Söka

Här hjälper vi varandra med användartekniska frågor om forumen
Skriv svar
Gäst

Söka

Inlägg av Gäst »

Hej!
Tycker det är omöjligt att få fram det man vill genom att söka på forumen, hur man än gör så får man upp 300 inlägg med helt fel ämne och max ett som handlar om rätt sak. Antagligen gör jag fel, om jag tex letar efter inlägg om att vakna för tidigt, hur ska jag skriva i sökrutan då?
"vaknar för tidigt"
vaknar+för+tidigt
vaknar för tidigt
:?:
Mindy
Inlägg: 1190
Blev medlem: mån 20 dec 2004, 18:13
Ort: Umeå

Inlägg av Mindy »

:D
Jag kan inte direkt påstå att Sök alltid gör som jag vill heller :roll:. Skulle påstå att en sökning på ditt exempel är bland det svåraste att "få till".
Nu testade jag och gjorde en sökning på:

vaknar tidigt

utan citationstecken, utan AND, ja utan något!
Klickade i "sök efter alla termer" och då tycker jag att jag fick upp skapligt relevanta trådar.

Enklast är det att söka på konkreta saker som BAJS kort och gott. :P

Fick man önska skulle man kanske önska att alla rubriker är träffande s a s. För framtiden i arkivet. Även om sökfunktionen söker igenom ett helt inlägg så är det en fördel för den som ska hitta något bland de gamla inläggen (utan att öppna och läsa alla) att man har en beskrivande rubrik på sitt inlägg. :wink:
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
/LO
Inlägg: 5038
Blev medlem: ons 24 nov 2004, 22:13
Ort: Norrahammar
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hej
Ett tips är ju att söka i det forum som det handlar om. Säkra sovare med fnurra på tråden, Kuren för mindre barn eller Kuren för äldre barn.

Det finns många trådar om just det problemet att barnet vaknar för tidigt. Så jag tror att du kan hitta något utan att använda sökmotorn.

Det är ju väldigt många inlägg och det mesta på forumet handlar om sömn och att barn vaknar för tidigt är ett vanligt ämne. Detta gör ju att träffar på dessa ord blir MÅNGA.

Lycka till!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Mindy
Inlägg: 1190
Blev medlem: mån 20 dec 2004, 18:13
Ort: Umeå

Inlägg av Mindy »

Glömde;
Jag tycker mig ha märkt att det är hopplöst att skriva "vaknar för tidigt" eftersom för finns med i precis alla sammanhang. Jag vet, det ska gå att exkludera, men jag har då sällan någon lycka med mig. :?
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tack tack för svaren :)
Får fortsätta försöka söka och begränsa mig lite till de forum som kan vara relevanta.
Skriv svar

Återgå till "Teknisk Användarhjälp"