Litet skräp på väg....

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

Skickar en kram till dig från mig Susan. :heart:

/ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Ewa

Inlägg av Ewa »

Ja, jag läste det också. Så se nu till att ligga där och äta praliner. Som inspiration kan du ju tänka på Sophia Loren, som fick ligga hela graviditeten för att det skulle gå vägen, så kan du ju känna dig lite filmstjärnetjusig samtidigt.

Kram :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Försök ta det riktigt lugnt nu, Susan, fast jag antar att du tycker det är liet jobbigt :wink: . Har du blivit sjukskriven? Annars är det kanske dags för det.

Tänker på dig och hoppas att du får må så bra det går och att tiden går fort, fort nu!

Puss o kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Tack för kramen Ulrika, sänder en tillbaka. :heart:

Just nu saknar jag bara pralinerna Ewa, ja och så är det inte helt möjligt att känna den däringa filmstjärnetjusigheten heller men jag försöker så gott jag kan. :wink:

Puss och kram på dig också Mia, men lite tokig är du allt. Sjukskriven :?: Jag :?: :shock: Ånej, jag tänker minsann gå så länge det går. Vad vitsigt det blev. :) Den dagen jag inte går längre tänker jag lägga mig i soffan och vänta på att få föda fram det lilla skräpet. Fast jag har ju hundkurser planerade till den 10:e maj så tills dess tänkte jag allt stå på benen.

Idag fick min vän och kollega en liten son :heart: Allt hade gått bra och nu ser vi fram emot mer detaljerad information och få se det lilla pyret live.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Oj vad tiden går när man har roligt :) . Idag har jag varit på MVC för att få veta att jag och skräpet mår fin-fint. Blodtrycket låg på 105/55, skräpets hjärtljud på 50 och växte magen alldeles väldigt fint enligt någon kurva som låg över några andra kurvor. :wink:

Barnmorskan passade även på att skälla på mig för att jag inte tog det tillräckligt lugnt. Enligt henne borde jag vara sjukskriven och vila. Visst, kanske har hon rätt men hur kul är det på en skala att vara vara sjukskriven. Näpp, det är inget för mig så länge jag kan göra någon nytta på jobbet och står ut med foglossningen som tidvis torterar mig friskt.

I påskhelgen har vi varit på camping med vår husvagn Kungen. Det var en härlig upplevelse för alla inblandade. Emil vågade sova i överslafen på våningssängen och Sigge lärde sig rymma hemifrån. 8) Full fart hela tiden kan man säga. Vi var nere vid stora blå havet och lekte, på vägen tillbaka till campingen hade Påskharen lagt ut påskägg som killarna fick letar rätt på. Min kompis och kollega samt hennes man campade på platsen bredvid oss så kvällarna tillbringade vi tillsammans, trevligt var det och sent blev det.
Emils bästa kompis kom på besök med nyfödd lillebrors om var toksöt, fast han envisades med att sova hela tiden. Totalt asocial just nu alltså. :wink: Barnen målade strutsägg och föräldrarna fikade innan hela gänget intog lekplatsen där det åktes rutchkana för hela slanten.

Väl hemma igen fick jag landa i soffan och ta igen lite sömn. Resten av familjen var också ganska trötta, det är roligt att campa men ganska tröttande.

Nu tänker jag fortsätta må bra, ta mig fram baklänges med hjälp av kryckor och försöka få min makalöst korta stubin att förlängas något.

Må gott vänner.

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Aj och oj och Åh vad mysigt :D
Skönt att allt funkar som det ska. En liten tjej är jag nu tämligen övertygad om.

Hur mycket magnesium äter du om dagen? SKulle rekommendera sådär 400-500 mg.

Tänkte på er nu när vi börjar planera en dag på Borås djurpark, men tänkte att det kanske inte går så bra. Du var ju med när Sigge låg i magen och Vera och Emil höll handen. (Fattar du hur länge sedan det är - time flyes, IVar är nio månader) Du gick inte så bra då heller, men nu är du ju lite längre gången.

Ha det gott! Och låt killarna sköta om dig!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:heart:

åh, du ska veta att jag tänker på dig. Massor!

Frågar som /LO - magnesium? Det hjälpte mig massor!

Storkram runt heeela underbara Du :D
/Fjällmor
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Raraste, goaste arbetsmyran Susan, det är inte konstigt att tiden går fort för dig som du far (hm, nåja, hasar :wink: ) dig fram. Det är tur du är så vuxen så du själv kan bestämma hur du vill göra 8) :lol: ...

Vad skönt att dina värden är så fina, men nog hade väl lille skräpet mer hjärljud än 50 :shock: :?: Kanske 150? Och då är det ju misstänkt flickljud :-k men han luras nog :wink:

Skämt å sido, ta det så lugnt som du kan, och vila lite emellanåt åtminstone!

