Barn född omkring 7 aug

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Nu lägger jag mig i, som inte alls är inblandad i den här tråden :roll: , men ändå

Varför måste det finnas restrektioner alls på kackelforum? :shock:

Vi hade också en lång tråd som liknande denna, som handlade om vällingvägran. Den höll sig inte alls till ämnet efter ett tag, men var vädligt givande för oss som deltog. Det var en blandning mellan frågor, reflektioner, peppning och rent kackel. Att ventilera är väl också att ställa frågor. :roll:

Det är ju långa trådar om allt eller inget som faktiskt saknas på detta i övrigt näst intill perfekta forum. Jag älskar att följa långa trådar, även om jag inte är inblandad själv med inlägg :wink: Det blir som att följa ett gäng små bebisar i vardagen. Jättekul tycker jag i alla fall :wink:

Jag tror att vi är mogna nog att bryta ur frågeställningar och ställa dem någon annanstans om det behövs, vilket också har skett några gånger. Dvs att de som kacklar här ställer sina barnrelaterade frågor på "rätt" ställe även om man tar upp dem i en tråd.

Ok det var min åsikt så här på morgonkvisten :lol:

hoppas ni fortsätter denna roliga tråd och inte flyttar någon annanstans :D

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Mia79

Inlägg av Mia79 »

Naturligtvis förstår jag att det inte var förbjudet att kackla om barn här i kackeltråden och att jag knappast skulle bli utkastad från forumet :wink:. Men, som jag förstod det så var det en önskan från dig, Anna, att det skulle kacklas om saker "som INTE har så mycket, eller rentav ingenting alls, med barnen att göra". Då jag tyckte att vår tråd mestadels handlade om våra barn, så var min tanke att repektera vad du Anna ville att kackelforumet skulle användas till, eftersom det ändå är din hemsida vi befinner oss på! :D Enda anledningen till att jag startade en annan tråd ( på ett forum som jag inte vill kackla på egentligen då man säkert skulle bli påhoppad för gudvetvad) var att jag desperat ville kackla vidare med mina någotsånär likasinnade :shock: . Eftersom jag inte tycker att det finns något forum under Barnafrågor i vardagen som passar mig när det gäller ventilering och barnkackel så fortsätter jag att kackla vidare på denna tråd. Mitt egna liv slinker såklart med på tråden också men i huvudsak väljer jag att ha mitt egna liv i den verkliga världen.
Storeman Harald 050813, Lilleman Sixten 070401 Lillgumman Anny 090429

Bilder på oss: http://www.familjeliv.se/hem/haraldsmamma/galleri.php
Mia79

Inlägg av Mia79 »

Nu kacklar jag vidare här....vad ska ni göra i helgen allihopa? Själv har jag inga planer alls, för första helgen på länge...solen skiner så man skulle ju ha gått ut en sväng! Eller kanske åka till "stan" (så liten att man knappt kan kalla det stan) och titta lite och dessutom få snusa på en liten nyfödd (har ju blivit faster) Att få åka själv skulle ju dessutom vara trevligt tycker jag, har ju knappt hunnit titta på underverket ordentligt! Förresten, måste fråga er, hur mycket tycker ni att man ska "tipsa" sina nära som har fått barn? Har känt mig som en riktigt jobbig svägerska den senaste veckan...men jag vill ju bara väl....lillan hade lite gulsot och ingen sjukv.personal eller ngn annan heller hade sagt till den nyblivna mamman att hon måste mata lillan minst var tredje timme. Jag tyckte att bebisen såg så slö ut....och att sova fem timmar i sträck på dagen när man har gulsot är lite väl mycket...tyckte iaf jag! Nu är jag inte orolig längre eftersom hon gått upp i vikt som hon ska och är dessutom piggare när hon är vaken. Kanske följde hon mina tips, men vem vet? Undrar bara hur ni skulle ha gjort....

alfsmamma

Inlägg av alfsmamma »

Ååååh vilket härligt väder det är idag!!!!
Och det är helg...

Och jag ställde mig på vågen imorse :D :D
Jag kämpar ju som tusan med Viktväktarna, och det ger såååå bra resultat.

Jag har bara 2 kg kvar tills jag väger som jag gjorde innan jag blev gravid, och jag har kämpat såååå hårt.

