Kura tvillingtroll på 6 månader.
-
Toratenshi
Bakslag, bakslag bakslag!!!
Så frustrerad och arg och ledsen! För att göra en lång historia kort så har vi nu under tiden Tili varit sjuk fastnat i solfjädrandet. Hon sommnar inte om, om vi inte solfjädrar. Och varje gång tar längre och längre tid. Hur i hela fridens dar tar vi oss ur det här?! Jag ville försöka i natt att få bort det, det slutade med en gapig och gnällig make (!?!) och att hon skriker så hon väcker sin syster, som sover hela natten. Så kort och gott, vi har fastnat i solfjädrandet.
HJÄÄÄÄÄÄLP!?!?!?!?
Så frustrerad och arg och ledsen! För att göra en lång historia kort så har vi nu under tiden Tili varit sjuk fastnat i solfjädrandet. Hon sommnar inte om, om vi inte solfjädrar. Och varje gång tar längre och längre tid. Hur i hela fridens dar tar vi oss ur det här?! Jag ville försöka i natt att få bort det, det slutade med en gapig och gnällig make (!?!) och att hon skriker så hon väcker sin syster, som sover hela natten. Så kort och gott, vi har fastnat i solfjädrandet.
Mamma till Tvillingflickorna Eyra och Tili. Födda 20100403
Kurstart 20101025
Kurstart 20101025
-
Toratenshi
Vedervärdig natt!
Jag som var så glad för några dagar sen, när båda barnen sov hela natten. Tilis sjuka har omkullkastat allt
nu vaknar Eyra också igen på nätterna, hon som sovit så fint så länge. Hon blir helt klart störd av sin syster. Vad gör vi? Vad gör vi med att ha fastnat i solfjädern och en som börjat vakna stup i kvarten. Det här bakslaget tar knäcken på oss, och barnen är vedervärdigt påfrestande även dagtid nu.
Ska vi börja kura om? Snälla, någon som kan svara?
Jag som var så glad för några dagar sen, när båda barnen sov hela natten. Tilis sjuka har omkullkastat allt
Ska vi börja kura om? Snälla, någon som kan svara?
Kurstart 20101025
Kurstart 20101025
-
Sarisparis
- Rådgivare/advisor
Nâgra rader ut Internationella SHN poppar upp i mitt huvud, att barn som äntligen fâr sova ofta blir sjuka eftersom de äntligen har marginalerna till det. Sâ se det som ett steg pâ vägen!
Jag har följt er trâd lite pâ hâll och jag är verkligen imponerade av ert jobb. Ge inte upp nu, snart är lillan frisk och dâ kommer ni tillbaka pâ banan.
Stor styrkekram!
Jag har följt er trâd lite pâ hâll och jag är verkligen imponerade av ert jobb. Ge inte upp nu, snart är lillan frisk och dâ kommer ni tillbaka pâ banan.
Stor styrkekram!
Tror man måste stega tebax mer. Less is more. Min erfarenhet är när det börjar skita sig så gör man mer och mer och mer och sen? Ja, då sliter man sitt hår.
Bättre att göra mindre.
Kan ni inte buffa dem kort som markering (så skrikandet upphör tvärt, vi snackar omedelbar effekt) , avsluta med en kort solfjäder och sedan ramsa tills de båda tar den? Och finn ett sätt att ramsa med värme \:D/ även om ni känner er pest. De små behöver ett betryggande svar så de inte behöver hålla koll på er. Inte bli oroliga nu- då skickar ni vargar till båda i massor. Jag vet att det är svåååårt men ni kan! Ni kan!
/Luvisen
Bättre att göra mindre.
Kan ni inte buffa dem kort som markering (så skrikandet upphör tvärt, vi snackar omedelbar effekt) , avsluta med en kort solfjäder och sedan ramsa tills de båda tar den? Och finn ett sätt att ramsa med värme \:D/ även om ni känner er pest. De små behöver ett betryggande svar så de inte behöver hålla koll på er. Inte bli oroliga nu- då skickar ni vargar till båda i massor. Jag vet att det är svåååårt men ni kan! Ni kan!
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
SM rookie
Hej igen,
Har tänkt på er och era älsklingar.
Du skrev:
Och när de är de, vad gör ni?
Värme
/Luvisen
Har tänkt på er och era älsklingar.
Du skrev:
På vilket sätt är de vedervärdigt påfrestande?...och barnen är vedervärdigt påfrestande även dagtid nu.
Värme
SM rookie
SM rookie
-
Toratenshi
Ja, hur ska jag förklara. Trots att de vilar sina vilor, äter så dom storknar så är dom så galet gnälliga. Allt är bara buähähähä hela tidenLuvisen skrev: På vilket sätt är de vedervärdigt påfrestande?
