Ska försöka fatta mig kort...
Vad gör ni för fel? Saknar attityd av självklarhet. Den är svår att få till. Hur vet man att man har den? När du känner att du är likadan som INNAN bebis. Dig själv alltså. Dit kommer du. Misströsta inte.
1)Ta det näst bästa: attityd av realist. Ok, det kan bli en del mer skrik.
2) Klistra schemat på näsan. Det är kanon! Ha bebismat redo och låt INGEN hindra dig fr att göra "din grej"
3) Du ska åka imorgon. BRA! Varför då? Jo, här kommer en ypperlig chans att få till det!!
Imorgon är du i GOD tid till tåget och tittar på det som om det var första gg du såg det. Du visar det för bebis. Titta tåg! Roooligt! Kolla alla människor, hjul, säten etc. Tala högt. Bry dig INTE om andra människor! Kommer ngn gammal tant och vill säga hej till din bebis. Så hjälper du henne. Hon säger heeej, bebis! Vad treeevligt! osv. Nu kan en del tycka du är konstig eller ganska kul. Det bjuder du på. Stig på känn dig nyfiken. Försök att känna hur kul det är att åka tåg. Sen fäller du ner älsklingen i sin vagn och på med filt. Kör skak, Sida till sida om tjutet börjar. Jag skulle inte vänta en sekund. Utan så fort sirenen går på, skak, skak + ramsa x 4. Vänta. Ingen reaktion? Igen. Tjut tilltar? Fin solfjäder, tills älsklingen har tung andning. Bättre att han somnar än att du får "ett misslyckande". Om du känner att ngn blänger på dig så ställer du dig så du inte kan se personen. Vänd personen ryggen om det behövs.
Du har kört skratt-terapin. Vad stolt jag blir! Go girl! Du fick ett svar om än inte hela vägen. Superbra jobbat ! Fortsätt! (Det tog mig 7 dgr
När du kommit fram till dina päron ser du till att träna vagningen så gott du kan. Gå en bit bort om det känns jobbigt av ngn anledning. Jag kan ingalunda vagna när mina päron är med så jag brukar gå ut så jag får vara ifred.
Hoppas dina päron är nyfikna på SHN annars är det här överkurs. Tyvärr. Men då kan du veta med dig att bara att ha klarat av helgen är JÄTTEBRA
Visa honom sovplats, kör samma sak som tåget. VAD roooligt det ska bli att få sova här! Osv.
Kolla alla tekniska detaljer- mörkläggning ok? Kallt i rummet? Bomullsbody? Mjuk filt? Att fokusera på sådant är bra för nerverna
När man är låg blir det maratonkurning. Men när det är klart är man SJUKT stolt!
Massor med värme! You can do it!!!