http://www.vaccinationsfaran.se/Vinay_Goyal.html
Svininfluensa
Men vilken hemsk hemsida! Den där vaccinationfaran.se menar jag...
GlaxoSmithKline Fortsätter Vaccintester även efter det
att ett dussin barn dött.
Joanne Waldron, medborgarjournalist (NaturalNews) Enligt en artikel på TradingMarkets.com. Minst ett dussin spädbarn har dött av lunginflammation efter vaccintest genomförda av Glaxo Smith Kline i Argentina.
Den Argentinska Federationen för proffesionella hälsovårdsutövare (Fesprosa) hävdar att barn till fattiga familjer används i försök och att föräldrar sätts under tryck att underteckna medgivanden. Försöken pågår fortfarande, trots att minst 12 barn redan har dött. Fesprosa hävdar att det inte finns någon statlig kontroll och att det inte finns några etiska krav. Detta kommer inte som någon överraskning för dem som vet hur ofta dessa former av mänskliga försök uppträder.
Mer:http://theflucase.com/index.php?option= ... 64&lang=sv
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09
There´s a place in heaven for women who help other women...
Hej, nu är det gjort!
Jag var väldigt tveksam, men nu har det blivit allt fler dödsfall och både jag och barnen är ju i riskgrupp (astmatiker).
Prinsen har ju även svår äggallergi och kan alltså ej vaccineras
, men vi andra har vaccinerat oss nu. Prinsen har fått tamiflu på recept, som jag nu hämtat ut ifall om...
Liten biverkningsrapport
Maken vaccinerades för två veckor sedan. Han blev lite trött dagen efter, i övrigt inga biverkningar.
Förra veckan blev jag vaccinerad. Jag blev lite trött och småhängig under några dagar och fick väldigt ont i armen. Nu är jag tillbaka i god form
.
Sessan fick i måndags. Hon fick ont i armen och sov extra länge på natten.
Idag känner hon inte av vaccineringen alls. Hon var på fotbollsträning som vanligt och känner inget obehag i armen längre.
Jag var väldigt tveksam, men nu har det blivit allt fler dödsfall och både jag och barnen är ju i riskgrupp (astmatiker).
Prinsen har ju även svår äggallergi och kan alltså ej vaccineras
Liten biverkningsrapport
Maken vaccinerades för två veckor sedan. Han blev lite trött dagen efter, i övrigt inga biverkningar.
Förra veckan blev jag vaccinerad. Jag blev lite trött och småhängig under några dagar och fick väldigt ont i armen. Nu är jag tillbaka i god form
Sessan fick i måndags. Hon fick ont i armen och sov extra länge på natten.
Idag känner hon inte av vaccineringen alls. Hon var på fotbollsträning som vanligt och känner inget obehag i armen längre.
-
TorpSara
Jag håller med. Men kanske av andra anledningar. Noll faktakontroll, konspirationsteorier från 70-talet och ryktesspridning av värsta sort!Mata skrev:Men vilken hemsk hemsida! Den där vaccinationfaran.se menar jag...
GlaxoSmithKline Fortsätter Vaccintester även efter det
att ett dussin barn dött.
Joanne Waldron, medborgarjournalist (NaturalNews) Enligt en artikel på TradingMarkets.com. Minst ett dussin spädbarn har dött av lunginflammation efter vaccintest genomförda av Glaxo Smith Kline i Argentina.
Den Argentinska Federationen för proffesionella hälsovårdsutövare (Fesprosa) hävdar att barn till fattiga familjer används i försök och att föräldrar sätts under tryck att underteckna medgivanden. Försöken pågår fortfarande, trots att minst 12 barn redan har dött. Fesprosa hävdar att det inte finns någon statlig kontroll och att det inte finns några etiska krav. Detta kommer inte som någon överraskning för dem som vet hur ofta dessa former av mänskliga försök uppträder.
Mer:http://theflucase.com/index.php?option= ... 64&lang=sv
Kära vänner, ni tror väl ändå inte på allt ni läser på nätet?
Jag är inte benägen att tro på att världen konspirerar för att stödja GlaxoSmithKline.
Men det händer ju rätt ofta att man lyckas göra större problem fast tanken var god.
Tex som vi har det med antibiotika -resistens nu.
Eller som när en nära anhörig till mig fick försktivet zyprexa nyligen utan ett ord om biverkningar (han frågade) trots att Elly nyligen fått betala över en miljard i svenska kronor till 26.000 fd användare som utvecklat diebetes typ-2 pga den snabba viktuppgången (han gick upp 11 kg bara första veckan!)
Nej. det är snårigt på nätet. Jag försöker alltid finna källan och man kan inte alltid hitta den.
Men ändå, i DN idag var det en artikel som visar att Sverige gjort en helt annan bedömning än många andra länder vad gäller vaccinering av gravida och små barn. Då undrar man ju om det bara är vi svenskar som är så himla kloka?:
http://www.dn.se/nyheter/sverige/olika- ... a-1.992425
Men det händer ju rätt ofta att man lyckas göra större problem fast tanken var god.