Nu har de sovit två hela nätter i rad men igår natt var det gråt och skrik på hög nivå. Misstänker att det kan bli det i natt också. Ena tjejen har stökat i en timma nu.
Kurstart 20101025
Kurstart 20101025
Mitt förslag är: Sätt dig ned på golvet och agera trygghets tank.
Försök inte att aktivera dom- låt dom hitta ngt att göra själva.
Ta en bok som du inte bryr dig om att få uppäten och läs. Försök att koncentrera dig på det, inte småtrollen. DÅ kommer dom nog över på sitt sätt och försöker äta upp boken eller nåt innan det ger sig av på nya äventyr.
När du ska laga mat- ta med dig dem. Upp på diskbänken om det är möjligt. Sitter de inte så bra så finns det sådana där...vad heter de? :-k Bumbo som de sitter stadigt i varsom
http://www.babyland.se/babysitter-bumbo-lime_x_SB2.aspx
Eller så kan de sitta i varsin barnstol och så drar du ut bestick lådan så de kan kasta bestick
och så kan ni undra tillsammans varför allt ramlar neråt.
Tyngdlagen är ju jättekonstig!
När du lyfter ena så säger du " Nu är det din tur!" \:D/ . Så kan du berätta hur glad den ena blir av att få bli buren eller pysslad och inbjuda den andra och dela glädjen! "Se så glad hon blev! Vad roligt att din syster är glad! Ja, sannerligen vad rooooligt det är att få glädjas tillsammans!" När du sedan tar den andra så säger du samma sak
. Du kanske tänker att de fattar ju inte det! Jo, det går nog in...med tiden!
Gäller bara att nöta!
Rent generellt. Försök verka superintresserad av vad du håller på med som är såååå viktigt. Du pratar med fördel högt och enthusiastiskt om vad du håller på med. Och när de kommer med sin lilla hand så tackar du för hjälpen. Så ska du se att de små faktiskt försöker hjälpa till och göra som du gör!
Låt dem undersöka allt. (det som är verkligt viktigt för er gömmer du undan i ett skåp) Så fort de undersöker ngt som du tror de kommer förstöra så hjälper du dem att undersöka på rätt sätt , inte ta bort saken såvida du inte ger dem en annan sak att kolla på.
Husgeråd är mkt intressanta och flingpkt som går att knyckla ihop.
Leksakerna kan du lägga bort en dag och sedan bara ta fram en stund per dag så det förbir intressanta .
Låt dem vara mkt mkt på golvet så de förstår att det inte är farligt. Inte gåstol (!) . Lyfter du upp dem i tid och otid så räddar du dem och då bekräftar du deras farhågor. Möt på golvet- typ hela dan!
Sedan blir detta strax bättre efter ngn vecka.
Stå tillbaka i förtroende. Inte tänka- "jag låter dem skrika." Utan tänk och mumla för dig själv- " jag tror på er tösabitar. Ni är ju sååå smarta! Ni vet precis hur man gör! ". Så kan du göra när du lagt dem också.
Skickar massa värme
/Luvisen
När du ska laga mat- ta med dig dem. Upp på diskbänken om det är möjligt. Sitter de inte så bra så finns det sådana där...vad heter de? :-k Bumbo som de sitter stadigt i varsom
http://www.babyland.se/babysitter-bumbo-lime_x_SB2.aspx
Eller så kan de sitta i varsin barnstol och så drar du ut bestick lådan så de kan kasta bestick
När du lyfter ena så säger du " Nu är det din tur!" \:D/ . Så kan du berätta hur glad den ena blir av att få bli buren eller pysslad och inbjuda den andra och dela glädjen! "Se så glad hon blev! Vad roligt att din syster är glad! Ja, sannerligen vad rooooligt det är att få glädjas tillsammans!" När du sedan tar den andra så säger du samma sak
Rent generellt. Försök verka superintresserad av vad du håller på med som är såååå viktigt. Du pratar med fördel högt och enthusiastiskt om vad du håller på med. Och när de kommer med sin lilla hand så tackar du för hjälpen. Så ska du se att de små faktiskt försöker hjälpa till och göra som du gör!
Leksakerna kan du lägga bort en dag och sedan bara ta fram en stund per dag så det förbir intressanta .
Låt dem vara mkt mkt på golvet så de förstår att det inte är farligt. Inte gåstol (!) . Lyfter du upp dem i tid och otid så räddar du dem och då bekräftar du deras farhågor. Möt på golvet- typ hela dan!
