Vi har inte fått honom att ta flaska så därför har vi gett upp ersättning (ville ge nattslurk med ersättning men det ville inte Z...). Läggtid är 19.00 och så äter han ett nattmål ca 03-04, morgon är vid 07.
Fortfarande lite bök på tidiga morgonen, han vaknar till när min sambo vänder sig i sömnen (vilket han gör ofta på morgonkvisten) och då vaknar jag också till (dominoeffekten...)
Har nu under en veckas tid provat med kortare dagslurar 45/2/45 och 12 timmars natt, men det känns som att han är för trött på dagarna på lite för många av vakenpassen
Försökt utvärdera situationen dagtid men det är flera aspekter att ta hänsyn till, dels har det varit galet varmt runt 25 grader dagtid och kvavt och varmt även på nätterna (sämre sömn), dels verkar Z börja känna av kommande tänder (????) dreglar konstant och biter på allllllllt, dels har vi haft några struliga bilturer (som tack och lov ordnat upp sig nu
Han vaknar själv efter 45 min på första och sista luren så min tanke var att låta honom sova 2.5 tim mitt på dagen (då vi alltid brukar få väcka honom) men givetvis vaknade han själv efter 2 timmar idag
Är fantastiskt att ha forumet att "skriva av sig på", känns som att jag får bättre översikt själv när jag skrivit ner tankarna
Kram på er och njut av de ljumma sommarkvällarna
PS: Tänk så fantastiskt att kunna lägga sin lille prins för natten 19.00 och veta att han sover gott, tack AW och föräldraforumet för det!!!