Tex som vi har det med antibiotika -resistens nu.
Eller som när en nära anhörig till mig fick försktivet zyprexa nyligen utan ett ord om biverkningar (han frågade) trots att Elly nyligen fått betala över en miljard i svenska kronor till 26.000 fd användare som utvecklat diebetes typ-2 pga den snabba viktuppgången (han gick upp 11 kg bara första veckan!)
Nej. det är snårigt på nätet. Jag försöker alltid finna källan och man kan inte alltid hitta den.
Men ändå, i DN idag var det en artikel som visar att Sverige gjort en helt annan bedömning än många andra länder vad gäller vaccinering av gravida och små barn. Då undrar man ju om det bara är vi svenskar som är så himla kloka?:
http://www.dn.se/nyheter/sverige/olika- ... a-1.992425
Sverige uppmanas alla gravida att vaccinera sig gratis med Pandemrix. I Danmark får endast riskgrupperna tillgång till gratis vaccin. I Kanada kan gravida välja ett vaccin utan tillsatser.
Pandemrix, det vaccin som erbjuds i Sverige mot svininfluensan, innehåller en tillsats - en så kallad adjuvans - som innehåller bland annat skvalen. Skvalen, som baseras på hajleverolja, används för att "trigga" vaccinets effekt och stimulera kroppens immunförsvar.
Många oroliga läsare har hört av sig till DN.se och ifrågasatt bland annat adjuvansen skvalen, eftersom de är rädda för att fostret kan skadas av ett vaccin med tillsatser.
I flera andra länder har man också fört olika resonemang om vilken typ av vaccin som bör användas till gravida, och vad man bör rekommendera i olika stadier av graviditeten.
I Tyskland har diskussionen kring adjuvansens "triggande" av immunförsvaret lett till att man fattat beslut om att gravida kvinnor ska få sprutor med ett vaccin utan tillsatser.
Den starka kroppsliga reaktionen som en adjuvans kan utlösa kan möjligen utgöra en viss risk för gravida, konstaterar Robert Koch-institutet som har ansvaret för massvaccinationen i Tyskland. Därför är det lämpligare att använda ett vaccin utan adjuvans.
Även militären och den tyska regeringen ska få sprutor med vaccinet utan adjuvans.
Schweiz har liksom Sverige köpt in tillräckligt många doser för att det ska räcka till landets alla invånare. I Schweiz finns tre olika vacciner – Pandemrix, Celtura och Focetria.
När influensavaccinet Pandemrix som används här i Sverige skulle godkännas i Schweiz ansåg inte den schweiziska myndigheten Swissmedic att det fanns tillräckliga data för hur vissa grupper - bland annat gravida - reagerar på vaccinet.
Myndigheten har därför beslutat att vänta med ett godkännande av Pandemrix till gravida kvinnor, barn under 18 år och personer över 60 år. Focetria - som innehåller en annan mer prövad adjuvans - godkänns för alla, medan Celtura fortfarande prövas ut.
I Kanada erbjuds två olika vaccin – ett utan adjuvans och ett med. Det som är utan adjuvans rekommenderas till gravida kvinnor.
Den kanadensiska hälsomyndigheten anser att forskningen kring användning av vaccin med adjuvans under graviditet inte är lika omfattande som forskningen kring vaccin utan adjuvans och råder därför gravida att använda det senare.
Dock uppmanas kvinnor som varit gravida i mer än 20 veckor eller som tillhör en riskgrupp att ta vaccinet med adjuvans om det utan inte finns tillgängligt.
”Nyttan av tidig immunitet mot H1N1-viruset är större än den eventuella risken för mottagandet av influensavaccin med adjuvans” skriver hälsomyndigheten.
I USA för man ett liknande resonemang. Hälsomyndigheter konstaterar att vaccin med adjuvanser inte är tillräckligt utprövade för att man ska kunna avgöra vad de har för effekter på gravida.
Danska Sundhedsstyrelsen rekommenderar till skillnad från sin svenska motsvarighet inte att hela befolkningen ska vaccineras. Danmark fokuserar på riskgrupperna – endast personer som riskerar att bli allvarligt sjuka av svininfluensan får i nuläget vaccinera sig gratis.
I Danmark uppmanas gravida inte direkt att vaccinera sig, men i slutet av oktober ändrade Sundhedsstyrelsen rekommendationerna för gravida från att bara handla om gravida med ytterligare riskfaktorer till att omfatta alla gravida i andra och tredje trimestern av graviditeten. De får därmed vaccinera sig gratis.
Enligt det danska läkemedelsverket kan gravida kvinnor i alla stadier av graviditeten vaccinera sig om ”de anser att det är nödvändigt”, men understryker att valet att vacccinera sig är upp till var och en.
