Inte viktväktarna ;-)

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
blomman

Inlägg av blomman »

Fjällfolket skrev:pssst...

glömde säga att hon hittills gått ner 50 (!) kg...

:wink:
Och att hon gör världens häftigaste tårtor! Kolla in hennes blogg nummer två
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/i ... =19.914717

Hon är sååå duktig! :lol:
mari.g

Inlägg av mari.g »

Hallå, hallå!
Long time no see!
Jag är rädd att mitt fokus fortfarande är lite off, pluggar en massa o försöker få vardagen att fungera. Men, vi har iaf bestämt oss att försöka oss på LCHF, prova ett par veckor och utvärdera. Maken tycker att det är svårt att hitta inspiration, men jag hoppas vi kan få lite av den varan i helgen.

Jag kan faktiskt inte säga hur det har gått hittils, för vår våg är lite mysko, men nu har vi vägt och mätt in oss noga, så det kommer rapport på söndag!

Ha en bra vecka hela bunten!

//Mari
Mamma till ljuvliga Leo 0707 och Tilde 1108
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Oj, vad tiden rusar! tänk om mindejmåttet ville rusa väck det också, en bit iallafall 8) men jag har ärligt talat inte mätt mig på några veckor! Men jag äter bra, inget gotta eller bullar, rätt bra mat och rör mig fler dagar i veckan än inte!

Krisse Låter som en LYYYSANDE strategi, väldigt lik min egen :wink: 8) ! Hur går det för dig?

Fjällmor Oj, vilken prestation! FEMTIO kilo! Det är liksom en hel människa! Måste läsa mer!

Krümel Vilket liv du lever :shock: :D Sniglar och våfflor om vartannat :lol: Men det låter spännande! Hoppas vågen var snäll mot dig [-o<

Päivi Du är min idoool! Alla som tar på sig löparskorna och srpinger blir min idol! För jag har aldrig lyckats med det, men det ser så härligt ut :D Och så tai Chi på det, du verkar ha hittat en fin balans! Heja, heja!!!

Lingontuva Självklart är du jättevälkommen :heart: :D
Hur går det med cocacolaabstinensen? Tror det kan vara bra att tillåta sig själv att äta / dricka det man vill en dag i veckan, annars blir det för trist! Ett kilo minus är TOPPEN ju!!!

duggan Du gnetar ju på bra :!: Och vardagsmotionen är toppen, sex kilomterers cykling är inte fy skam!

blomma kul att du kikar in med lite tårttips :lol: :!: Har snart födelsedagsbarn i huset, ska kolla in skapelserna!

mari.g Spännande med LCHF! Ska bli roligt att höra hur det går för er!

I morrn är det fredag, då är det fredagsmys i det här huset! För mig brukar det betyda ostkrokar och rött vin, kanske lite mörk choklad! Härlig kombination, kan jag lova :wink: Ute VRÄKER regnet ner, alla tre små är sjuka så idag blir det till att vara inne och hitta på nåt!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Krisse

Inlägg av Krisse »

oh vad härligt med fredag :!: :D

Då får man dricka vin till maten, idag skall vi göra hemgjord pizza..hmmm

Det har gått riktigt bra tycker jag nu när vågen är skrotad, jag kommer säkert att ha något återfall då och då men i stort sett så lägger jag min energi på annat :wink:
Jeansen kommer jag i, jag har dock en kjol som jag hade när jag gick och läste på universitetet....det hade varit häftigt att komma i den :roll:

Egentligen så är jag väl mer eller mindre på min målvikt men nu kommer den stora utmaningen
:arrow: att stanna här och inte tycka oh vad bra jag är jag firar med en bulle :roll:

Morgonpromenaderna gör nog mest tror jag för mig. Det är så otroligt skönt, dock skulle jag behöva träna mer seriöst, jag är ju anmäld till tjejvättern, men dit är det ännu långt som tur är.