Stå tillbaka i förtroende. Inte tänka- "jag låter dem skrika." Utan tänk och mumla för dig själv- " jag tror på er tösabitar. Ni är ju sååå smarta! Ni vet precis hur man gör! ". Så kan du göra när du lagt dem också.
Skickar massa värme
SM rookie
SM rookie
-
Toratenshi
Tack Lurvisen. Mycket tänkvärt och bra i din text
Måste däremot fråga, finns det något läge där det kanske är dax att "kura om" barnen? i två dagar har de sovit jätte dåligt (de sov två hela nätter innan) men inatt var det total KATASTROF!!
från 00.13 så vaknade den ena tösen en gång i timman!!! Ingenting bet! Ramsan gick omöjligt fram, hon skrek så hjärtskärande förtvivlat, ledset och hysteriskt att vi var tvugna att lugna henne. Solfjädern hjälpte inte ett skit! (ursäkta) så vi har fått buffa henne lugn för att sen solfjädra! Då blev hon lugn och somnade. Sov i kanske 30 minuter för att börja om igen!!!!
Det här är helt katastrofalt!
Igår dagen var en riktigt bra dag och ett underbart mysigt skrattet till god nattet, läggningen tog nästan 19 minuter! och ovanpå det denna katastrof natt! Just nu går det inte ens åt rätt håll, det blir bara värre och värre.
Jag blir så ledsen när jag vet att dom faktsikt kan sova hela natten!!!!
Dax att kura om?
Måste däremot fråga, finns det något läge där det kanske är dax att "kura om" barnen? i två dagar har de sovit jätte dåligt (de sov två hela nätter innan) men inatt var det total KATASTROF!!
Igår dagen var en riktigt bra dag och ett underbart mysigt skrattet till god nattet, läggningen tog nästan 19 minuter! och ovanpå det denna katastrof natt! Just nu går det inte ens åt rätt håll, det blir bara värre och värre.
Jag blir så ledsen när jag vet att dom faktsikt kan sova hela natten!!!!
Dax att kura om?
Kurstart 20101025
Kurstart 20101025
Hej!
Hur går det för er? Om det inte börjat gå åt rätt häll ännu så bryter vi här och tar nya färska tag med en hel hög attityd.
Kura på nytt, det hade jag gjort. Det kan inte bli värre av att ni gör det. Men det är viktigt att ni redan andra kurnatten backar ordentligt med buffandet så att ni inte fastnar i buffninsträsket! Kanske behöver ni se över schemat oxå om ni ändå kör från start. Älsklingarna har ju hunnit bli lite äldre och kanske är det dags för justeringar? :-k

Bianca
Hur går det för er? Om det inte börjat gå åt rätt häll ännu så bryter vi här och tar nya färska tag med en hel hög attityd.
Bianca
-
Toratenshi
Hej!
Jag vet inte hur jag ska säga att det går.
i Tisdags pratade jag lite med Lurvisen och beslöt mig sen för att göra en liten "light" kurning. Det blev en hel del spring under natten men på morgonkvisten hade jag lyckats fasa bort solfjädern (behövde aldrig buffa) Natten till torsdag sov hon gott, hade bara ett uppvak vi 4, en ramsa krävdes och sen fick jag själv göra god morgon
MEN i natt har det varit jättestökigt igen. De blivit helt galet tokförkylda. Men ska det bli så här då? Men jag vet inte hur vi ska göra nu. Låta det gå en natt till för att se? Göra en ordentlig omkurning? Känns fortfarnde inte riktigt som ramsan satt sig. Maken fick gå in och solfjädra 3 ggr i natt. Så vi står och stampar.
Jag vet inte hur jag ska säga att det går.
MEN i natt har det varit jättestökigt igen. De blivit helt galet tokförkylda. Men ska det bli så här då? Men jag vet inte hur vi ska göra nu. Låta det gå en natt till för att se? Göra en ordentlig omkurning? Känns fortfarnde inte riktigt som ramsan satt sig. Maken fick gå in och solfjädra 3 ggr i natt. Så vi står och stampar.
Kurstart 20101025
Kurstart 20101025
-
majbrittsanna
Hej Toratenshi!
Vill bara säga att jag följer er.. och tycker ni är så himla grymma. Jag vet att ni har det råtufft just nu men ni kommer få ordning på det hela. Ni kommer komma ut på andra sidan. Snart!!
Kram från en hejjarklack i Hägersten
Vill bara säga att jag följer er.. och tycker ni är så himla grymma. Jag vet att ni har det råtufft just nu men ni kommer få ordning på det hela. Ni kommer komma ut på andra sidan. Snart!!
