vi har det lite knepigt med maten och mättnaden som ska vara i 2 1/5 timme.
Provade vagna igår då den lille vaknade efter 35 minuter (Är han för liten för att vagna? Ska jag alltid ta upp så fort han skriker, trots att det bara gått 30 minuter? eller 45? Jag är orolig att jag kanske inte ska vagna, för jag undrar om det kanske är så att han är lite hungrig...
Matpassen ser ut så här nu: bröst 1 med trugande rap, bröst 1 igen med rap. Målet tar ca 45 minuter. Sen är han så trött så trött, men vaknar på skötbordet om rapandet inte hjälpt att hålla honom vaken.
Sen umgänget blir ofta dåligt, och kortvarigt. Han vill sova och ha mer mat ganska fort.Och det får han, jag bjuder på bröst nr 2, men då suger han kanske 1 minut, sen är han nästan medvetslös. Jag trugar och håller på i 20 minuter, men han tar inte emot mer, han är helt utslagen!! JAg har provat att lägga honom på rygg, jag har härjat och hållit på, men han befinner sig i total paltkoma...så då lägger jag honom tillslut. kanske sover han en timme sen i bästa fall, och i går vagnade jag, men kan inte göra det med sån övertygelse, eftersom jag tycker att han ätit så lite ur bröst två, han är liksom för trött för att orka äta mer eller nått. I går vagnade jag 40 minuter, och det är ju för mycket för ett barn som bör vara mätt i magen..då måste han ju vara hungrig...
Hur ska jag styra upp det här? (nätterna fungerar perfekt, med två korta nattmål)