Jag har inte skrivit så mycket här, men jag läser och sympatiserar med Anna W och Barnaboken.
Jag har alltid, redan innan jag fick barn ( har en son på snart fyra och en dotter på nästan två år) vetat att jag vill vara hemma lääänge med dem och fasat för att lämna små barn till dagis. Vi har pusslat och snålat och kunnat dra ut på dagarna så att sonen har varit hemma med en av oss hela sitt liv, han behövde aldrig börja dagis innan syrran föddes. Jag har varit så nöjd och glad för det. Nu har det varit bestämt att jag ska börja jobba igen efter semestern i år, dagarna börjar tryta....då hände det tragiska att min pappa gick bort och jag ärvde en drös pengar som förändrade livet för oss helt. Helt plötsligt har man en massa valmöjligheter som man inte hade innan.
Jag skulle vilja vara hemma ett antal år till, men dilemmat är ju då att jag troligen måste säga upp mig. Det känns så otryggt på nå´t sätt. Man är liksom utlämnad till sig själv på ett annat sätt.
Jag vet inte vad jag vill med detta inlägg, bara att jag vill ha lite tankar och kommentarer från några som inte tycker att man är galen när man vill tillbringa så mycket tid som möjligt tillsammans med sina barn. Man är ju lite udda i samhället då liksom....Men ju mer jag tänker på detta, ju mer fel känns det att gå tillbaka till fabriken och lämna sina barn till någon annan.
Å andra sidan, kommer jag att bli asocial ? När barnen börjar på 15-timmars förskolan ( sonen börjar i höst ) vad ska jag göra då ? Får jag nå´t nytt jobb när jag är 47 och kanske behöver pengar igen ?
Tankarna snurrar men jag tror att jag redan har bestämt mig. Jag gillar ju verkligen att vara hemma med barnen och det blir bara roligare ju äldre de blir ! Sen har man ju den där lilla tanken på en trea också....
/ Kram.