Jag är stolt, stolt och stolt, och har kommit igång med träningen igen. :!:

Sen har jag iofs ett drömmål, - 3 kg till. Så till sommaren kommer Alf ha en nöjd och snygg mamma :lol: 8)
Mamma till två pigga och glada söner,2005 + 2010
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, Mia 79 :D :wink: Vilket LÄTTANDE kackel :lol:

Nu har jag städat upp lite i mina egna tokerier. Jag blev osäker för att det gnälldes/klagades från tre håll och menades att här inte kacklades utan frågades om råd. Men så är det ju faktiskt inte, i alla fall inte överlag, och precis som du skriver, om och när man verkligen vill ha svar på en fråga om något barnabekymmer, inser man ju att Kackelforum kanske inte är rätta stället utan söker sig till ett uttalat frågeforum.

Jag ber verkligen om ursäkt. Det finns alltid negativa synpunkter på vad man än hittar på som är nytt. Jag var dum som lyssnade och tog till mig, även om jag faktiskt svarade samtliga att Kackelforum måste få ha sin lilla tid att landa, innan man kan utvärdera :!:

Nu ska jag helt banalt hålla truten. Låta Kackelforum vara i fred... (Visst är det svårt, hmhm, precis som när det gäller små barn... :?:) :lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Klassiskt fall av överkoncentration :shock: ! Tänk på de andra 17 forumen och 18 hemsidorna som skriker efter dina kloka ord! :lol:
Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

:P :heart: :P :heart:

:thumbsup:

Ha en skön söndag

Kram 8) Carina

:heart: Sandra -91 Styvdotter
:heart: Emil -92, Barnaboken
:heart: Malin -98, Barnaboken
:heart: Hanna 050807. ?r nu kurad och sover gott!

\:D/ Foton \:D/
alfsmamma

Inlägg av alfsmamma »

AAAAH MÄÄÄÄÄ, ett grattis kunde jag väl fått till min viktminskning (ÄKTA KACKEL :lol: :lol: )

Jag har promenerat 7 km idag, i raskt takt!!!! Känner mig såååå frisk och pigg.

Hur mår ni andra??
Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Förlåt Alfs Mamma :?

Du är såååå duktig. :P :P :P

Själv tror jag aldrig kommer att gå ner i vikt. :? Det har nog fastat för all tid nu. :?
I går var jag på handboll. "Mitt" lag (jag slutade för 2 säsonger sen)AvestaBrovallen spelade UR Polisen och sig själva IN i högsta serien (elitserien). =D> Polisen har spelat i elitserien i alla år den har funnits. 35 år :!: :!:
Så historia har skrivits, \:D/ första gången för oss och första gången för Polisen, fast på olika sätt. :wink:
Fy sjutton vilken match det var. :shock: Först vann vi i Sthlm efter TVÅ förlängningar \:D/ och sen hemma igår med 22-20. :thumbsup: Ojojojoj. :P

Ha en skön kväll

Kram 8) Carina

alfsmamma

Inlägg av alfsmamma »

STORT!!! Grattis. Låter fantastiskt. Handboll är kul, hade ett litet "inspel" i handboll när jag var runt 14, men slutade efter 2 år. :lol: Det gick så snabbt, jag var nog föööööör långsam;-)
Det laget hette Irsta.

Jo, men jag sa så med, att det fastnat för alltid, och vikt+ är väl ok, om man trivs. Men jag kände nu att mitt humör, sam/sexliv, verkligen tog stryk av mitt gnäll om min kropp, inga kläder osv... precis hela tiden.
Och lite jävlaranamma har jag kvar trots allt... Och Viktväktarna fungerar, man äter allt och går ned i vikt.

Men varför slutade du på handbollen? Pga. barn???
Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Hej igen :P

Nej, jag slutade inte spela pga barn.
Men jag kan nästa säga att jag skaffade barn för att kunna hålla mej från handbollen. :lol: Jag har ju spelat sen tio-års ålder och fött två barn under mina handbollsår. 1992 höll jag uppe ett år och 1998 var jag tränare för mitt lag i div 2.

