Hej
Zafon:
Jag vagnar nog lite när han skriker då jag lägger honom (för han skriker alltid, undrar när jag ska se nåt framsteg med det). Han vaknar alltid efter ca 45 min, och jag har numera backat då med att vagna. Jag väntar ett tag, men men..ofta skriker han upp sej och jag är tvungen att göra nåt. vissa dagar är dock bättre än dom andra. (Bäst fungerar middasluren vid 12)
Vi är som sagt högst troligen mitt uppe i ökningsperiod 7-8 veckor.
Men jag antar att det gäller att vara lika konsekvent ändå, och se till att proppa magen full vid måltiderna?
Idag har jag gjort så att jag pumpat ut BM och gett på flaska, ville testa om jag lyckas få mera i honom då. och det verkar så. För ofta med ammandet, så hinner han sen bli trött och skrikig vid bröstet, TROTS att jag verkligen försökt mata mata, mata inom 1 timme. Att först pumpa ut och sen flaskmata e ju dubbla jobbet, men skulle det funka så gör jag det! Och ätandet/matandet går ju så mycket snabbare och smidigare, trots att man inte har problem med amningen.
Hur länge håller denna ökningsperiod på ungefär, och hur märker man sen att den är över? ...knasig fråga kanske
En sak som jag ofta funderar på! Ted är minnsann inte den som slumrar här och var (om man inte sitter i bil eller annat sövande) Hur gör man då med dessa 5 minutare, om man inser att det behövs för att få i mer mat inför sovpasset, s
ka man då vagna den trötta , gnälliga bebin till en 5-minuterslur..det kan ju lixom ta upp till 15-20 minuter innan dom somnar, och då är man väldigt nära den egentiga sovtiden. Jag har inte riktit förstått dethär.....
Sen då till dessa eviga uppvak som vi kämpar med, nån som har erfarenhet,
hur länge ska man riktit kämpa tills man ser nåt resultat.. Vi går ju framåt, jag ser lite framsteg med att jag backat med vagnandet (det varier förstås),men dessa ständiga uppvak i varenda dagslur, efter ofta 45 minuter! Många gånger tar det verkligen länge innan han ger sej.Och hela sömnpasset är ganska förstört och därmed väldigt lite sömn som leder till ett trött vakenpass..och kankse för lite mat pga övertrötthet...men det vet jag ju inte. Även de gånger jag är supersäker på att gossen e helt proppad med mat så har han dessa uppvak.
Sen då en fråga om schema:
Vi har nu 1,5 h sömn mellan 16.00 och 17.30, sen e de att kl. 20. (vårt scham finns på föregående sida) Eftersom han aldrig sover ordentligt på den sista luren, kunde man förkorta den och ta natt vid 19? det blir ju aningen länge till nattmålet då...men ska detta nattmål alltid vara helst vid 4? Jag kan ju väcka och mata ännu vid 9, men då går jag ju lite bakåt, för han har ju klarat att sova mellan 8 o 4...varierar förstås lite, speciellt nu i ökningsperioden.
Sorry, det blev lite råddigt och mycket frågor, men ni som läser kan ju svara på det som ni känner att svara på.
Har så mycket jag undrar över på dagarna, måste försöka få ner min afunderngar skriftligen också