Jag HATAR att hälsa på folk
Min ledsna 3 månaders
-
Fjällfolket
-
Gäst
Hej igen!
Känner mig lite hjälplös som lyckas ge dig råd som inte verkar funka.
Hur är hans skrik? Olyckliga, ilskna, rädda? Eller nåt annat?
Hans skrik är ju frågor, precis som du skrivit tidigare. Och din lille herre är uppenbarligen ganska svårövertygad och frågar mycket, så han behöver samma lugna trygga besked omochomochomigen. Lättare sagt än gjort, jag vet.
Eftersom han har det lite besvärligt nu, är det desto viktigare att så mycket som möjligt är igenkännbart rnt honom. Det inbegriper just nu tider, och kanske som Fjällfolket skriver också platser och människor. (Och lite för din skull också, så att inte dina stresshormoner skjuter i höjden när ni är ute bland folk och lilleman skriker. Du ska ju agera lugnt och självsäkert när han frågar, och det är SVÅRT när man blir iakttagen, tycker jag iaf.)
Så håll dina tider så gott du kan tycker jag (lätt för mig att tycka, kanske. Men jag är övertygad om att det ger trygghet för osäkra bebisar).
Hur går det med sömnen nu? På dagen resp natten?
Jag tänker mycket på er, vilket naturligtvis inte hjälper er. 
Kram!
Känner mig lite hjälplös som lyckas ge dig råd som inte verkar funka.
Hans skrik är ju frågor, precis som du skrivit tidigare. Och din lille herre är uppenbarligen ganska svårövertygad och frågar mycket, så han behöver samma lugna trygga besked omochomochomigen. Lättare sagt än gjort, jag vet.
Kram!
Det är nog inte det att råden inte fungerar utan det är jag som nu på sistonde bara har släppt allt och liksom gett upp...igen
Han skrik är först ilskna, väldigt väldigt ilskna. Sen övergår dom till olyckliga och i slutet skriker han som om han skulle dö och låter väldigt rädd och skräckslagen. Idag satte vi honom i babysittern medans vi åt vilket han inte alls gillade, men vi var envisa och bara forsatte prata med honom. Men efter 20-25 inuter var skiket så skräckslaget att jag försökte lugna det som gick sedan plockade jag upp honom...hela han skakade. Jag känner mig som välrldens hemskade människa.
Jag trodde verkligen att han effter en stund ska förstå och åtminstonde lugna sig, kanske inte tystna men det blir så fruktansvärt efter en stund att jag faktiskt känner mig som en barnmisshandlare eller något.
Mannen har semester nu så därför vill vi ju försöka göra NÅGOT annat av tiden än bara sitta hemma, men som du säger så blir jag hyperstressad av hans skrik utanför hemmet.
Han somnar rätt så snabbt på dagen men sover jätte oroligt och vaknar många gånger.
På natten sover han också mer oroligt nu men det är kanske värmen. Han gör då morgon kl 5.30 vilket är väldigt tungt för en stackars trött mor
Jag trodde verkligen att han effter en stund ska förstå och åtminstonde lugna sig, kanske inte tystna men det blir så fruktansvärt efter en stund att jag faktiskt känner mig som en barnmisshandlare eller något.
På natten sover han också mer oroligt nu men det är kanske värmen. Han gör då morgon kl 5.30 vilket är väldigt tungt för en stackars trött mor
Hej!
du får så många goda och bra råd att jag bara följt med som läsare på tråden ett tag. Men nu kan jag inte hålla mig
Min spontana reaktion är att 20-25 minuter är mycket att sitta i samma ställning och vara nöjd. Ovan nämnde du även att ni suttit 45 minuter stilla för att träna. Det har jag nog aldrig lyckats med med nån av mina
Efter 5-10 minuter får vi ofta hitta ny vinkel, byta ställning, räcka fram ny grej att titta eller suga på osv. När hon sitter med vid bordet så är det ofta först ett pass i barnstolen, uppallad med handdukar, sedan pappas knä (stående, sittande) och sedan över till mig en stund. Innan hon började rulla runt låg hon ofta på filt på bordet en stund också. Så kanske träna kortare pass och sedan successivt förlänga dem?
du får så många goda och bra råd att jag bara följt med som läsare på tråden ett tag. Men nu kan jag inte hålla mig
Min spontana reaktion är att 20-25 minuter är mycket att sitta i samma ställning och vara nöjd. Ovan nämnde du även att ni suttit 45 minuter stilla för att träna. Det har jag nog aldrig lyckats med med nån av mina
Åsa R
Mamma till fantastiska Leo dec -02 (SHN-kurad vid 4-mån) och Jane mars -06.
