Idag sa jag upp mig!

Forum för nygamla barntillsynstankar, konstruktiva förslagsalternativ och samarbete under personligt ansvar.
Gäst

Idag sa jag upp mig!

Inlägg av Gäst »

Jag har varit hemma med barnen nu i två och ett halvt år. Och älskat (nästan) varje sekund. Tanken var att jag skulle gå tillbaka till jobbet i september, strax innan lilltjejen blev 3 år. Men oj, oj, vad det har ställt till ångest för mig. Jag har inte velat. Dottern är verkligen inget dagisbarn (som om det nu skulle finnas några sådana egentligen...). Hon är superblyg och väldigt avvaktande och till och med avvisande mot nya människor. Samtidigt har jag kännt att det är ett väldigt stort steg att säga upp sig. Att lämna ett fast arbete för att bli "beroende" av maken. Ingen egen inkomst :shock: . Ännu sämre pension. Och tänk om han lämnar mig?! (Eller jag honom... :oops: )

Men. Beslutet har innerst inne varit fattat ett tag. Och idag gjorde jag slag i saken och ringde.

Det känns så skönt!!! Jag älskar mina barn så oändligt mycket och har faktiskt möjlighet att ge dem av min tid. Det är fantastiskt att jag kan det. Jag är lycklig. Faktiskt.

Nu har jag bestämt att vara hemma åtminstone ett år till. Under den tiden skall jag lite smått försöka dra igång en egen verksamhet som konsult inom utvärdering/utredning. Skall bli spännande att se hur det går. Förhoppningsvis rullar det på hyggligt och i så fall kan jag jobba hemifrån de kommande åren!

Ville så gärna dela med mig, för jag vet att ni förstår (så många andra som inte gör...)

Kram Pea
J och Å
Inlägg: 1256
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 11:03
Ort: Västmanland-Norberg

Inlägg av J och Å »

\:D/ So strongt gjort av dig. Lyckliga barn!
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
kokos
Inlägg: 1031
Blev medlem: ons 01 dec 2004, 08:48
Ort: Härnösand

Inlägg av kokos »

Som sagt - otroligt starkt gjort. Det finns alltså en möjlighet att välja den utvägen...
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
father of sons
Inlägg: 1369
Blev medlem: tis 07 dec 2004, 20:06
Ort: Stockholm

Inlägg av father of sons »

:lol: 8)

Så skönt att du följde hjärtat :thumbsup:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Grattis Pea!!!

\:D/ :heart: \:D/

Välkommen i gänget

8)

/Fjällmor
anna
Inlägg: 4524
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D :D :D
Å så ett knippe med::heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Fantastiska modiga människa!!!
All lycka i världen till dig och dina egna projekt!
Fantastiskt! :D
Vilken lycka för dina barn att ha dig!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tack alla underbara människor! :heart: Jag visste att ni skulle förstå.

Kram P
Elle
Inlägg: 4720
Blev medlem: tor 02 feb 2006, 20:16

Inlägg av Elle »

Du vågade, starkt av dig! Du följde ditt hjärta :heart: NJUT av tiden med barnen och lycka till med nya företaget, jag håller tummarna!

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
kattklo

Inlägg av kattklo »

Du kommer ju galant kunna försörja dig med eget bolag, senare. Nu vet ju jag vad du gör och allt allt allt läggs ju ut på externa företag nu förtiden.
Så njuuut!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D :D :D

/Pea
miar70
Inlägg: 9795
Blev medlem: tis 31 jan 2006, 10:59
Ort: Alby, Ånge i Västernorrland
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jag gjorde detsamma som du, för sex år sen - sade upp mig från ett fast jobb i butik, för det var så långa dagar, dålight betalt och jag satt fast! Har inte ångrat mig en sekund :D Men omgivningen förfasade sig, såklart :roll:
Livet är alldeles för kort för att man ska fastna i nåt bara för att man "ska", du har gjort helt rätt :!:

Lycka till nu :heart:

Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Inlägg av TorsMamma »

OJ, vad modig du är :!: :shock:

All heder till dig och lycka till med ditt nya JOBB! =D> :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
blomman
Inlägg: 1775
Blev medlem: fre 28 apr 2006, 17:01

Inlägg av blomman »

Åh, vad härligt att läsa! :lol:
Och ditt förestag kommer säkert gå galant, när du drar igång det! Man lyckas med saker när man mår bra, och man mår bra av att vara HEMMA! :lol:
Ewa
Inlägg: 4900
Blev medlem: tis 04 apr 2006, 14:45

Inlägg av Ewa »

:thumbsup: Helt rätt, Pea 8)! Jag gör detsamma senare i vår (ska eg tillbaks 1 juli) och det var fantastiskt befriande att ta det beslutet - precis som du skriver.
Stort lycka till med egna verksamheten :D!
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
nilam
Inlägg: 1098
Blev medlem: ons 02 nov 2005, 21:40
Ort: Göteborg

Inlägg av nilam »

Sååå modigt. Det kommer jag också göra någon gång i framtiden men det är långt dit :shock: not :wink:

Du vet att din man kan sätta över halva sin (statliga :?: )pension till dig, under tiden du är hemma, det skulle bara vara att kontakta FK (kan det inte till 100%)

//N
:heart: Storasyster sep 02
:heart: Lillasyster aug 04, kurade vid 4 månader.
:heart: Lillebror jan 07, standardmodell

Storasyster omkurad vid 2,5 år då vi hade tagit bort spjälsängen alldeles för tidigt.
Skriv svar

Återgå till "I stället för dagis - tankar och idéer"