Kram från en hejjarklack i Hägersten
Anna - mamma till Loa född 100613
Kurstart 101105 (med kvällsmål kl22)
Minikur för att få bort kvällsmål start 101111
Kurstart 101105 (med kvällsmål kl22)
Minikur för att få bort kvällsmål start 101111
-
Toratenshi
Hej på er alla söta och underbara!
Det har varit lite kaotiskt under de senaste dagarna. Tili tyckte nämligen att det var en bra ide att trilla ur vagen i torsdags!
Så in till akuten men det var ingen fara alls tack och lov. (Vi har tragiskt nog inte tänkt tanken att sätta sele på dem dagtid och dom sover på rygg! Maken hittade henne på golvet när han gick för att se till dem!! Hon hade alltså på något sätt lyckats ramla ur u huvudändan av vagnen!)
Nätterna har inte varit roliga med den infernaliska snuvan och hostan. Har pratat med BVC eftersom våra töser är sjuka så ofta men får bara att "Vissa barn är sjuka oftare, det är fullt normalt" Jag känner mig bara lite #-o på det svaret. Nätterna har följts av att Tili vaknar vid 2 och 4 och går nästan inte att trösta alls. I natt var hon vaken mellan 01.32- 04.15 !!! Då lugnande hon knappt ner sig av solfjädern ens!
Problemet är ju att hon hostar så hon vaknar och gråter!
Under dagen har hon varit superduper gnällig, trodde först hon hade ont sedan fallet, men gnället har gått över så fort hon fått vara i famnen, och så klart har hon varit super trött.
Läggningen i kväll gick fint och än så länge har det varit lugnt, så vi håller tummar och tår här hemma att natten går bra
Om det blir bakslag igen så har vi sagt att vi kurar om, vi måste bara hitta en dag när vi kan börja om, eftersom maken inte kan ta ledigt från jobbet just nu
Men vi jobbar på, vi vet att dom KAN och VILL!!!
Och det får INTE glömmas att trots att stackars Tili sömntrasslar så sover Eyra nätterna igenom som en liten klocka \:D/ Längtar tills Tili får njuta helt utav det också.
Tack alla ni som orkar följa oss!!
Det har varit lite kaotiskt under de senaste dagarna. Tili tyckte nämligen att det var en bra ide att trilla ur vagen i torsdags!
Nätterna har inte varit roliga med den infernaliska snuvan och hostan. Har pratat med BVC eftersom våra töser är sjuka så ofta men får bara att "Vissa barn är sjuka oftare, det är fullt normalt" Jag känner mig bara lite #-o på det svaret. Nätterna har följts av att Tili vaknar vid 2 och 4 och går nästan inte att trösta alls. I natt var hon vaken mellan 01.32- 04.15 !!! Då lugnande hon knappt ner sig av solfjädern ens!
Under dagen har hon varit superduper gnällig, trodde först hon hade ont sedan fallet, men gnället har gått över så fort hon fått vara i famnen, och så klart har hon varit super trött.
Läggningen i kväll gick fint och än så länge har det varit lugnt, så vi håller tummar och tår här hemma att natten går bra
Om det blir bakslag igen så har vi sagt att vi kurar om, vi måste bara hitta en dag när vi kan börja om, eftersom maken inte kan ta ledigt från jobbet just nu
Men vi jobbar på, vi vet att dom KAN och VILL!!!
Och det får INTE glömmas att trots att stackars Tili sömntrasslar så sover Eyra nätterna igenom som en liten klocka \:D/ Längtar tills Tili får njuta helt utav det också.
Tack alla ni som orkar följa oss!!
Kurstart 20101025
Kurstart 20101025
Nej men HU så LÄSKIGT!
Stackars liten! Vilken tur att hon inte skadade sig!!!
Jag tycker ni är starka som jobbar på så bra och snart kommer ni vara i mål. Men det är klart att det inte är så lätt med små sjukisar.
Ja, BVC brukar väl säga ungefär så där på alla frågor man har. Min vänninas son har diaré och ricktigt vattnig sådan och har haft det i månader nu, men "Vissa barn är lösare i magen än andra"...
Jag finns här och följer varje steg ni tar. Läs tråden igen, om du orkar, då ser du vilka framsteg ni har gjort! Bara attityden har ju gått från A till Ö! :thumbsup: Underbart!

Bianca
Jag tycker ni är starka som jobbar på så bra och snart kommer ni vara i mål. Men det är klart att det inte är så lätt med små sjukisar.
Jag finns här och följer varje steg ni tar. Läs tråden igen, om du orkar, då ser du vilka framsteg ni har gjort! Bara attityden har ju gått från A till Ö! :thumbsup: Underbart!
Bianca