Sonen blir 10 månader idag och sover mer än någonsin (inte riktigti så klart) men ca 15 h per dygn. När han var 7 månader gjordes nuvarande schema men istället för att korta eftermiddagsluren får jag allt oftare länga den till 1,5 h.
natt 7-19 - behöver ofta väckas på morgonen, läggs ofta strax innan 19 då han är sååå trött.
sover fm 10-11.30 och em 15-16 (egentligen tänkt 15-15.45) men denna lur blir ofta 14.30-16 då han är så trött och gnällig.
Jag träffade barnläkaren idag för 10 mån-kontroll och frågade lite här. "Men han är pigg och glad däremellan?" frågade hon då och det är där jag inte riktigt kan svara "Javisst!". För killen är gnällig rätt ofta nu för tiden, visst pigg och glad emellanåt men nästan lika mycket gnäll som förnöjsamhet.
Om jag fortfarande upplevde honom trött vid ett år skulle vi göra blodprover sa hon??
Killen håller på att lära sig gå, jobbar mycket i huset, vi renoverar och han tömmer kökslådor.
Han har inte feber och äter massor. Är det jag som är nojjig eller verkar det osunt?
/lite orolig mamma