till, han kom upp, jag satte mig i trappan o haffade honom där, sen utanför dörren, la honom 6 ggr till. Sen la jag mig brevid sängen för att stoppa honom innan han ens klättrat ur. Helt skitsur var sonen, skrek som en bålgeting, jag var kissnödig, så han fick följa med ner. KLANTIGT JAG VET!!! Iaf så drack han lite mjölk o vi la oss igen, jag brevid sängen. Kl 21 somnade han!!!
Vaknade kl 00, vi lät honom vara, men efter 5 min hade han klättrat ur igen. Han var ursinnig o tillslut lades han i äkta sängen o somnade! INte sovit hos oss sen han var spädis!!Jag har klantat mig det fattar jag!!!1Ikväll har far o jag bestämt att ta tjuren vid hornen ta den tid det än må ta! Ska vi bara vara ihärdiga o lägga honom???
Frisk luft o en dag full av aktivitet o arbete massa mat o skratt laddar vi som vanligt med!

Ska vi köra såhär eller tänker jag totalt fel?? Skäms för inatt men gjort är gjort o nu blir det nya tag! :oops:
Fialoppan mamma till Albin 050719
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Ni kanske vill köpa ett sånt här? :idea:

http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... 8412#78412

Sen är det ju ramsan alla "godag yxaft" som gäller :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

OJ, glömde.... :oops:

Pepping, pepping! :lol:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Fialoppan

Inlägg av Fialoppan »

Tack för svar o pepp!!! :D Larm låter smart, får fundera på det. Hinner väl inte till ikväll dock.... Eller ska jag kasta mig i bilen o köra i ilfart, bromsa utanför clas o med däckskrik, storma in o ropa:JAG BEHÖVER ETT INFRARÖTT LARM!!! MIn son klättrar ur sin säng!!! :lol: :wink: O vad skulle folk tycka?? "Jaså är det de där som tvingar sina barn att sova gott natten igenom". :wink:

Jag ska ramsa o låtsas som det regnar. Dock måste jag väl åxå lyfta i honom var gång o sen ramsa? Jag hör av mig, flere tips mottages tacksamt.
Må gott i solen!
Gäst

Inlägg av Gäst »

TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Hahaha... :lol: :lol: :lol:

Tur du har humorn med i alla fall. Den kommer man långt med! :lol:
Tor 2006

Fialoppan

Inlägg av Fialoppan »

Måste bara avlägga rapport. 2 kvällar avlöpt, extra mkt attityd o självklarhet hade vi laddat med, la extra krut på ramsan(A la goddag yxskaft tack för tipset). Vi hade ställt in oss på några tuffa kvällar, ungen somnat på 10 min max.
:shock: :D :!:

Dessa barn.hur sköna e de inte?! Vi är beredda på att det kan bli bakslag, men nu har vi lite mer kött på benen hur vi ska fixa till det.

Så skönt att ha er alla TILLGÄNGLIGA när man behöver. Behöver man nog stor som liten.... :heart:

Nu fattas bara att nån kommer o ramsar morsan som väl inte ska sitta vid datorn kl 04....På natten händer ju faktiskt ingenting, så det är väl lika bra att gå o knoppa igen.... :wink: :D
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"