Trevlig helg till er
Emmy 080212
Rasmus 091223
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Ja, hur går det? Det är ärligt talat SKITJOBBIGT utan cola! Föll för frestelsen igår och köpte en burk :oops: :cry: Men samtidigt om man ska vända på det så är det en ganska drastisk skillnad att dricka ett par burkar i veckan istället för 3 om dagen?

I övrigt går det fint med mindre socker och kolhydrater. Förutom idag då det var träff med föräldragruppen. Jag sa att vi får sluta träffas en gång i veckan, det får räcka med en gång i månaden, för det blir alltid så mycket fika då vi ses :lol: Och så ska vi på 1-års kalas idag! Men det är ju fredag så det får bli min syndardag!

Päivi I'm impressed! Tai chi OCH löpning :D Jag som inte ens får till en ynklig promenad...
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Jag igen! Måste bara berätta att jag behöver nog inte sluta med colan ändå för nu finns det nyttig sådan :D Var in på okq8 här bredvid och de hade Coca cola light plus vitamines! Vad tror ni om det :lol: Ok då....kanske inte ändå.... :( Men det är rätt lustigt vad de hittar på! Fanns även en cola med grönt the!
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej,
här går det låååångsamt men ändock framåt. Det handlar ju inte om så många kilon jag vill bli av med, 4-5 kg, men ändå tycker jag varje kilo gör skillnad. Efter den extrema förra veckan (det är inte varje dag jag äter sniglar och äter ute hela tiden) så har det varit en normal vanlig hemmavecka och det jag gick upp förra veckan har jag gått ner igen. Fort går det dock inte. Jag är rätt duktig på att avstå från godis och fikabröd men har fuskat lite, lite.

Är väldigt imponerad av er som lyckas motionera på morgonen. Här går det mycket trögt med träningen och tanken på att jag skulle gå upp innan jag måste på morgonen fick både mig och mannen att gapskratta. :shock: 8) :D För min del är nog träningen nyckeln dock, och jag vill ju inte bara gå ner i vikt, jag vill bli vältränad och smidig också! Känns som om yoga vore en bra idé. Jag ska ta tag i det när motivationen infinner sig på riktigt!
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Krümel

Inlägg av Krümel »

Lingontuva: Apropå coca colan, såg du "Du är vad du äter" igår? Tjejen var cola light missbrukare (11 liter i veckan) och hon hade hemska abtinensbesvär när hon slutade. Så lätt är det ju inte, men klart värt det att sluta dricka det där giftet!
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Jag såg inte programmet, jag har väl inte druckit 11 liter i veckan men 6-7 har det nog varit. Och nääää, det ÄR inte lätt att dra ner på det! Skitjobbigt faktiskt! Så igår då jag fick veckans cola så var det riktigt härligt! Gissar att det blir x-tra jobbigt eftersom mitt substitut blir enbart vatten, ibland kolsyrat. Dricker inte kaffe och inte så gärna thé så då får det bli vatten....
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan allihopa!

Hur går det för er andra, själv tycker jag att det går hyfsat förutom att barnen var sjuka förra veckan och då kom jag mig inte ut på någon promenad och i helgen har jag jobbat och inte orkat motionera, så den punkten ska åtgärdas snarast! :lol: Längtar till på måndag då jag ska kliva upp på vågen med skräckblandat förtjusning, tänk om det inte hänt något då? :shock:
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

duggan skrev:Längtar till på måndag då jag ska kliva upp på vågen med skräckblandat förtjusning, tänk om det inte hänt något då? :shock:
Vill bara tala om i sammanhanget att här har vågen envist vägrat fatta att jag minskar i omfång :wink:
Men jag har minskat 4 byxstorlekar sen försommaren!

vågen? pytt! :roll:

:wink: :lol:

/Fjällmor
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hur går det för er girls :D :?:

Alltså, här går det trööögt med vikten... tror jag, eftersom jag inte väger mig, men det står alldeles still allting - trots promenader och nolltolerans mot gott och snask.

Bra att ha ett mål att sikta mot, gillar det där med tjejvättern Krisse! Här uppe har vi nåt lopp i maj, en mil bara, det borde väl gå :-k :!: :?:

:lol: Haha, Lingontuva cola med vitaminer :lol: jo, de försöker sannerligen allt! Hur går det för dig? Har suget släppt ännu?

