God morgon kära vänner!

No bebbe yet.
Natten har varit som vanligt; kissat typ fem gånger, svettas utan täcke medan darlingen sover med både tröja och täcke,

törstig och dricker kopiösa mängder Ramlösa, knaprar Gaviscon (brukar ta en, inatt toppade jag med tre!).
Igår kväll trodde jag nästan att jag hade en liten värk men det var bara bebben som skjuter ifrån med fötterna med riktining ner i bäckenet så det känns som den ska dyka ut. Det gör rätt ont. Och bebben har ilskna synpunkter på hur jag sitter i soffan, den gillar inte när jag blir för ihopvikt och trångt då bökar den järnet. Darlingen föreslog att vi skulle ta in solstolen så jag kan sträääcka uuut min smidiga lekamen, haha!
Ebbab

vilken fantastiskt rolig liknelse med polisfilmen. Jag skrattade gott!
Nancy

jag har väldigt svårt att tro att det finns någon med invändningar. Det var inte länge sen kvinnor faktiskt dog vid förlossningar. Det var en realitet att räkna med.

Även om slutresultatet är underbart så tror jag de flesta känner någon form av obehag eller ångest, speciellt första gången. Jag tror bara att "folk" tycker att du är modig som formulerar det.
Nu ska jag och Nike ut
på äventyr.
Vi ska hälsa på Nikes bästis som bor ett par hus bort. "Bara tjejerna, mamma!" som Nike nöjt konstaterade. Vilket föranledde ordningsmannen (blivande VaO big time!) Jander att starta en utläggning om att det kunde man omöjligt veta eftersom vi inte veeeet om bebben är en tjej eller kille, för oooom det är en kille blir det JU inte bara tjejerna, osv. Lite avis gissar jag för killarna ska vara hemma och bebis-städa. Fast Jander tycker egentligen att det är jättekul att städa. Men inte ens sådana missunnsamma invändningar kan få en sprudlande glad Nike att tappa fattningen just nu.
Nu ringde farmor och ville ta med de stora på barnteater i parken i eftermiddag. Topp! Alla nöjda.
Kram alla mina cyber-vänner!

Jag är glad att ni finns! Jannika
ps Jag är så makalöst tappad i datorvärlden så även om jag hade en uppkopplingsbar dator skulle jag inte veta hur jag skulle använda den, haha! Ni har ju säkert märkt att jag inte ens kan citera så där snajdigt som ni gör. Men om ni vill vara med lite mer live kan ni väl skicka mobilnumret, för skicka bilder på telefonen vet jag hur man gör. Numera.

ds