Jo!

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Härliga nyheter så här på kvällskvisten :D

Ni tog väl foton till familjealbumet nu då :wink:

kram åmå så gott :heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
kokos

Inlägg av kokos »

Mr E saknar dig. Han ger just nu stora blöta pussar till dem han tycker mest om. Mest till mig faktiskt (stolt!!!). Men säkert till dig och magen också. :heart:
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Jannika

Inlägg av Jannika »

:heart: Men åh! Fick ni äntligen se Bonzo-bebin! DET är en karamell att suga på länge. :heart:

Det känns som ett annat liv när vi var och tittade på lilla Nella när hon bara var en liten rulltårta... Det går fort och antagligen var det sista gången för oss. Lite sorgligt på nåt vis.

Kram Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:D Mia - nix inga pics.... Är maken yrkesfotograf vill man njuta stunden tillsammans utan "snabel i ansiktet på guben" :wink: :lol:

:D Kokos - åååh, min goegubbe :heart: Ge honom en stor blöt en mitt på magen tills han skrattar på sig! :lol:

:D Jannika - Jag förstår precis hur du menar, det är ju troligen sista gången för oss med... :heart:

Kram alla!
/Fjällmor
Elle

Inlägg av Elle »

Vad underbart att få se det lilla :heart: picka och full fart på lill*n! Vad härligt att få dela det med hela familjen.

Lill*n i min mage har just nu vm i gymnastik :lol:

Kram Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Åh Elle så härligt! :lol:

Då måste jag ju avslöja att det sprattlar här med 8) OMÖJLIGT röt min gamla BM - men jag vet ...
och jag har känt tidigt med alla mina små...
Det är så roligt! Man är så osäker, är det? Var det? Nä kanske inte... 2 dgr senare hoppla! Var det? Är det....? 3 dgr senare samma visa :wink: :lol: :heart: Tills man till slut vågar lita på det man upplever..

Kram!
/Fjällmor
J och Å

Inlägg av J och Å »

:heart:

Å vad härligt det låter.

Massa tokkramar från tokfamiljen :D
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Så underbart :heart:

30 januari - då har du nästa sommar en av samma storlek som sitter bredvid mig på golvet och "sjunger". :heart: För fort är bara förnamnet. En fjärde...hm. Drömma kan man ju alltid. :wink:

Kram på er :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Nämen tänk vad man missar då man är borta ett tag, grattis familjen Fjäll till att ha fått skåda lilla minstingen :heart:

Fjällmor, letade i tråden men hittade inte hur många veckor du gått. Är ju nyfiken ju :wink:

KRAM från Nancy
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:heart: :heart: :heart:

igår kom den - första dagen jag inte kunde gå :cry: liiite tidigt tycker jag nog :cry:

Vecka Nancy..? 8-[ :oops: Måste kolla i almanackan... #-o

Kram alla!
/Fjällmor
Nancy

Inlägg av Nancy »

:( Oj, är det foglossning :?: Har själv varit förskonad men har förstått att det kan vara mycket, mycket besvärligt. Stor kram med hopp om bättring :heart:

Är extra nyfiken på vecka eftersom jag själv tyckte det var i tidigaste laget att känns lillasyster sparka i v.14 men så var det :wink: :D Har hört att man kan känna ännu tidigare.

:heart: från Nancy
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

jupp, foglossning... :?

Vecka kollad! 8) numero 15 nu - och det har sprattlat ett tag :lol: :heart:

Kramz!
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Ojoj, stackars fjällmor :cry:

Jag är glad och se att ni verkar ha tillgång till oss igen och hoppas få höra mer av dig nu. :heart:

Jag hoppas du inte hinner bli så dålig att du inte kan komma till Gastsjön om 2 veckor. Jag vill ju lägga vantarna på dig vettu. Kan inte bota foglossning eller smärta, men jag tror du kan få tillbaka den där känslan av lite mera "muskelkontroll". Det är ju det som jag tyckte var så läskigt att man inte hade någon "kontroll" på benen hur mycket man än sa till dem att ta ett steg i taget :x

Det förhoppningsvis mest positiva är att sista månaden 9 kommer foglossningen att må som bäst för då är du så mjuk och go att det mesta faktiskt funkar. Glöm bara inte att åka fort till förlossningen sen bara :wink:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Elle

Inlägg av Elle »

Fjällmor, jag kände också sparkar mycket tidigare denna gång! Hur mår du? Jag har aldrig upplevt foglossning men jag har förstått att det kan göra mycket ont!

Kramar :heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Hej hopp från ett regnigt Östergötland.

Vad härligt att få se lilla gullungen på tv-skärm. Vilken lycka att Lotass kunde följa med och se. Härnere önskas inga barn med på UL står det i informationspappren. :roll: Fast Ella vet ju redan att mamma har en "bäbi magi".

Gällande fosterrörelser så ska man ju kunna känna sånt tidigare efter första graviditeten. Själv aktar jag mig noga för innan jag yppar att jag skulle känna sparkar nästa gång, med tanke på vårt lilla äventyr med ultraljudsapparaten häromveckan. :D

Må gott och hoppas du slipper sån där eländig foglossning redan.

Kram :heart:
/Åsa
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"