Angaende havregrynsgroten

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
camilla
Inlägg: 293
Blev medlem: fre 07 jan 2005, 13:55

Angaende havregrynsgroten

Inlägg av camilla »

Laste alla inlaggen ovan. Ett tips ar att lagga grynen i blot natten innan, da blir den slat.
Mamma till tvillingarna Emma och Sara f?dda 040712 i v.36+4. Kur paborjad 7/1-05 och sedan dess sover hela familjen gott!
anna
Inlägg: 4630
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

Jag körde hela paketet havregryn i matberedaren, och hällde tillbaka i påsen, så var det liksom redan färdig-blandat i lagom malen konsistens.
Den påsen, och en till använde jag tills den var slut, sedan körde jag med hela gryn, då var ju flickorna så "stora".

anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
sigrid
Inlägg: 72
Blev medlem: tis 07 dec 2004, 23:31
Ort: Norge

Inlägg av sigrid »

Det er gode tips :D
For oss er det en smaksak. Jeg har erfart at det er forskjell på å legge gryn i vann og å male tørre gryn, for å få slett grøt.
Jeg foretrekker å legge grynene i vann fremfor å kjøre dem i matberederen.
Grøten får en mere "ferdig" smak da, mens den har mere mjølsmak når den er laget av knuste tørre gryn.. :roll: :wink:

..men jeg er klar over at alle nødvendigvis ikke smaker likt som meg.. :wink: :D
Mamma til to gutter, f-98 og 01.
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"