De sista kilona kan vara de trögaste, Krümel, säger jag som har massor dit :roll: men jag vet att många liksom tappar sugen den där sista biten. Jag skulle vara Ö V E R L Y CK L I G om jag hade "bara" 4-5 kilo kvar! Har du börjat med yoga ännu?

duggan du får lova att inte tappa sugen om vågen inte är kompis med dig! Tänk på att vikten ofta hänger två veckor efter i tiden, så det du gör rätt den här veckan märks kanske inte förrän om två veckor på vågen!
Jag håller med fjällmor - vågen - bah :roll: och fjällmor: FYRA storlekar! DET är inte kattskit! Bra jobbat! Jag vill gå ner tre storlekar! Och det ska jag banne mig göra! Till sommaren så :wink: :!:

Ett tips till er alla:
Skaffa stegräknare!
Jag har haft en länge skräpandes i lådan men har nu använt den i tre-fyra dagar. Minimålet är 10´000 steg per dag, men helst 12´000. Det är vad som rekommenderas om man vill minska i vikt. Så idag har jag gått med stavarna i en halvtimme på morgonen (4000 steg) och sen på föris för att hämta tjejerna (4000 steg till!) så ikväll ska jag iväg på stepup med Paula :D :!:
Inte är de så dyra heller, pedometrarna som det så vackert heter, och min är superenkel med bara stegen. Det finns avancerade saker som mäter puls och allt möjligt, t o m med larm, men för mig duger den här enkla varianten :D :!:

Kämpa på tjejer!

:heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

alltså, nu svär jag väl i kyrkan.. men

det är ju det som är grejjen med lchf. Det ÄR ingen kamp!
Eftersom man tagit bort allt som underhåller suget så är allt lugnt. Och eftersom man äter bara det kroppen behöver så tar sig kroppen självmant till både läkning, hälsa och viktanpassning...

Även utan motion, om så är fallet (som här) av någon anledning...

Med det inte sagt att man ska undvika motion :!:

Men den behövs inte för viktminskning...

:wink:

/Fjällmor
kiki

Inlägg av kiki »

Jag brukar inte skriva i den här tråden, men vill bara hålla med Fjällmor ang lchf, det är ingen kamp. Min kropp har anpassat sig och jag har inget sug efter sötsaker, altså inga problem att avstå bullar och bröd. Jag väger (jo jag vägde mig häromdagen) 5 kg mindre än när jag blev gravid med Mio och har jeans storlek -3 tjoho storlek 29 tum, har jag inte haft sen jag var tonåring :lol: Magen har intagit ett degit tillstånd istället för den hårda gravid magen som jag hade när jag åt socker. Jag har fibro så motion finns inte på kartan för mig, inte ens promenader klarar jag av, ändå funkar det kanon bra. Men det är en lisvstil, lchf, inte ett bantningsknep viknedgången kommer av sig själv och dom som vet :shock: säger att efter ca 1 år, ibland ännu längre så har kroppen stält in sig och ser ut som den ska. Det kan vara 100 kg eller 60 det vet man inte utan grejjer är att man får den kropp som det är meningen att man ska ha.

Kramar Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tjolahopp! :D

Här kommer jag nybastad och fin efter min löprunda som jag härmed tänker döpa till dansrunda eftersom jag riktigt dansar fram på våra vägar :-({|= - visserligen kanske i snigeltempo, men dock dansar... :lol:

Idag har jag varit på stan och köpt ett gäng tröjor som jag absolut behövde. Glad blev jag när jag kunde köpa tre :shock: tröjor i storleken mindre än innan. Kanske att man skall våga sig på att mäta måtten snart.. :?:

"Dance! Boogie wonderland..." :-({|=

Heja alla duktiga! :D Jag håller för övrigt med LCHF;arna - är det en kamp blir det ingen vana. Är det kul blir det en vana. :D

"Folk gör inte ett skvatt om det inte är roligt".

- Någon. :wink:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"