Hej!
Här går det om än långsamt, så framåt. Den gångna natten var den bästa hittills. Loa sov från 19.15 till 05.20, rekord

Pangramsa följde på detta varpå hon somnade om till kvart över 6, ny pangramsa, somnade om på den med

Vaknade dock strax innan 7 så fick ta upp en vaken men hyfsat nöjd tjej.Och nya matschemat känns kanon
Jag, eller vi, har ett par frågor:

Den första gäller "beteende" vid nedläggning i sängen och skrattet-till-gonattet. 9 ggr av 10 börjar vår flicka gråta ilsket i princip samma sekund som vi lägger ner henne. Fortfarande

Inför varje sänggående gör ler/skrattar vi en 5-10 min. Men vi har himla svårt att få henne att le "ända in i sängen" om man så säger. Vi är i hennes rum och busar på "gästsängen" som står där, ca en meter från hennes spjälsäng. Hon är svårflörtad och vi har aldrig lyckats få henne att le liksom medan vi lägger ner henne. Om någon har tankar/tips hur vi kan lösa/förbättra detta så är vi hemskt tacksamma. Känner att vi kört fast här lite.

Sen en annan knasig grej

Loa vägrar, i princip, att bli matad av någon annan än sin mamma (dvs undertecknad)

Hon har världens underbaraste pappa, mycket engagerad, superpåläst på SHN, han tog de första två nätterna av kuren osv osv. MEN han jobbar. Så dagens alla måltider är det jag, och inte han, som är på plats. När han så på helger och som ikväll då jag var borta, ska ge henne mat, så är hon urkrånglig

Ikväll åt hon kanske 1/8 del (pappas uppskattning) av vad hon brukar äta till middag. Sen 130 ml välling innan sänggående, men inte heller det mkt med tanke på att hon förutom välling vid 14.30 inte ätit "riktig mat" sedan kl 11 i förmiddags. Är det någon som har liknande erfarenheter? Vad tänker ni kring detta? Hur kan vi komma ur detta som blivit en riktigt dålig vana?
Och bör vi alls göra något åt det mitt i SHN-kuren då mat ju är A och O
Ååh! Jättetacksam för svar!