min lilla tjej på 15 månader har senaste tiden krånglat med dagluren. hon sover 19.30-7-30. samt 1,5 timmes lunchlur är det tänkt.
hon sover som en stock på nätterna- även om jag börjar få en otäck förvarning om att hon kanske skulle vilja gå upp kl 7 eftersom hon allt som oftast behöver en pangramsa vid 7-tiden för att hålla sig lugn till 7.30. iaf så funkar inte dagluren alls längre i sängen. hon sover 20-45 minuter och vaknar sen. gnäller, skriker, pratar om vart annat i upp till en halvtimme-45 minuter. somnar om tio minuter för att sedan vakna igen. orolig sömn. låter henne hållas i ca 2 timmar efter jag lagt ner henne. totalt blir det kanske 1 timme och 15 minuter som hon sover om jag har tur.
lägger henne ute i vagnen ibland. då sover hon heller inte mer än max 1 timme. oftast 45 min. jag märker ju på henne att hon inte är utsövd när hon vaknar.
däremot sover hon toppen i sin bilbarnstol. får hon somna i den så sover hon 1,5-2 timmar utan uppvak och är en glad och pigg tjej när hon vaknar. men så kan vi ju inte ha det.
dessutom ska hon börja hos dagmamma om två månader och då vill jag ju ha fått ordning på sovandet igen.
en liten extra fråga
sen undrar jag. är det helt omöjligt att ha ett helgschema och ett vardagsschema för lillan? när blir de så pass stora att det går att diffa schemat på en timme? vore ju skönt att slippa gå upp 6.30 på helgen....
kram lilla mia