Den svenska hållningen är att vaccinet Pandemrix är säkert för gravida, och att adjuvansen är nödvändig för att vaccinationen ska vara tillräckligt effektiv.
Enligt Bo Bergman, docent och ansvarig för medicinsk information vid Läkemedelsverket, visar studier som genomförts under utvecklingen av Pandemrix att den låga mängd influensaantigen som ingår inte ger ett tillräckligt immunsvar utan tillsats av adjuvans.
De kliniska studier som genomförts med detta adjuvans och ett annat liknande adjuvans visar inte på några allvarliga risker, menar Bergman.
"Den teoretiska risken för autoimmun reaktion, som inte påvisats i kliniska prövningar med Pandemrix eller andra liknande vacciner, skall sättas i relation till den nytta som ligger i att skydda sig mot infektion med influensa", skriver han på Läkemedelsverkets hemsida.
Sofia Lundgren
MMmmmmmmmm......Jag önskar jag kunde inta schweizarnas lugn:
'
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_3791985.svd
'
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_3791985.svd
Reaktionerna på svininfluensan i Schweiz skiljer sig dramatiskt från många andra länder. Schweizarna tar lätt på hotet - trots att WHO regelbundet går ut med varningar, och landet är centrum för vaccintillverkaren Novartis.
Inga uppskrämda debatter pågår, få föräldrar oroar sig för sina skolbarn och många gravida tar det hela med ro.
WHO-rapporter och uppmaningar om vaccination fyller medierna men skapar sällan braskande rubriker. Vaccindoser har ännu inte levererats till landets alla kantoner, och bara några få städer har inlett vaccinationer. Drop-in-mottagningar för vaccination av barn gapar dock folktomma.
Regeringen får nu kritik av flera läkare för att ha misslyckats att informera medborgarna om faran med svininfluensan. Myndigheterna har upprepade gånger deklarerat att kroniskt sjuka, gravida, barn under två år samt vårdpersonal bör vaccineras, men man tycks ha talat för döva öron.
Enligt en opinionsundersökning tänker bara 9,8 procent av befolkningen vaccinera sig. Nära 70 procent är inte rädda för svininfluensan, och 60 procent tycker att myndigheterna överdriver sjukdomsriskerna.
Om man väljer att vaccinera
Jag är inte helt hundra alla dagar själv vad som är rätt och fel i detta.
När det gäller sonen så vet jag att tidiga vaccinationer och antibiotika har bidragit till en del svårigheter han har.
Därför får han avstå från vaccination och ta homeopatiska medel och kosttillskott i stället.
När det gäller resten av familjen är jag inte lika säker längre.
Om man väljer att vaccinera så kan man förebyggande och efteråt ta homeopatmedlet Thuja.
För ordination hör med närmsta homeopatapotek. I göteborg ligger det på
Aschebergsgatan.
När det gäller den här vaccinationen får man läsa på så mycket som möjligt.
Slutligen får man lita till sin inre övertygelses röst.
När det gäller sonen så vet jag att tidiga vaccinationer och antibiotika har bidragit till en del svårigheter han har.
Därför får han avstå från vaccination och ta homeopatiska medel och kosttillskott i stället.
När det gäller resten av familjen är jag inte lika säker längre.
Om man väljer att vaccinera så kan man förebyggande och efteråt ta homeopatmedlet Thuja.
För ordination hör med närmsta homeopatapotek. I göteborg ligger det på
Aschebergsgatan.
När det gäller den här vaccinationen får man läsa på så mycket som möjligt.
Slutligen får man lita till sin inre övertygelses röst.
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
"I Schweiz finns en utbredd uppfattning om att vaccin i allmänhet är riskfyllt, och runt 90 procent vaccinerar sig inte mot säsongsinfluensan.
320 miljoner...
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Mata skrev:MMmmmmmmmm......Jag önskar jag kunde inta schweizarnas lugn:
(Här i byn har tre insjuknat i svinisen, alla tre med feber i en dag och sen hosta i ett par till, sen var det över. Värre än så behöver det inte bli!)
Alltså, så där är det exakt här i vår by, en efter får hög feber ett dygn, sen lite hosta och allmän tunghet i kroppen. I min familj var det jag först, sen en dotter, sen en till, sen en till, sen lillplutten och nu gubben. Alla med ett halvt dygns mellanrum som tur var så vi slapp vara sjuka samtidigt.
En del i byn har dock legat några dagar och haft feber mer än ett dygn.
Har sällan varit med om att så många blivit sjuka samtidigt här (jo, kräksjuka). Men det är lindrigt.
Om det är svinis vet vi inte. Men hoppas.
En del i byn har dock legat några dagar och haft feber mer än ett dygn.
Har sällan varit med om att så många blivit sjuka samtidigt här (jo, kräksjuka). Men det är lindrigt.
Om det är svinis vet vi inte. Men hoppas.
-
Fd Medlem