Onödig returpost till Admin?

Här hjälper vi varandra med användartekniska frågor om forumen
Skriv svar
Mindy
Inlägg: 1190
Blev medlem: mån 20 dec 2004, 18:13
Ort: Umeå

Onödig returpost till Admin?

Inlägg av Mindy »

:D
Det har ju varit lite si och så med forumets underrättelser om bevakade trådar och det får vi kanske leva med. Se särskilda tips i annan tråd här nedan avseende det.

Däremot skulle jag vilja uppmana er som INTE får meddelanden om svar via mail att i alla fall göra en check (beror det på forumet så kan jag tyvärr inte hjälpa). Jag får nämligen en hel del "onödig" post i retur. Vanligast verkar det vara för hotmail-adresser, men en del .nu-adresser också. Jag rekommenderar er att göra följande koll, och mitt nästa steg blir att PM:a er som det gäller så kanske det blir stopp på den onödiga posten. :wink:

Checklista:

:arrow: Kolla i din PROFIL att du har skrivit in din mailadress korrekt (det bör den vara eftersom du förmodligen fått ett aktiveringsmail men undantag finns - t ex om du blivit aktiverad av admin...)

:arrow: Kolla om du har kryssat i att du vill bli underrättad via mail vid svar på dina inlägg, PM etc.

:arrow: Kolla inställningarna för din e-post. T ex i hotmail, spam-filter o.s.v. Avvisas mailen som ska gå till dig som spam och bollas därför tillbaka till mig? Eller avvisas de för att du har fullt i din inkorg? Eller för att du inte skrivit in rätt mailadress på AW-forumet?

Vet du t ex med dig att du har högsta filterskydd inställd för din hotmail-adress så kanske du kan klicka ur att du vill ha e-postbekräftelser (och använda dig av länkarna på förstasidan i stället; "dina inlägg", "nya inlägg sedan ditt senaste besök" och "obesvarade ämnen")? Då kommer inte posten tillbaka till mig i alla fall. :wink:

Hoppas att jag inte uttrycker mig alltför snurrigt...
Senast redigerad av Mindy den tis 20 feb 2007, 14:49, redigerad totalt 1 gånger.
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
Mindy
Inlägg: 1190
Blev medlem: mån 20 dec 2004, 18:13
Ort: Umeå

Inlägg av Mindy »

OJ! :shock:
Vad har jag gjort nu?! :oops: Idag kom det 100 retur mail istf. 10-15 som förut. De flesta med hotmail-adresser...
Hade inte tänkt besvära Alex med detta men måste kolla med honom :!: :shock:
Mamma till två Barnaboksbröder (d v s standardmodellade): födda 2004 och 2006. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Teknisk Användarhjälp"