Min lill tjej är ett matvrak.Hon är 7 veckor . Hon blir nästan aldrig mätt.Jag har svårt att bli klar till sovtiderna. Vissa dagar går det bra men andra blir bara ett långt ätande. Hon somnar till och vaknar snart och lägger jag henne vid bröstet äter hon igen. Nätterna går bättre. Hon somnar kl.22 och sedan är vi uppe kl.3eller 4 och sednan går vi upp 7-7.30.
Vissa dagar kan rapar ställa till det. Hon somnar och sista rapen kommer inte hur mycker jag bär. Hon kan sova en timme och sedan vaknar hon och skriker tar jag upp kommer en rap. Då är hon hungrig igen.
Jag har märkt att hon blir övertrött på kvällarna så mer sömn behöver hon.
Hjälp mig hur skall jag göra.
SM och matvrak
Oj, vad länge sedan du skrev detta inlägg...utan svar
Jag tror, som du skriver, att du behöver styra upp tillvaron lite till. Ge henne inte mat, när det inte är matdags.
Låt henne äta, umgås och äta inom ca 1,5 timme. Sedan ska det gå 4 timmar från det att förra målet började tills nästa börjar, 2,5 timme helt utan mat.
Ligger hon på mage? Då brukar raparna fixa till sig själva. Om det inte funkar så lyft upp och rapa och lägg ner igen, så att hon får chans att somna om.
/LO
Jag tror, som du skriver, att du behöver styra upp tillvaron lite till. Ge henne inte mat, när det inte är matdags.
Låt henne äta, umgås och äta inom ca 1,5 timme. Sedan ska det gå 4 timmar från det att förra målet började tills nästa börjar, 2,5 timme helt utan mat.
Ligger hon på mage? Då brukar raparna fixa till sig själva. Om det inte funkar så lyft upp och rapa och lägg ner igen, så att hon får chans att somna om.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
Det låter också som om du varit inne i den sista ökningsperioden, där vid 7-8 veckor då de äter mer för att få igång mer mjölk, helt enkelt. Har du märkt av någon skillnad nu? Det brukar bli betydligt bättre därefter
.
När hon nu är 2 mån kan ni, precis som LO skriver, strukturera upp dagarna bättre med fastare tider och då skulle jag tro att allt faller bättre på plats också.
Kram Ewa
När hon nu är 2 mån kan ni, precis som LO skriver, strukturera upp dagarna bättre med fastare tider och då skulle jag tro att allt faller bättre på plats också.
Kram Ewa
Mamma till Stora guldklimpen född april -04
& Lilltufsan född feb -06 
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Hej,
För att spara alla er rara forumister lite energi och tid så är det så att denna tråden finns dubbel bilaga. Så den tråden som är aktuell är denna.
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... c&start=15
Fortsätt gärna med era nlägg där, tror det skulle uppskattas i massor.

För att spara alla er rara forumister lite energi och tid så är det så att denna tråden finns dubbel bilaga. Så den tråden som är aktuell är denna.
http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... c&start=15
Fortsätt gärna med era nlägg där, tror det skulle uppskattas i massor.
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. 
-
TorsMamma
- Forumets ordförande
Ärsch, jag bara råkade ha huvudet med mig just idag.
Får hoppas ni har det med er, de dagar som jag glömt mitt på kudden.

Får hoppas ni har det med er, de dagar som jag glömt mitt på kudden.
Tor 2006
BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån 
FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months.