Mamma till fantastiska Leo dec -02 (SHN-kurad vid 4-mån) och Jane mars -06.
-
Fjällfolket
Hej.
Jag har nog överdrivit lite i min desparation vet du
Men saken är den att han nog inte varit nöjd mer än 5 min innan han skriker och sedan kämpar jag resten av tiden men att lugna och prata så att han ska lugna sig så jag inte ska ta upp honom skrikande. Ligga på bordet går heller aldrig mer än 5 min men vi gör det varje dag dock
I ml har jag ingen aning om hur mycket han äter men iallafall ca var 3 timma äter han runt 45min. Vi ska till läkaren på onsdag pga att han kräks så mycket.
JennyH
Jag har i 2 dagar gett honom på flaska efter att han ätit från mig nu. Han har ätit lite till men annars ingen skillnad, han kräks mer däremot så det är nog rätt stop redan innan 
Jag har nog överdrivit lite i min desparation vet du
Men saken är den att han nog inte varit nöjd mer än 5 min innan han skriker och sedan kämpar jag resten av tiden men att lugna och prata så att han ska lugna sig så jag inte ska ta upp honom skrikande. Ligga på bordet går heller aldrig mer än 5 min men vi gör det varje dag dock
I ml har jag ingen aning om hur mycket han äter men iallafall ca var 3 timma äter han runt 45min. Vi ska till läkaren på onsdag pga att han kräks så mycket.
JennyH
Kan ju säga att efter dom 5 minuterna när han ledsnat så försöker vi också med trix som att låta honom stå osv men har han hunnit bli ledsen så fungerar inte det
Usch..det känns som att jag ger intrycket av att han är världens mest arga jobbigaste barn men så är det absolut inte. Ni ska veta att han är underbarare än allt i världen ändå..trots sitt humör
Usch..det känns som att jag ger intrycket av att han är världens mest arga jobbigaste barn men så är det absolut inte. Ni ska veta att han är underbarare än allt i världen ändå..trots sitt humör
Hej vårbebis
Jag tror nig det hela bottnar i för lite sömn
Helt enkelt
Nu har jag ínte lusläst allt du skrivit, men du verkar ju ha pluggat på bra, du vet nog redan vari problemet ligger - eller hur
Har du lyckats bättre med lillemans sömn
Har nu själv vakat i fyra nätter, och sovit urdåligt, så jag vet hur det känns när sömnbristen finns där. Och det är inget roligare när man är bebis
Så jag tror absolut du måste börja i den änden, ge honom sömnen han behöver, 10 timmar per dygn är fem för lite för honom...
Innan han får den, blir han inte nöjdare, det finns inga genvägar
+ redigt med mat, såklart
Så - boka dag, plugga på och GENOMFÖR, tänk framåt när det blir kämpigt, så här ska ni inte ha det
Här på forumet finns MASSOR av stöd och hjälp, när det känns jobbigt
Go, girl
Kram Mia
Jag tror nig det hela bottnar i för lite sömn
Nu har jag ínte lusläst allt du skrivit, men du verkar ju ha pluggat på bra, du vet nog redan vari problemet ligger - eller hur
Har du lyckats bättre med lillemans sömn
Har nu själv vakat i fyra nätter, och sovit urdåligt, så jag vet hur det känns när sömnbristen finns där. Och det är inget roligare när man är bebis
Så jag tror absolut du måste börja i den änden, ge honom sömnen han behöver, 10 timmar per dygn är fem för lite för honom...
Innan han får den, blir han inte nöjdare, det finns inga genvägar
+ redigt med mat, såklart
Så - boka dag, plugga på och GENOMFÖR, tänk framåt när det blir kämpigt, så här ska ni inte ha det
Go, girl
Kram Mia
-
Fjällfolket
\:D/
Imorgon får vi besked angående jobbtider och besök den närmsta tiden. På fredag ses vi..
...och då kan vi se när det skulle passa..
Men OM ni blir otålig och känner er redo - Genomför kuren!
"Sno" schemat från "pm för 4-månaders" och kör...
Jag kommer å fikar ändå, och om du pm'ar mig kan jag supporta via telefon...
Kram!
/Fjällmor
Imorgon får vi besked angående jobbtider och besök den närmsta tiden. På fredag ses vi..
Men OM ni blir otålig och känner er redo - Genomför kuren!
Jag kommer å fikar ändå, och om du pm'ar mig kan jag supporta via telefon...
Kram!
/Fjällmor