Varmaste kramen :heart:
Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Puss till MamaSu! :heart:
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Hej Alla,

Du är så klok Mia, så klart hjärtljudet låg på 150 och ingenting annat. Men att det skulle var något som talar för en flicka tror jag då rakt inte på. Både Sigge och Emil låg runt 148 i hjärtslag och de är ju ena rediga killar. :wink:
miar70 skrev: Vad skönt att dina värden är så fina, men nog hade väl lille skräpet mer hjärljud än 50 :shock: :?: Kanske 150? Och då är det ju misstänkt flickljud :-k men han luras nog :wink:
Ja du LO/ tänk vad tiden springer iväg. Emil och jag pratade om Borås djurpark så sent som igår. Då berättade han för mig att Vera höll honom i handen. :heart: Men den här gången står vi över, jag tar mig fram för dåligt och kommer bara vara en trist typ att umgås med. Det får bli en annan gång helt enkelt. Och hur Ivar har kunnat/hunnit bli 9 mån är för mig helt obegripligt. :shock:

MamaSu tackar för pussen Jannika och skickar en tillbaka full av kärlek. :heart:

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jättekram från Nancy. Läser alltid din tråd och beundrar dig storligen :heart:
Elle

Inlägg av Elle »

Stora kramar till dig Susan och dina Bajen-killar :D Sååå söta bilder på bloggen!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
lilltjejen

En till...

Inlägg av lilltjejen »

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Dipl. SHN-kurare!
Dotter 2004, Son 2006, Son 2008
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Tiden rusar även om det ibland känns som om den står fullkomligt stilla. Jag har hunnit med att föja med familjen på 10-mila orienteringen där vi kollade in alla lag som kämpade gott i skogen. Från parkeringen till själva tävlingsområdet var det 1300 m att gå. :shock: Och jag gick och jag gick och jag trodde att vi aldrig skulle komma fram. Hade jag inte haft kryckorna hade jag lagt mig ner i ett dike och gett upp. :oops: Men vi kom fram och Father A fick umgås med sina orienterarvänner från huvudstaden medans Emil och jag shoppade lite sportiga kläder och Sigge bekantade sig med några norska och ryska orienterare. Vi har alla olika intressen kan man säga.

Magen växer något helt ofattbart. Snart kommer jag falla framlänges och inte komma upp igen är jag rädd. Foglossningarna tar sakta men säkert kål på mig. Att inte kunna gå och bara ha ont medans man är helt pigg i knoppen är tortyr.

När allt var som värst läste jag i lokalblaskan om en naprapat som sökte gravida med folossning för ett forskningsprojekt. Han använder sig av en elastisk tejp för att stötta upp musklerna som i sin tur ska hålla samman bäckenet. Jag ringde bums och i måndags fick vi komma dit. Med stora ögon tittade han på min mage och sa att den var rejäl. :shock: Jo jag får ju riktigt stora magar så han hade helt rätt. Sen började han tejpa med en vackert grön tejp, lugnande färg sa han. :) Ryggen är tejpad och magen är liksom uppstöttad med flera tejpremsor. Resultat? Toppen! :thumbsup: Visst har jag fortfarande ont men jag kan gå skapligt om jag fortfarande tar mig fram som en sjöjungfru. Jag kan vända mig mycket bättre i sängen och ta mig upp ur densamma utan att beklaga mig nämnvärt. Är så nöjd så ni anar inte. Nu ska tejpen sitta max en vecka och i morgon ska jag maila och meddela naprapaten resultatet så här långt.

Tänk vilken framgång det här kommer bli för den här killen. Han kommer kunna hjälpa en massa gravida som lider av foglossning. Det bästa av allt är att man slipper sno ihop sig med ett bälte som bara drar ihop allting ännu värre och som man inte ska ha när man sitter och ligger ner. Tejpen har man på sig hela tiden och den stör inte alls. Duscha med den kan man också göra så jag ser bara fördelar. Nu vet jag ju inte vad kalaset skulle kosta i verkligheten eftersom jag får det gratis nu när jag är ett forskningsobjekt. :wink:

I morgon är det dags för ett BM-besök igen. Hoppas att jag fortfarande mår bra trots att jag inte ätit järntabletterna som hon sa att jag skulle. Men å andra sidan gör jag sällan som någon säger....

Har börjat packa BB-väskan, tänkte vara ute i god tid den här gången. Vagnen är intagen från lillstugan och tvättad, likaså babyskyddet till bilen. Sen ska jag bara avsluta mina hundkurser och sen kan bebisen komma. 8) Eller så kommer den tidigare än så. Livmodern ligger i och träna för fullt, sammandragningarna är rejäla men inte regelbundna alls. Tja, träning har väl ingen dött av och jag måste erkänna att det känns ju helt bra att träna samtidigt som man ligger raklång i soffan. Sån träning gillar jag. :wink:

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: :lol: :lol: Åh Susan! Jag skrattar så jag hoppar. TUR att du har foglossning så du kan berika våra liv med roliga historier och visa att humöret inte behöver vara klent bara för att kroppen är det. Ja jösses, dagens garv. Tack. :lol:

En till puss till tappra du! Jannika
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"