Nej, jag slutade för att åldern tog ut sin rätt och att det tog för mycket av min tid.
Jag spelade div 1 from hösten 2000- våren 2003. Tre säsonger och sista säsongen drog jag på mej en jobbig knäskada, så klart :!: Försökte verkligen sluta INNAN jag skulle skada mej ordentligt, men jag hann inte.
Hösten 2003 ringde Ludvika HF och ville att jag skulle spela med dom i div två med målet att vinna och gå upp i ettan.
Efter lite vånda så tackade jag ja.(Fast jag hade slutat :P ) Vi vann ALLA matcher och sen dess spelar dom i ettan.
Det är stor skillnad på att spela en säsong i tvåan mot i ettan så med min dåvarande rutin kunde jag peka och tala om vad tjejerna skulle göra så slapp ju jag. :P :lol: Hihihi. :P :lol: Skämt o sido det var en perfekt avslutning på en perfekt karriär. :heart: Jag har haft så kul och har handbollen att tacka för så mycket. :heart: :heart: :heart:

Så anledningarna till att jag slutade är att tiden räckte inte till (nja det är ju inte riktigt sant, utan det är ju så att jag började prioritera tiden annorlunda), småskador och krämpor i stort sett hela tiden samt ett dåligt knä. :cry:

Men det var svårt så jag brukar säga att Hanna kom till för att jag skulle kunna sluta helt med handbollen. :wink:

Skulle ju vara kul och slåss om en plats i elitserielaget, :P men då skulle nog min man få dåndimpen. :? Och min kropp med, för den delen. :?

Ha det bäst :P

Kram 8) Carina

annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, Mammut Maria :D :wink: Så rätt, så rätt :!: Läste du hur Mommo själv ställde till sömnfnurra p g a just överkoncentration :oops: :roll: Ack ja, man lär så länge man lever :lol:

:D Alfsmamma, GRATTIS :!: :lol: Förstår precis hur du känner dig :lol: :lol: Och ditt fantastiska jobb ska du ha applåder för =D>

För att du duttar med dig själv :!: Ser till ditt eget välbefinnande :!: Vilket är en alldeles underbar investering för hela lilla familjen, inte "bara" för dig själv :wink: Det bästa du kunde gjort :lol: Pris och beröm, sannerligen :P
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
ambra

Inlägg av ambra »

Vilken aktivitet det har varit på forumet :!: Och då har jag bara varit frånvarande en helg :!: Jag antar att alla frågetecken är uträtade och att allt är frid och fröjd mellan alla inblandade och inte så inblandade personer.

Grattis, Alfsmamma, till viktminskningen, vad duktig du är :!: :D Jag har också snabbt ögnat igenom den kanonfina tråd du startat om samliv. Säkert blir det något inlägg från mitt håll också inom sin tid...

Vi hade dop för lillen i helgen :!: Han har ju blivit hela åtta månader gammal nu, så han var så intresserad och förundrad över allt som hände. Det bästa för lillen var nog när storebror hällde vattnet i dopfunten, då skulle man väl äntligen få bada, tycktes han tänka, började sprattla och skratta :!: :D Våra fina gossar var så duktiga båda två :!: :heart:

Nästa gång jag befinner mig i kyrkan ska det banne mig vara för att vi ska gifta oss. Om jag så ska fria själv...
Ambra
storebror feb 01 :heart:
lillen aug 05 :heart:
Kit

Inlägg av Kit »

ambra skrev: Nästa gång jag befinner mig i kyrkan ska det banne mig vara för att vi ska gifta oss. Om jag så ska fria själv...
Go, ambra, go!!! :thumbsup:
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
Mia79

Inlägg av Mia79 »

Åh, blir så avis på dig alfsmamma som har några kilo kvar till nöjd-vikt. Själv väger jag för mycket, kan egentligen inte klaga för jag väger fyre-fem kilo mindre än innan jag blev gravid. Just nu testar jag småbarns-metoden :wink: den går ut på att mata lillen samtidigt som jag själv äter, ha så mycket roligt för mig på dagarna när han sover att jag inte hinner äta...inte äta sötsaker inför honom (varför fresta?) och "springa" och dra vagn utomhus när han ska sova...för att inte tala om: borsta tänderna när lillen får sina tänder borstade strax före sju på kvällen...vilket innebär för det mesta att jag inte äter något eftersom jag är för lat för att borsta dem igen....Jag hoppas att det ska ge sesultat.... ärligt talat så har jag inte tänkt på det så :wink: Märkte att jag gick ned några kilo och började fundera på varför...hehe. När det gäller lillen så har han börjat få två-tre tänder till...stoppar gärna händerna i munnen tom när han äter... :x annars är det väl som vanligt, funderar på hur jag ska lägga om sovtiderna till två ggr per dag. Tyvärr måste jag nog slopa två av de tre sovtiderna för en ny...fast jag behåller morgonluren....hur tänkte ni som har två lurar per dag?

Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"